Auteur Topic: GSM hulp gevraagd.  (gelezen 2289 keer)

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re:GSM hulp gevraagd.
« Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2012, 18:29:59 »
Bedankt iedereen voor de info.
Het zal deze worden:http://userbase.be/nieuws/2-technologie/904-motorola-rarz-maxx-komt-naar-europa
Ik moet nog wel wachten wegens momenteel nog niet beschikbaar in de Benelux.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2012, 18:29:59 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2012, 11:59:25 »
Bedankt Robbie,

Ik kon dat zo snel niet vinden.
Maar ik heb het anders opgelost : ik heb mijn hotmail agenda gesynct aan Google agenda en die haalt hij gewoon binnen onder Android.
Beetje een omweg maar werkt op zich prima.

Ik zal eens aan mijn "kleine" neefje vragen of hij de hotmail rechtstreeks kan syncen voor mij.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2012, 13:36:12 »
Ik heb een Nokia, op 1 na (Sony Ericson) altijd een Nokia gehad, bevalt prima en doet wat hij moet doen.... voornamelijk bellen, agenda beheren en soms een foto maken.
Maar sinds vorige week een heel goedkoop tabletje (129 €) gekocht met Android 4, maar dat werkt lekker. Snel en eenvoudig te leren met leuke extra´s.
Zelfs de browser die erop zit vind ik lekkerder werken dan Firefox mobiel.

Als ik een nieuwe telefoon nodig heb, zal ik zeker kijken naar een model met Android erop.
Moet alleen nog kijken hoe ik mijn hotmail kalender kan syncen met Android.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2012, 12:59:30 »
robbierut had het over het systeem naar eigen wensen kunnen instellen. Dat kan met beide redelijk simpel: "rooten" of "jailbreaken". Beide smartphone-types (ios of android) kun je na aanschaf direct gebruiken.
en ja, je kunt er alle apps opzetten die je wilt natuurlijk! De itunes store biedt ietsjes meer, maar dat is maar net ietsjes. :P :D
itunes heb je niet persé meer nodig om een iphone aan te melden, by thé way.
Voor alle duidelijkheid:
* Ik heb geen aandelen Apple, noch aandelen Google
* De reden dat ik een Android smartphone heb, was de prijs. Ik heb 'm nu iets langer dan een jaar en ben er minder tevreden mee dan in het begin: hij loopt steeds vaker vast, het scherm reageert minder goed.
De aanschafprijs is dan wel laag (het losse toestel kostte toen 307 euro) , hij zal ook sneller vervangen gaan worden. (bij mij)
Kijk eens naar de prijs van een Samsung Galaxy S II in vergelijking met de iphone 4 .
p.s. De Samsung Galaxy S II schijnt een heel goed ding te zijn.
Peter K , ga het rustig bekijken, erover lezen, in je hand houden en dan de keuze maken. Chau!
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2012, 10:12:03 »
Ho, wacht. Een android telefoon hoef je niet eerst te "rooten" om er gedownloade app's op te zetten of om er veel instellingen bij te wijzigen.
Om zelf gedownloade apps te kunnen installeren bij een android telefoon hoef je in het instellingsmenu enkel een vinkje te zetten bij "Onbekende bronnen".
Sommige voorgeinstalleerde apps kan je inderdaad alleen verwijderen als je je telefoon "root". Dat lijkt erg ingewikkeld, maar ook dat is een fluitje van een cent.
Maar een iPhone jailbreaken schijnt ook vrij simpel te kunnen, en zo maakt het uiteindelijk dus vrij weinig uit of je een iPhone of een Android toestel hebt.
Ik heb zelf een simpele LG (android) smartphone, en ik kan er alles mee wat ik maar wil. Ik heb niks tegen Appleprodukten, maar gevoelsmatig (zo voel ik dat tenminste) betaal je bij Apple flink extra voor de "status". Gelukkig ben ik daar niet zo gevoelig voor.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2012, 08:28:47 »
Discussie Android vs IOS is al gevoerd? Volgens mij blijft dat een eeuwige discussie. Het geeft niet.

Even naar Peter K, de topicstarter toe:

- Heb jij al een keuze gemaakt?
Voordat je nou naar de winkel rent om een prachtige HTC (van 270 euro) te gaan kopen,
wil ik nog 1 dingetje zeggen: denk niet dat als je eenmaal thuis bent , je er meteen op kunt zetten en af kunt halen wat jij wilt;
je zult je nieuwe smartphone dan toch eerst moeten "rooten" . Tenminste als iets aan het OS(het besturingssysteem) wilt veranderen.
Android - fans hoor je met name over " dat kan bij een iphone niet!"  Door een zeer eenvoudige "jailbreak" kan het dus wel.

Make up your mind! Make your choice! Have fun!

Ik denk dat er genoeg adviezen liggen nu.
Met vriendelijke groet!

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2012, 22:45:43 »
Je hebt de kwaliteiten van apple al in huis in de vorm van een Imac en een Ipod.
Ik heb diverse smartphones gehad en zal voorlopig mijn Iphone niet kwijt willen.
Kijk eens op de marktplaats naar Apple producten en het behouden van hun waarde. Ik ken geen ander merk wat zo waardevast is.
Ga ook maar eens naar een GSm winkel en houdt de Iphone maar eens vast en daarna de (kopieen) Samsungs, Lg's enz.

Helemaal waar!

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2012, 22:39:18 »
Mijn schoonzus belde mij zaterdag jl met hetzelfde: ze wilde ook advies wat betreft haar eerste smartphone.
Ik heb haar een iphone 4 (zonder internet) aangeraden. Die heeft ze uiteindelijk besteld bij studentmobiel.nl

- Als Mac gebruiker ben je al gewend aan de bekende gebruiksvriendelijkheid. Dat zul je dan met het iOS ook ondervinden. (denk ik)
- De prijs: een iphone is niet veel duurder dan een echte goeie android smartphone, kwam ik achter.
- de iTunes store is veel uitgebreider dan de play store (ik blijf het een domme naam vinden, maar dat ter zijde)
- Apple zorgt voor de updates; deze komen regelmatig uit en kun je zonder gezeik installeren.

Zelf heb ik vanwege de prijs gekozen voor een Android toestel, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik een jaar later niet erg tevreden meer ben.
Zoals ik hierboven lees, moet je met een iphone wel heel voorzichtig zijn; als hij valt,  is het scherm stuk. Dat is een nadeel. Ik heb geen idee hoe snel een Samsung scherm stuk kan.

studentmobiel is misschien toch wel aan te raden; daar kun je wél kiezen voor een smartphone zonder mobiel internetbundel. Ik heb zelf geen behoefte aan internet op straat, in de trein zit ik nooit, thuis heb ik wifi en op veel andere plekken in de stad is ook gratis wifi.
Succes met je keuze!
Mocht je toch kiezen voor een Android-phone , ga dan voor een Samsung ! Die zijn toch wel goed, geloof ik.

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2012, 20:02:27 »
houdt de Iphone maar eens vast en daarna de (kopieen) Samsungs, Lg's enz.
Je keuze zal je snel gemaakt zijn.
Die keuze had ik snel gemaakt, dat werd de Samsung Galaxy SII ;). Heb al van veel mensen gehoord die hun I phone per ongeluk hadden laten stuiteren en toen was meteen het scherm kapot. Heb mijn SII ook al een paar keer laten vallen, maar geen kapot scherm:
http://youtu.be/tKJp9EMRjXY

Ik weet verder niet hoe de I phone is in gebruik, maar aangezien je al meer Apple producten hebt...
Verder ben ik tevreden met de Galaxy SII, enkel het programma Kies van Samsung om je telefoon te updaten ben ik niet zo'n fan van. Eerder ook last gehad van spontane reboots, maar sinds Android ICS 4.0 geen problemen meer.
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2012, 19:31:27 »
Tja zelf heb ik geen smartphone (ben meteen voor een tablte gegaan) maar ik merk dat heel veel van mijn vrienden begonnen zijn met Apple omdat dat hip was. Nu stappen ze echter bijna allemaal over op andere (meestal android) telefoons. De Iphones zijn niet echt sterk qua valsterkte en vergeleken andere merken krijg je gewoon weinig voor je geld.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Ozz

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2012, 19:23:04 »
Je hebt de kwaliteiten van apple al in huis in de vorm van een Imac en een Ipod.
Ik heb diverse smartphones gehad en zal voorlopig mijn Iphone niet kwijt willen.
Kijk eens op de marktplaats naar Apple producten en het behouden van hun waarde. Ik ken geen ander merk wat zo waardevast is.
Ga ook maar eens naar een GSm winkel en houdt de Iphone maar eens vast en daarna de (kopieen) Samsungs, Lg's enz.

Je keuze zal je snel gemaakt zijn.

Veel plezier met je smartphone. (Welke keuze je ook maakt  ;) )

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2012, 21:18:01 »
Geen appel = geen compatibility met alle andere dingen van appel die je al hebt ...
Hebben ze slim aangepakt die nep fruit verkopers ...

Je bent als het ware veroordeeld tot winkelnering ....

ik had gelukkig dit dilemma niet en ben zeer tevrede met android ......
Nu zit ik vast in het google kamp .. lol ..  

links om of rechtsom ...  
Het lijkt erop als je eenmaal voor een kamp gekozen hebt ..  je er bij moet blijven ...

Beter kun je het niet verwoorden, ik ben ook fan van Android, gewoon ook vanwege de prijs en daarnaast zijn vele apps gratis in tegenstelling van de ifoon. Over de kwaliteit kan ik niets zeggen want ik heb hem niet, maar de Android (LG optimus 2x) bevalt mij uitstekend en ik hoef dus echt niets anders voorlopig.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2012, 20:55:51 »
Geen appel = geen compatibility met alle andere dingen van appel die je al hebt ...
Hebben ze slim aangepakt die nep fruit verkopers ...

Je bent als het ware veroordeeld tot winkelnering ....

ik had gelukkig dit dilemma niet en ben zeer tevrede met android ......
Nu zit ik vast in het google kamp .. lol ..  

links om of rechtsom ...  
Het lijkt erop als je eenmaal voor een kamp gekozen hebt ..  je er bij moet blijven ...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
GSM hulp gevraagd.
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2012, 20:46:34 »
Mijn Motorola RAZR uit 2005 is aan vervanging toe.
Ik ben op zoek naar een smart-phone. Ik dacht aan een Iphone. Aangezien ik reeds itunes op mijn iMac heb staan en tevens gebruiker ben van een iPod 64 GB. Toch handig als ik mijn ganse muziekbibliotheek ook op de smartphone kan beluisteren.
Maar de kost van een Iphone 64 GB is niet echt goedkoop te noemen.
Alternatief is een Android GSM. Zo is de nieuwe Motorola Razr XT910 een knappe smartphone die voldoet aan mijn eisen ...en stukken goedkoper dan de Iphone.
Wat zijn jullie adviezen. Pro's / Contra's?
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)