Auteur Topic: De sneeuwgroeten van Noam!  (gelezen 721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

newmikey2

  • Gast
Re: De sneeuwgroeten van Noam!
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2021, 22:40:56 »
De swirl in de achtergrond is hier niet echt overdeven, dus daar zag ik het niet aan. Ik kreeg voornamelijk het idee dat het deze lens betrof, door de mooie scherpte van het hoofdondewerp in combinatie met de zachte achtergrond. Bij deze lens lijkt het hoofdonderwerp er op de een of andere manier uit de achtergrond te poppen.
De lens is een moderne versie van het Petzval ontwerp dus dat had ik wel een beetje verwacht. Wat ik niet had verwacht was de mooie scherpte zelfs bij vol open diafragma en de grootte van het scherpe gebied - ik wist dat randen en hoeken door het "field-curvature" effect zacht zouden zijn. De lens verbaast mij in positieve zin na wat eerdere negatieve ervaringen met Lensbaby produkten.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: De sneeuwgroeten van Noam!
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2021, 22:40:56 »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: De sneeuwgroeten van Noam!
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2021, 21:35:20 »
Je hond staat er prachtig op.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: De sneeuwgroeten van Noam!
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2021, 12:55:04 »
De swirl in de achtergrond is hier niet echt overdeven, dus daar zag ik het niet aan. Ik kreeg voornamelijk het idee dat het deze lens betrof, door de mooie scherpte van het hoofdondewerp in combinatie met de zachte achtergrond. Bij deze lens lijkt het hoofdonderwerp er op de een of andere manier uit de achtergrond te poppen.

newmikey2

  • Gast
Re: De sneeuwgroeten van Noam!
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2021, 12:47:20 »
Noam staat er mooi op. Heerljke combinatie van een haarscherpe Noam met een mooie rustige achtergrond. Heb je deze foto met je nieuwe lensbaby gemaakt?
Jup, in één keer goed!

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: De sneeuwgroeten van Noam!
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2021, 12:41:13 »
Noam staat er mooi op. Heerljke combinatie van een haarscherpe Noam met een mooie rustige achtergrond. Heb je deze foto met je nieuwe lensbaby gemaakt?

newmikey2

  • Gast
De sneeuwgroeten van Noam!
« Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2021, 14:31:29 »