Auteur Topic: zomaar iets  (gelezen 2066 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ToXiQ

  • Gast
Re: zomaar iets
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2008, 20:31:24 »
ja ik wilde de reflectie er compleet ophebben. Misschien is dat niet een goede keuze.

Maar daarvoor moet je testen. Het papier geeft inderdaad een korreligreflectie en die paarse gloed?

Het zou een product beeldje kunnen zijn ik snapte eerst niet wat je met drinkende boeda bedoelde maar kwartje valt. Was niet  mijn uitgangspunt maar misschien een idee voor een volgende keer :-)

bedankt zover voor de reacties.

mvgr Walter


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: zomaar iets
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2008, 20:31:24 »

joske

  • Gast
Re: zomaar iets
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2008, 17:28:23 »
Vind de reflectie niet zo geslaagd (wazig paars) maar de boeddha heeft er zo te zien wel lol in gehad  ;)

Mvg.  Jos

Atmikes

  • Gast
Re: zomaar iets
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2008, 17:08:12 »
ook voor mij is de lamp wat te krap in haar kadertje.

De reflectie is leuk, maar ik denk nog mooier mocht je er een verloop in brengen zodat het effect afneemt met de afstand (gradient erover)

Als je gaat werken met plexy dan zal de reflectie wel strakker zijn, hier is zo een beetje "onregelmatig" en ik kan niet zeggen dat het mij stoort

belichting lijkt me goed te zijn

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: zomaar iets
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2008, 23:33:56 »
Nu heb ik weinig verstand van dit soort fotografie maar ik denk dat het zeker wat heeft al worden de mogelijkheden nog niet optimaal benut.

Persoonlijk ga ik voor de drinkende budda. De reflectie wordt net als bij de lamp "gesneden" maar door de meer grillige vorm is dat voor mij een stuk minder storend. Budda is ook wat interessanter dan de lamp.

Verder vind ik de ruime vertikale compo ook lekkerder kijken dan de te krap gekaderde horizontale. Mss dat een minder bulky onderwerp het beter doet?

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

ToXiQ

  • Gast
zomaar iets
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2008, 23:05:28 »
om te kijken of het werd zoals ik voor ogen had.




Wat heb ik hiervoor gebruikt:

Flitsset waarbij 1 flits unit was opgesteld rechts voor het "podrukt" en 1 achter gericht op de muur om de achtergrond uit te lichten.

2 stickervellen om de reflectie te verkrijgen. Dit moet nog eens iets van plexiglas worden.

Onderwerpen:
Boedda beeldje
Multi color lamp dmv afstandbediening
 
Camera: 40D
Lens: Tamron 28-75mm

Fototoestel in M stand op:

100 ISO
F/8
1/125s

mvgr Walter