Auteur Topic: Ik ben nieuw hier  (gelezen 2786 keer)

Offline wllm

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Ik ben nieuw hier
« Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2008, 17:14:59 »
Citaat

Ik zal binnenkort een linkje plaatsen naar foto's van mijn honden. Ik heb nu een nest pups liggen welke bijna 2 weken oud zijn. Met deze link zijn ook de andere 3 te zien van de 5 honden die we hebben.

Maar voor de personen die niet kunnen wachten hierbij een kleine collage:

Op de collage zijn 4 akita's en 1 shiba te zien

Welkom Perry, ik ben benieuwd naar je honden foto's, aan de modellen zal het niet liggen :)

wllm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2008, 17:14:59 »

Offline Laura

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax - my world of view
    • laura weijzig fotografie - my world of view
« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2008, 09:18:18 »
Hoi Perry, welkom hier en heel veel succes met je keuze, ik heb ook lang getwijfeld tussen Nikon en Pentax, maar het antistofsysteem gaf voor mij de doorslag. Achteraf goed gekozen want ik wissel behoorlijk vaak mjn lenzen en een stofje is gauw gevonden  ;).
Mijn zwager heeft ook een D70 en die maakt prachtige foto's dus wat je hebt is zeker ook de moeite waard om te blijven gebruiken.

Groet, Laura  :)
Pentax K70   <>   smc Pentax DA 18-55mm F3.5-5.6 AL   <>   Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG Macro   <>   smc Pentax D FA 100mm F2.8   <>   smc Pentax DA 18-135mm F2.8 ED   <> smc Pentax-DA  50mm 1:1.8 50mm

Offline SpeedyD27

• Pentaxian
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2008, 20:05:58 »
Welkom Perry,

Ook ik ben nieuw hier en heb net mijn eerste camera gekocht. Ik heb lang getwijfeld tussen de Nikon D70s en een Pentax, de doorslag was uiteindelijk de Shake-reduction en de goede referenties (met name gebruiksgemak en kwaliteit voor geld) op de diverse internetfora.

Groet,

Dennie
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Atmikes

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2008, 11:25:57 »
Citaat

Ik heb al gemerkt dat de mensen op dit forum veel vriendelijker zijn dan op andere merken fora.

Het gaat over fotografie en dat vind ik ook belangrijker dan het merk. maarja de camera is je hulpmiddel voor goede fotografie

Hallo en welkom hier!

Ik denk dat ik weet over welke fora je het hebt, ik ben der ook gaan vluchten  ;D

ptimmers

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2008, 10:06:23 »
Citaat
Welkom op het Pentaxforum Perry!
En maak je geen zorgen, Pentaxgebruikers zijn over het algemeen vriendelijke en tolerante mensen. Wij hebben niks tegen Nikon, Canon of welk merk dan ook! Het is vaker dat je je als Pentaxbezitter schijnt te moeten verdedigen tegenover Nikon- of Canonfielen. Want zij zijn groot, en wij zijn klein...dus...   :(
Voor alles is wat te zeggen, maar Pentax biedt wel verrekte veel waar voor z'n centjes... :)
Ik hoop dat je slaagt bij Pentax, en zoniet...even goede vrienden! (uiteindelijk gaat het ook hier over fotografie!)
Vriendelijke groet,
Carel

Ik heb al gemerkt dat de mensen op dit forum veel vriendelijker zijn dan op andere merken fora.

Het gaat over fotografie en dat vind ik ook belangrijker dan het merk. maarja de camera is je hulpmiddel voor goede fotografie

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2008, 22:18:54 »
Welkom op het Pentaxforum Perry!
En maak je geen zorgen, Pentaxgebruikers zijn over het algemeen vriendelijke en tolerante mensen. Wij hebben niks tegen Nikon, Canon of welk merk dan ook! Het is vaker dat je je als Pentaxbezitter schijnt te moeten verdedigen tegenover Nikon- of Canonfielen. Want zij zijn groot, en wij zijn klein...dus...   :(
Voor alles is wat te zeggen, maar Pentax biedt wel verrekte veel waar voor z'n centjes... :)
Ik hoop dat je slaagt bij Pentax, en zoniet...even goede vrienden! (uiteindelijk gaat het ook hier over fotografie!)
Vriendelijke groet,
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Ruud

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2008, 22:05:20 »
Welkom Perry, leuke honden heb je. Daar gaan we vast en zeker meer van zien!

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2008, 20:48:27 »
Perry, welkom bij de club!

Wytze

ptimmers

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2008, 20:21:02 »
Citaat
welkom perry,
op het forum. veel lees en schrijf plezier hier.
en laat eens een paar fotos van je honden zien.

Ik zal binnenkort een linkje plaatsen naar foto's van mijn honden. Ik heb nu een nest pups liggen welke bijna 2 weken oud zijn. Met deze link zijn ook de andere 3 te zien van de 5 honden die we hebben.

Maar voor de personen die niet kunnen wachten hierbij een kleine collage:

Op de collage zijn 4 akita's en 1 shiba te zien

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2008, 20:13:22 »
welkom perry,
op het forum. veel lees en schrijf plezier hier.
en laat eens een paar fotos van je honden zien.

Offline Martijn

• Super Pentaxian
  • Imagine a world with only Pentax!
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2008, 14:54:43 »
Welkom hier! De nikon d70 is geen slechte camera! [fun]Maar natuurlijk nooit zo goed als een pentax ;D[fun]
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

koor

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2008, 13:17:55 »
Perry, welkom hier en veel plezier!

Offline v11eric

• Pentaxian
  • **
  • vastleggen!!
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2008, 11:36:21 »
Perry,

welkom en veel plezier hier op het forum. suc6 met jou keuze ;)

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2008, 11:17:17 »
Hi Perry, welkom op het forum.
Zoals Hen al aangaf hebben we het hier doorgaans niet of een camera goed of slecht is, maar we zijn hier wel een beetje ge-biassed.  :D
Op een van de andere draadjes hier is al veel over de nieuwe camera's, al of niet via links te vinden.
We hebben tot nu alleen buitenlandse informatie gezien. Op de nederlands site staan nog niks tot nu toe. Uitgaande van die info zouden ze in april beschikbaar moeten komen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

ptimmers

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2008, 09:56:27 »
Citaat
Hoi Perry,
Allereerst welkom hier. Discussie over goed en niet goed van merken camera's daar doen we hier niet aan. We hebben wel met zijn allen een bepaalde voorkeur.... ;)
Volgens mij kan ik die camera voorkeur raden ;D

Citaat
Welkom op het forum Perrie.
En hopelijk snel weer naar Pentax.
Veel pezier op het forum.
grt Piet
Ik wil eerst wel spelen met de K20D als hij uitkomt maar ik heb nergens gelezen wanneer dit ongeveer is en wat de richtprijs gaat worden voor de body en de eventuele kits (tja een kit is iets wat je toch nodig hebt als je F-barjonet hebt op je glaswerk en nieuw glaswerk moet hebben)

pietpentax

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2008, 09:30:04 »
Welkom op het forum Perrie.
En hopelijk snel weer naar Pentax.
Veel pezier op het forum.
grt Piet

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2008, 09:30:00 »
Hoi Perry,
Allereerst welkom hier. Discussie over goed en niet goed van merken camera's daar doen we hier niet aan. We hebben wel met zijn allen een bepaalde voorkeur.... ;)
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

ptimmers

• Gast
Ik ben nieuw hier
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2008, 08:43:20 »
Goededag allemaal,

Ik ben Perry Timmers uit Nieuwegein.

Op zeer jonge leeftijd ben ik begonnen met een Yasica en later met een pentax gaan fotograferen.

Op dit moment fotografeer ik nog met een Nikon D70 (graag geen discussie of Nikon nu wel of niet goed is), en deze heb ik in de tijd gekozen omdat het fotograferen van honden en vooral de snelheid in de hondensport deze camera aan mijn specifieke eisen voldeed.

Zoals heel veel mensen volg ik nu de ontwikkelingen op dPreview over de PMA en alle nieuwe camera's er komen.

En wat zie ik daar Pentax komt met de K20D welke toch mijn intresse wekt. Ik hoop hier veel te kunnen lezen over de nieuwe ontwikkelingen en maak ik dadelijk de overstap weer terug naar een pentax.