Auteur Topic: Pentax P30 opnieuw ontdekt.  (gelezen 693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred Wientjes

  • Gast
Re: Pentax P30 opnieuw ontdekt.
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2020, 21:05:56 »
Bedankt, voor jullie berichtjes, hopelijk kan ik over een tijdje mijn ervaringen delen met de P30.In ieder geval succes met voorgenomen activiteiten met de camera.Gr.Fred.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax P30 opnieuw ontdekt.
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2020, 21:05:56 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Pentax P30 opnieuw ontdekt.
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2020, 14:29:04 »
Hallo Fred, welkom op het forum.
Toevallig pas ook mijn P30 weer eens voor de dag geslingerd, ik heb er de FA* 24mm 2.0 op zitten, maar moet mijn eerste resultaten nog afwachten, ik heb er pas een filmpje ingestoken wat misschien al 20 jaar in de kast lag  :o dus daar verwacht ik maar niet teveel van. Maar ik ga er als het een beetje bevalt meer mee doen, ook hebben we hier in Waalwijk een grote Doka, met een stuk of 12 vergroters, dus daar kan ik weer lekker gaan knutselen. ook Pinhole heeft weer mijn aandacht, ook daar ben ik momenteel weer mee aan het stoeien, blijft toch leuk, die oude technieken.

Henk

JohnnieS

  • Gast
Re: Pentax P30 opnieuw ontdekt.
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2020, 04:58:37 »
Welkom op het Forum Fred,

De Pentax P30 is mijn allereerste toestel waarmee ik ben begonnen. 1985
er zaten toen der tijd een aantal prima lensjes bij.
maar mijn vaste Lens werd toch de SMC Pentax-M 1:2.8 28mm waar veel mooie Foto's uitrolde

Fred Wientjes

  • Gast
Pentax P30 opnieuw ontdekt.
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2020, 20:08:58 »
Fred Wientjes wil zichzelf voorstellen.Na jaren mijn P30 ln de kast bewaard te hebben,ben ik weer gaan fotograferen.De eerste rolletjes waren teleurstellend en dit wijd ik aan de zoomlens van Kiron.Op internet een primelens gevonden smc a F2 50mm.Daaraan zat een p30n camera aan vast, zodat ik nu deze aan het uitproberen ben.Gr.Fred.