Auteur Topic: Boss  (gelezen 1981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

densch

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2011, 23:18:35 »

Nog vragen klas?  :D

Een K10d is toevallig niet zo'n technische camera, ofwel :schaam:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Boss
« Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2011, 23:18:35 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Boss
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2011, 02:17:31 »
Tja het meeste is al gezegd.

Ik zie wat stofjes op het flejse (ik weet, erg moeilijk). Verder onder en boven uitgebeten zoals je al aangeeft.
Ik vind ook de schaduw en de lichtbundel voor het flesje niet zo mooi.

Volgende keer een tentje bouwen?
Ik heb laatst voor de 'creatief flitsen' cursus die ik volg een glas met Palm-bier proberen te fotograferen, ook verrekte lastig en niet echt geslaagd, dus ik snap enigszins de moeilijkheden.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline cootje1

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 181
  • Geslacht: Man
Re:Boss
« Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2011, 23:12:29 »
Mooie foto, ik vind vooral de manier waarop het licht valt erg mooi.

met vriendelijke groet

Marc
,D-BG4
SMC Pentax-A zoom 1:4 70-210mm, SMC Pentax-A zoom 1:3,5-4,5 35-70mm,  SMC Pentax-A 1:2,8 35mm. Pentax SMC DA 17-70sdm

JohnnieS

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2011, 04:40:40 »
Nog vragen klas?
 :D :D Nee Meester " alles is duidelijk

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Boss
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2011, 11:38:19 »
flesje staat schuin  :P

verder: ik doe het je vooralsnog niet na.

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Buksbeest

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2011, 22:21:33 »
Tsja het meeste is al gezegd.

Wellicht dat je voor de leek eens kunt vertellen wat een technische camera zoal kan doen?

Ow dat zal ik nog even doen  :D.

Een technische camera (TC) is in principe niets meer dan iedere andere camera. Je hebt een camera, een objectief, je stelt scherp en maakt een foto.
Het bijzondere alleen is dat je de camera en de lensplaat (de lens zit in een metalen plaat, dus lensplaat) afzonderlijk van elkaar kan bewegen.
Dit heeft als gevolg dat je je perspectief compleet kan veranderen. Klassiek voorbeeld: een dvdspeler van boven fotograferen, waardoor je de diepte van de kast ziet, maar je toch het frontje recht voor je hebt.
Ander voorbeeld is een een groot schilderij waar je voor staat. Je moet omhoog kijken. Daardoor krijg je regulier een 'achterover vallende' foto. Met het verstellen van de camera kan je zorgen dat je het schilderij helemaal recht op de foto hebt.
Ook heb je de mogelijkheid je scherpstel vlak te verplaatsen. Normaal loopt die evenwijdig aan je sensor. Bij macro zie je dat altijd mooi. Een verloop van onscherp, naar een streep scherp naar weer onscherp. Mooi recht.
Met de TC kan je dit ook verplaatsen. Weer een klassiek voorbeeld: een schaakbord met de schaakstukken schuin voor je camera. Normaal zou je 1 of 2 stukken scherp hebben en de rest wazig. Door de lensplaat te draaien en/of kantelen kan je de scherpte verleggen, waardoor hij bijv. van links voor, naar rechts achter loopt. Heb je alle schaakstukken scherp.

De regel gaat niet 100% op, maar je mag er van uit gaan dat je het perspectief veranderd met je camera en de scherptevlak verplaatst met je lensplaat.
Een goed voorbeeld zijn de constructies van Cambo (http://www.cambo.com/).

Nog vragen klas?  :D

jsoomers

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2011, 23:23:31 »
Relaterend aan jouw productstudio? Prachtfoto! :respect:

Gr. Jos

RonHendriks

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2011, 23:19:15 »
Tsja het meeste is al gezegd.

Wellicht dat je voor de leek eens kunt vertellen wat een technische camera zoal kan doen?

Buksbeest

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2011, 23:14:34 »
Uhrm... Ik denk dat ik die schuld doorgeef aan Photobucket :D

Tom_W

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2011, 23:08:59 »
Vooreerst: ik ken hier niks van en heb nog nooit zoiets geprobeerd (heb zelfs nog nooit met externe flitsers gewerkt), maar op deze foto lijkt het (volgens mij) of het flesje niet scherp is, als je nader gaat kijken, en dan vooral naar de delen waar geen vloeistof in het flesje zit zoals het bovenste stukje als de voet van het flesje is het wel degelijk scherp, maar zoals ik al zei, bij zoiets verwacht ik een haarscherp onderwerp, en ik zeg niet dat het niet zo is, maar het lijkt niet zo.

groetjes,

Tom

Buksbeest

  • Gast
Re:Boss
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2011, 15:27:09 »
Haha, jullie zijn nog te lief. This absoluut geen goede foto, maar wou hem hier toch ff neerzetten.

@Oki: Dorst? Ik hou ook van een drankje, maar om nu Hugo Boss te gaan drinken...  :D

@VVO: Donker. Klopt! Wou niet zo'n strakke witte plaat hebben. Dus als hoofdlicht een snoot achter het flesje. Maar toen viel de dop helemaal weg in de achtergrond.
Daarom 1 flitser met Lightsphere op de achtergrond gezet. Voor net die iets lichtere nuancering, daardoor zie je nog niet de contouren van de dop.
Enige waar absoluut geen detail in zit (en ook niet meer zal komen) is de witte vlek onder het flesje en de absolute randen van de dop.
Verder is hij gemaakt op mijn slaapkamer. (2 witte muren, 1 lichtgrijze, 1 raam met witte gordijnen en een wit plafond).
Wit t-shirt is geen slecht idee! Er staan genoeg X-jes achter mijn kleding maat om een liefdesbrief af te sluiten dus reflectie genoeg!  :D

@Cire: Dankje! Ik ga er zeker nog mee spelen. Alleen is de achterwand van mijn tafel gevallen (Het karton was niet zo stevig als ik hoopte, even een plankje halen bij de Praxis.

@J@@P: Tnx! Is dus ook waar ik voor ging. Zie opmerking @VVO voor de dop.

Bedankt allen! Ik ga nog eens stoeien komende week(en).

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Boss
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2011, 14:14:18 »
Ik vind de belichting zo van boven/achter wel aardig. Kom wat mysterieus over. Wel vind ik de dop te donker, die valt nu een beetje weg.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Boss
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2011, 13:49:04 »
Mark
Ik ga helemaal mee met johan.
Toch vind ik met name het onderste deel wel interessant in deze foto.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Boss
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2011, 09:47:41 »
Hey Buks,
ff kritisch kijkend; foto = erg donker, weinig tot geen details. Het flesje springt er hierdoor ook niet uit. Daardoor niet uitnodigend en geen wow factor.

2 flitsers is in principe voldoende, maar hier zijn ze niet goed opgesteld. Waarom heb je geen gebruik gemaakt van een reflecterend oppervlak (wit shirt, muur, etc)?


Greetz,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Boss
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2011, 09:32:13 »
Is sfeervol gedaan, ik krijg er in ieder geval wel dorst van!
                                                                                                                       :D
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Buksbeest

  • Gast
Boss
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2011, 22:22:21 »
Nou gelijk maar doorgegaan met mijn goede voornemens: Productfotografie.
Zonder technische camera werd het toch lastiger. Moest het nu hebben van 2 reportageflitsers, ipv studiolicht. Ook heb ik (nog) geen technische camera.
Maakte het even wat lastiger, maar het spelen niet minder leuk. Daarom hierbij mijn eerste productfoto vanaf thuis.
Geen technisch hoogstandje, maar wel aardig!