Auteur Topic: glassex  (gelezen 1742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gnodde

  • Gast
Re:glassex
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2011, 23:45:24 »
Ik heb er in ieder geval ook zin van gekregen weer eens wat te experimenteren.

Ja, ik ook. Laten we deze rubriek (Product en culinair) eens even wat leven inblazen  :D

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:glassex
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2011, 23:45:24 »

SMO

  • Gast
Re:glassex
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2011, 23:19:46 »
Ik heb het ook wel eens geprobeert maar zeker geen betere resultaten behaald dan dit. Het is inderdaad ontzettend lastig. 2 is minder door de wat paars/roze achtergrond. Beide komen wel heel fel en verzadigd over. Flits wat minder hard zetten levert zeker weer een te donkere achtergrond op of niet? Zou het helpen van voor én van achter te flitsen/belichten of deed je dat al? Ik heb er in ieder geval ook zin van gekregen weer eens wat te experimenteren.

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:glassex
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2011, 11:35:02 »
Ik vind de "strik" reflectie onderaan wel geinig  :D
Verder leuk resultaat, maar inderdaad het is wat in de AH/C1000/JUMBO style, maar
desalniettemin leuk!

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

jsoomers

  • Gast
Re:glassex
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2011, 23:54:48 »
Ik vind het een interessant onderwerp maar heb mij er nog steeds niet aan gewaagd..
Vooral leuk dat je vertelt hoe het tot stand is gekomen.
De uitsnede vind ik echter erg "hard" door de witte achtergrond en je ziet dan gelijk waar het iets mis is gegaan met de rondingen..

Maar goed, een mooie foto die zeker inspireert om met deze techniek eens aan de slag te gaan!
(ik was natuurlijk al redelijk geïnspireerd door de prachtige productstudio die Buks rond de feestdagen presenteerde...)

Gr. Jos

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
glassex
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2011, 19:32:00 »
Tijdens de laatste cursusavond creatief flitsen tussen de model foto's door wat gespeeld met een product, waarvan dit het resultaat is.
Het heeft misschien wel een wat hoog 'c1000-2halen1betalen-reclamefolder-gehalte' qua sfeer enzo. Zoals laatst ook bleek bij de foto's van buks, erg lastig om dit mooi te doen. Maar voor wat spielerei vond ik het toch wel aardig gelukt.

Glassex op stuk wit karton, flits achter karton en daar dus doorheen geflitst.

Nr 1: na wat nabewerking


Nr 2: nabewerking zonder aanpassing achtergrond


Bij beiden het label voorop 'ingevuld' en opgelicht, dit was vrij donker omdat er alleen vanaf achter geflitst werd.

Wellicht een beetje saai onderwerp of in ieder geval vrij saai belicht, misschien binnenkort eens een keer zelf een tentje bouwen en een mooie glasplaat als ondergrond.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels