Auteur Topic: Analoog meets digitaal  (gelezen 2104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Analoog meets digitaal
« Reactie #7 Gepost op: 5 december 2008, 09:48:55 »
Tja, softboxen en flitsers heb ik nog niet in m`n pakket zitten. Het zal voorlopig wel bij zelfbouw blijven ;)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Analoog meets digitaal
« Reactie #7 Gepost op: 5 december 2008, 09:48:55 »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Analoog meets digitaal
« Reactie #6 Gepost op: 4 december 2008, 14:09:12 »
Sorry Jacco geen ervaring mee. Ik ben meer v/d zelfbouw.
Ben begonnen met een zelfgemaakte lichttent van pvc buizen en een wit laken.

Tegenwoordig gebruik ik helemaal geen lichttent meer. Een grote softbox, reflectors en eventueel extra flitsers doen het voor mij.
Dan ben ik ook niet gebonden aan de grootte v/h object.

Groet,



Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Analoog meets digitaal
« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2008, 12:29:10 »
Dank je, Johan. Binnenkort toch kerstinkopen doen dus dat is mooi te combineren (zeker in deze tijd moet er zat te vinden zijn)  :)

Heb jij toevallig ervaring met The Fotocube?
« Laatst bewerkt op: 4 december 2008, 12:29:27 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Analoog meets digitaal
« Reactie #4 Gepost op: 3 december 2008, 21:31:09 »
Hoi Jacco,
Ga naar een hobbyzaak (crea-bea oid) en haal daar zilverpapier. Ik heb stukken stevig karton in diverse maten geknipt. Daar plak ik dan het zilverpapier op. Een klein staandertje van karton erachter plakken en je kunt ze neerzetten waar je wilt. Overigens naast zilver kan je b.v. ook goud nemen.

HIER een linkje naar een setup zoals ik gebruikt heb voor een foto.

Over nabewerken. Klopt. Dit omdat je gewoon elk stofje, vuiltje, haartje, krasje, etc ziet zitten. Tip daar is om de boel van te voren zo goed mogelijk schoon te maken.


Groet,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Analoog meets digitaal
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2008, 19:30:59 »
Thnx Johan  :)

Ja, die reflecties zijn idd moeilijk, zeker met de beperkte middelen die ik nu heb. Ben wel van plan om wat met je reflectortip mee te nemen in een zelfbouwprojectje. Heb je nog wat tips voor me?

MBT het groen:

Het lijkt erop dat ik wat ben uitgeschoten met de (groen)saturatie. De reflectie is eigenlijk meer gelig door de flamespaarlamp. Met het nabewerken is eigenlijk als 1e alle kleur eruitgehaald, daarna heb ik het groen terug gehaald en een snufje rood en geel toegevoegd.

Verder heb is nogal wat met curves en contrast geschoven en een pietsie tonvormige vertekening alsmede de vignettering toegevoegd. Het idee was de sfeer van de oude body te versterken en tegelijkertijd de 18-55 er meer uit te laten komen.

Correct me if I`m wrong maar het nabewerken is bij dit soort fotografie van minstens net zo groot belang als het maken van de foto?
Ik ben iig 2 hele avonden bezig geweest: 1 voor de juiste foto/standpunt en de andere avond met nabewerken.

Grtz Jacco

PS:
De foto is trouwens gemaakt met het analoge lensje van die oude body, de antieke Revuenon F1.9 50mm uit m`n onderschrift. Genomen op F16 (het kleinste diafragma van dit lensje)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Analoog meets digitaal
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2008, 22:39:46 »
Niks mis met de details. Goed scherp en prachtig in beeld.
De reflectie in het glas daar kan je nog wel wat doen. Ik weet hoe moeilijk het is, maar reflectors kunnen heel veel doen. Die reflectors kan je zelf maken van zilver (alu) papier op een kartonnetje geplakt.

Wat mij wel erg opvalt is de groene lichtval op het woord 'revue flex' en aan de voorkant v/h objectief.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Analoog meets digitaal
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2008, 21:57:33 »


Ik zet er even niets bij, ben benieuwd naar jullie commentaren.
Mvgr Jacco


-Photography is about finding the most interesting angle and moment-