Auteur Topic: sterk merk  (gelezen 2607 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:sterk merk
« Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2011, 00:22:47 »
Vergat te zeggen Mooie plaat!!

Pim

Dank je wel, Pim !

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:sterk merk
« Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2011, 00:22:47 »

asplx

  • Gast
Re:sterk merk
« Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2011, 23:25:46 »
Ik zal wel weer de uitzondering of dwarsligger zijn die nooit kijkt naar exif.
Gaan wel altijd met mijn Pentax foto's mee voor de exif kijkers die denken er iets van te leren.

Uiteindelijk sta je toch zelf achter je toestel en moet je zelf beslissen.
Veel fotograferen....leer je veel meer van.

Pim

Op zichzelf heb je daar wel gelijk in.
Toch vind ik bij sommige foto's EXIF-gegevens wel handig om te hebben, als het gaat om welk objectief, sluitertijd, diafragma, e.d. als dat ter zake doende is. Vanuit die kennisname kan - indien gewenst - een advies gegeven worden, hoe een volgende keer anders te handelen.
Maar ik kijk lang niet altijd naar die gegevens.

Ruurd

Offline Pim

  • Junior Member
  • Berichten: 28
Re:sterk merk
« Reactie #13 Gepost op: 7 juli 2011, 21:50:07 »
Vergat te zeggen Mooie plaat!!

Pim

Offline Pim

  • Junior Member
  • Berichten: 28
Re:sterk merk
« Reactie #12 Gepost op: 7 juli 2011, 21:32:12 »
Ik zal wel weer de uitzondering of dwarsligger zijn die nooit kijkt naar exif.
Gaan wel altijd met mijn Pentax foto's mee voor de exif kijkers die denken er iets van te leren.

Uiteindelijk sta je toch zelf achter je toestel en moet je zelf beslissen.
Veel fotograferen....leer je veel meer van.

Pim

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:sterk merk
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2011, 21:12:05 »
Beste Yves,
De exif in een foto is opzich niet verplicht, maar wel aan te bevelen. Wel kunnen iemand hierom verzoeken als we twijfels hebben of de foto's wel of niet met een Pentaxcamera zijn gemaakt. (geldt hier zeker niet hoor!) (voor de foto-opdrachten is de interne exif-info trouwens wel verplicht!)
Maarreh...(en nu komt het) als exif-info ontbreekt geldt dan wel zoals je zelf al aanhaalde "...of plaats deze er handmatig bij". En dat heb je ook niet gedaan!
De exif-info van de foto's in de Fotohoek is van belang, omdat het hier de bedoeling is dat je van elkaar kunt leren. (wat voor lens is er gebruikt, welk diafragma, sluitertijd, iso, flitser, ect...) Zo is de reden van de regel bedoelt.
Daarom, als de exif niet in de foto zelf staat (waarom eigenlijk niet?), zet de belangrijkste gegevens er dan in ieder geval handmatig bij.
Als je mij de relevante exifgegevens via pb doorstuurt, dan zet ik het er wel even bij en maak de foto weer zichtbaar.
Oké?  

Vr.groeten, Carel

Beste Carel,

Heel erg bedankt om alsnog te reageren. Dat apprecieer ik zeer!

Ik begrijp ook dat dat de exif interessante info is en dat die dus best zichtbaar is. Mijn gratis flickr-account stript die echter; ik zal er aan denken de exif zo veel mogelijk met de hand bij te vullen. bij deze plaats ik zelf de exif bij de foto,en maak die ook opnieuw zichtbaar.

Met vriendelijke groeten,
Yves

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:sterk merk
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2011, 13:07:07 »
Ik wist niet dat exif verplicht was ....?

In de regels voor het plaatsen lees is wel

Laat bij voorkeur ook de EXIF gegevens in de foto zitten of plaats deze er handmatig bij

Exif is dus geen verplichting; mag ik je daarom vriendelijk vragen de foto weer zichtbaar te maken, Kees (of andere mod van dienst). Met dank.
Beste Yves,
De exif in een foto is opzich niet verplicht, maar wel aan te bevelen. Wel kunnen iemand hierom verzoeken als we twijfels hebben of de foto's wel of niet met een Pentaxcamera zijn gemaakt. (geldt hier zeker niet hoor!) (voor de foto-opdrachten is de interne exif-info trouwens wel verplicht!)
Maarreh...(en nu komt het) als exif-info ontbreekt geldt dan wel zoals je zelf al aanhaalde "...of plaats deze er handmatig bij". En dat heb je ook niet gedaan!
De exif-info van de foto's in de Fotohoek is van belang, omdat het hier de bedoeling is dat je van elkaar kunt leren. (wat voor lens is er gebruikt, welk diafragma, sluitertijd, iso, flitser, ect...) Zo is de reden van de regel bedoelt.
Daarom, als de exif niet in de foto zelf staat (waarom eigenlijk niet?), zet de belangrijkste gegevens er dan in ieder geval handmatig bij.
Als je mij de relevante exifgegevens via pb doorstuurt, dan zet ik het er wel even bij en maak de foto weer zichtbaar.
Oké?  

Vr.groeten, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:sterk merk
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2011, 23:30:02 »
Citaat
Ik wist niet dat exif verplicht was ....?

In de regels voor het plaatsen lees is wel

Laat bij voorkeur ook de EXIF gegevens in de foto zitten of plaats deze er handmatig bij

Exif is dus geen verplichting; mag ik je daarom vriendelijk vragen de foto weer zichtbaar te maken, Kees (of andere mod van dienst). Met dank.

Ook 'n welgemeend "succes met deze reactie cq. dit vriendelijk verzoek" van mijn kant, Yves.
Het weghalen van de foto('s) is mij de afgelopen week ook "overkomen", maar het wijzen op de onduidelijkheid vwb. de regels en 'n vriendelijk verzoek (via PB) om de foto's weer zichtbaar te maken heeft bij mij in ieder geval (nog) niet het gewenste resultaat opgeleverd. Helaas!

    EDIT: Ik heb de foto's bij mijn eigen topic inmiddels zelf maar weer terug geplaatst, maar nu wel maar de betreffende info toegevoegd.

Voor wat betreft jouw plaat:
Qua compo/uitsnede 'n hele sterke plaat. K'zou alleen zelf aan de linkerkant en aan de bovenzijde iets gecropt hebben omdat de witte "vlek" (links) en de "lichte lijn" aan de bovenzijde voor m'n gevoel nét iets te veel aandacht vragen.
Over de kleuren ben ik nog in dubio, maar gelet op het handvat en het slot heb ik toch het gevoel dat je de realiteit perfect hebt vastgelegd.
Gr.  Peter
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2011, 14:01:41 door PeterL »



Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:sterk merk
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2011, 19:03:28 »
Wel een fraaie foto, ook zonder exif!

Ik wist niet dat exif verplicht was ....?

In de regels voor het plaatsen lees is wel

Laat bij voorkeur ook de EXIF gegevens in de foto zitten of plaats deze er handmatig bij

Exif is dus geen verplichting; mag ik je daarom vriendelijk vragen de foto weer zichtbaar te maken, Kees (of andere mod van dienst). Met dank.
Succes hiermee!

greetz,
Erik

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:sterk merk
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2011, 18:30:46 »
Sterke prent....!
cire

Dank je, cire!

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:sterk merk
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2011, 18:30:07 »
Geen exif in de foto

Alvast bedankt voor het kijken

Ik wist niet dat exif verplicht was ....?

In de regels voor het plaatsen lees is wel

Laat bij voorkeur ook de EXIF gegevens in de foto zitten of plaats deze er handmatig bij

Exif is dus geen verplichting; mag ik je daarom vriendelijk vragen de foto weer zichtbaar te maken, Kees (of andere mod van dienst). Met dank.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:sterk merk
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2011, 14:20:46 »
Sterke prent....!
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

asplx

  • Gast
Re:sterk merk
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2011, 00:12:05 »
Ok....
maar dorst-opwekkend, nee, niet echt....

Wel leuk gezien. :good:

Weet je trouwens, dat de de rode kleur van Coca Cola gepatenteerd is?
D.w.z. dat niemand zonder de toestemming van Coca Cola de kleur mag gebruiken.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:sterk merk
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2011, 23:59:53 »
Nou, graag gedaan...
Maar ik ben er nog niet uit, of ik er nou dorst van moet krijgen... :-\
't Komt wat waterig verwaterd over...

Bedankt voor je reactie, Ruurd.
Ik vind het een compliment als je hem waterig/verwaterd over vindt komen: dat was namelijk mijn bedoeling en in die zin heb ik de foto ook bewerkt.

asplx

  • Gast
Re:sterk merk
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2011, 23:56:20 »
Nou, graag gedaan...
Maar ik ben er nog niet uit, of ik er nou dorst van moet krijgen... :-\
't Komt wat waterig verwaterd over...

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
sterk merk
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2011, 23:47:02 »





K-7 + FA 35 2.0 (@f=2.8 - 1/500 - iso 100)


Alvast bedankt voor het kijken


edit: op verzoek de exif toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2011, 21:15:14 door y-cam »