Beste mensen, hoogste tijd dat ik me hier eens aansluit bij de Pentax-liefhebbers. Toch een beetje bedreigde soort?! In historisch-analoge tijden had ik een Praktica, daarna een Minolta. Bij de aanschaf van mijn eerste digitale spiegelreflex was Sony nog niet op de fotomarkt, dus kon ik niets met mijn Minolta-lenzen. Het werd uit sentiment maar ook door de mooie prijskwaliteitverhouding de Pentax DL. En toen kwam de K10D, en de rest... is history. Gisteren heb ik waarschijnlijk mijn verzameling compleet gemaakt, nu is het volgens mij wel mooi genoeg:
K-5 en K-7
Sigma 10-20mm f/4-5.6,
SMC Pentax DA* 16-50mm f/2.8 ED [IF] SDM
SMC Pentax-FA 43mm f/1.9 Limited edition,
SMC Pentax-FA 77mm f/1.8 Limited edition,
SMC Pentax-DA* 60-250mm f/4 SDM,
Sigma 170-500mm f/5-6.3 APO,
Tamron SP 90mm f/2.5 Macro
En nog een stel analoge lenzen, 50/1.7, Kiron, Tokina etc etc.
Beetje overdadig, tja. Maar ik heb geen auto

Wie wil zien wat ik hier allemaal mee doe: kijk maar op mijn website
www.janensink.nl . Ik ben veel op reis dus, dan ga ik helemaal los. Maar ook krijg ik langzamerhand meer oog voor de Nederlandse natuur.
In de praktijk loop ik meestal met de combinatie K-5/60-250 in de aanslag. Als tweede prioriteit gaat ook de 10-20 mee, en liefst het kleine 43-je. Graag natuurlijk met de tweede body om snel te kunnen schakelen. De K-5 en K-7 zijn identiek in bediening, dat is een groot gemak.
Vandaag heb ik als grote check ook voor mijn nieuwe aanwinst een back- en frontfocus test gedaan. Alles gelukkig ok, als ik daar eens aan twijfelde weet ik nu zeker dat onscherpte aan mij ligt.
Groet,
Jan