Auteur Topic: Gespeeld met nieuwe koffiekopjes  (gelezen 1453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Gespeeld met nieuwe koffiekopjes
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2013, 05:58:15 »
Jij hebt je weten bezig te houden. Doe zo verder.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Gespeeld met nieuwe koffiekopjes
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2013, 05:58:15 »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Gespeeld met nieuwe koffiekopjes
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2013, 00:36:43 »
Bedankt voor de reacties mannen, ik was benieuwd wat  jullie er van zouden vinden..
Een doel is er eigenlijk nog niet, ik ben echt op gevoel wat aan het spelen geweest.
Ook ik zat met het logo op de kopjes, wat klein uitkomt, daarom heb ik er ook de achtergrond bij gehaald.
Wat ik zelf wel grappig vond, maar wat niet helemaal paste, was de reflectie van de kopjes in dat zwarte kastje...
 
Ik laat ze wel zien aan onze man van de promoties, die kan er misschien wat mee.
Als hij er echt studio opnames van wil, ga ik eens kijken wat de beste opties zijn, ik heb wel wat mogelijkheden.
Peter Marinus bedankt voor je aanbod, dat is echt tof, ik vermoed niet dat het zo ver gaat komen...
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Peter Marinus

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
Re: Gespeeld met nieuwe koffiekopjes
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2013, 23:14:49 »
De belichting van de kopjes is prima maar….
Dit is half de klassieke test om een goed belichte studio opnamen te maken.
De hele test is met een absoluut egale witte achtergrond en witte kopjes.
(Mij lukte dat alleen met ook een softbox ONDER de opname tafel met een matte plexi plaat.)
Ik denk dat je dat ook lukt, anders moet je het maar eens bij mij in de studio proberen.
Groet, Peter.

RonHendriks

  • Gast
Re: Gespeeld met nieuwe koffiekopjes
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2013, 19:35:27 »
Toch wel lastig. Om te maken en ook om er iets zinnigs over te zeggen. Voor mij de koffiekopjesrij gewoon scherp zijn, want ze worden niet spannender van een scherpteverloop. Wel mooi zo gemaakt met die leesbare out-of-focus achtergrond. Voor mijn gevoel klopt #3 het beste in deze reeks.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Gespeeld met nieuwe koffiekopjes
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2013, 19:33:51 »
Ik ben geboren in het dorp Giessen, dus het zou me wel aan moeten spreken. Op zich best leuke plaatjes, maar ik heb wat moeite dat de naam/logo, omdat het daar om gaat, hij staat wat klein/onduidelijk in beeld. Ik denk dat het stiekem een lastig onderwerp is. En het hangt er uiteindelijk vanaf waarvoor de foto's gebruikt worden.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Gespeeld met nieuwe koffiekopjes
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2013, 18:30:56 »
Op mijn werk was het weer eens tijd voor nieuwe kopjes en die vond ik wel aardig dus heb ik er wat mee gespeeld.
De achtergrond was een recente gift van de personeelsvereniging voor ons 30-jarig bestaan, een foto mozaïek van een uitje een paar weken terug.
De ondergrond voor de kopjes is steeds een zwart ladenkastje en de foto's zijn gemaakt vanaf statief met de 50-135, waarbij het licht van 2 grote ramen kwam.
 
Graag hoor ik wat tips en voorkeuren, wat wel en niet gelukt is....
 
1. Dit is de toko van de kantoorartikelen,

De Giessen new single coffee cup in 3  to 5 ratio by OudjesEric, on Flickr
 
2. Hier de focus bewust in het midden gelaten

De Giessen new coffee cups in 3  to 5 ratio focus in the middle by OudjesEric, on Flickr
 
3. Sinds een paar jaar heet ons deel van automatisering Aspect ICT

Aspect ICT new single coffee cup in 3  to 5 ratio by OudjesEric, on Flickr
 
4. Hier de focus juist achteraan gelegd

Aspect ICT new coffee cups in 3  to 5 ratio focus in the back by OudjesEric, on Flickr
 
5. En tot slot deze nog uit de hand geschoten met de focus links op de tekst aan de buitenkant en rechts aan de binnenkant

Aspect ICT  and De Giessen new single coffee cups in 3  to 5 ratio closer by OudjesEric, on Flickr
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen