Auteur Topic: Kerstballen in strobist style [Update]  (gelezen 2372 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buksbeest

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style [Update]
« Reactie #16 Gepost op: 31 december 2010, 12:19:52 »
Commentaar: Hij is te groot  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Kerstballen in strobist style [Update]
« Reactie #16 Gepost op: 31 december 2010, 12:19:52 »

Henry21

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style [Update]
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2010, 11:06:49 »
Nogmaals geprobeerd, met als dit resultaat:

Nu wel geprobeerd om van de penselen af te blijven... :)



Ook nu weer de reacties welkom! ;-)

Buksbeest

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #14 Gepost op: 25 december 2010, 00:03:49 »
Nou ik snap er niets van... Ik heb Pentax Remote Assistant geïnstalleerd, nieuwste versie. Zowel camera aansluiten voordat ik het programma open en zowel de camera aansluiten terwijl het programma geopent is... Alles wil niet werken. Hij herkent mijn K20 gewoon niet. Ik heb versie 1.04 op mn K20 zitten, dus dat is ook up-to-date volgens mij... Ik vind het wel weer genoeg voor vandaag, Morgen misschien nog eens kijken!

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Opnieuw opstarten werkt 99% van de keren bij Windows. Je weet ook zeker dat je zowel de installatie als het opstarten, start dmv "Als Admin uitvoeren"?

Henry21

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #13 Gepost op: 24 december 2010, 23:59:24 »
mmmmmmmm ik heb het wel gedraaid, dus het werkte ooit in ieder geval wel. Heb je ook codec update gedraaid van Pentax? http://www.pentax.de/de/Foto_Service_Downloads.php#updates

Nou ik snap er niets van... Ik heb Pentax Remote Assistant geïnstalleerd, nieuwste versie. Zowel camera aansluiten voordat ik het programma open en zowel de camera aansluiten terwijl het programma geopent is... Alles wil niet werken. Hij herkent mijn K20 gewoon niet. Ik heb versie 1.04 op mn K20 zitten, dus dat is ook up-to-date volgens mij... Ik vind het wel weer genoeg voor vandaag, Morgen misschien nog eens kijken!

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

RonHendriks

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2010, 23:31:20 »
@Ron...
En dat hebbik geprobeerd en ik kreeg het niet voor mekaar... Ben ik nou zo on-technisch?  :schaam:
mmmmmmmm ik heb het wel gedraaid, dus het werkte ooit in ieder geval wel. Heb je ook codec update gedraaid van Pentax? http://www.pentax.de/de/Foto_Service_Downloads.php#updates

Henry21

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2010, 23:29:34 »
@Ron...
En dat hebbik geprobeerd en ik kreeg het niet voor mekaar... Ben ik nou zo on-technisch?  :schaam:

RonHendriks

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2010, 23:27:22 »
Hee dat vind ik interessant... Jij zegt tethered shooten? Daar ben ik naar op zoek!

Henry Henry Henry toch. Je hebt een K20D, dus als je nu de bijgeleverde software installeerd en de bijgeleverde kabel in je usb-poort stopt heb je tethered shoot optie ;D

Henry21

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2010, 23:25:40 »
Sws is flitsen leuk: Je past de werkelijkheid aan. Je maakt iets wat je niet natuurlijk ziet: altijd leuk!

En ach, dat probleem met huishouden ken ik  :D
Producten fotograferen is echt geweldig! Vooral als je de rust kan nemen. Laptopje ernaast, tethered, flitsertje en gewoon lekker bouwen. Doet mij altijd denken aan Lego. En hoeveel uur (lees: jaren) ik wel niet kwijt ben geweest aan het bouwen daarvan.  :D

Hee dat vind ik interessant... Jij zegt tethered shooten? Daar ben ik naar op zoek! Zou je anders me eens een mailtje willen sturen hierover? Of je moet het hieronder doen, maar dan gaat het wel een beetje off-topic... Ik stuur je wel n PB met mn mailadres!

Haha, vroeger heb ik ook veul met Lego gespeeld.. :P En het is inderdaad wel erg leuk...  ;D

Buksbeest

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2010, 23:22:32 »
Sws is flitsen leuk: Je past de werkelijkheid aan. Je maakt iets wat je niet natuurlijk ziet: altijd leuk!

En ach, dat probleem met huishouden ken ik  :D
Producten fotograferen is echt geweldig! Vooral als je de rust kan nemen. Laptopje ernaast, tethered, flitsertje en gewoon lekker bouwen. Doet mij altijd denken aan Lego. En hoeveel uur (lees: jaren) ik wel niet kwijt ben geweest aan het bouwen daarvan.  :D

Henry21

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2010, 23:21:10 »
Henry, mooi hoor. foto 1  :good: netjes gedaan.

mvg Kees.

Bedankt, De een vind de onscherpte van de voorste kerstbal mooi en de ander vind het echt verschrikkelijk... Ik weet het zelf niet, daarom ben ik alle meningen aan het verzamelen. :)

Henry21

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2010, 23:15:53 »
@Buks:
Owja.. daar heb ik meer commentaar (opbouwende kritiek) over gehad.. Ik moet bekennen dat mijn echte bewerk PC de geest heeft gegeven, en dat ik deze foto's dus bewerkt heb op een te klein laptopschermpje die overigens het verschil tussen donkerblauw en zwart niet weergaf... Maar nu ik mn PC terug heb zie ik het zelf inderdaad ook... #Schaam
Toch bedankt voor je reactie, zal er eens naar kijken! ;)

En tsja.. het is een stukkie papier (glanzend zwart)... en ik ben vergeten te stofzuigen. :p Klopt.. ik ben niet zo goed in het huishouden...  8)

Bedankt voor je reactie! Strobist is best leuk heb ik gemerkt, en zal er zeker meer mee gaan doen!

kdj4

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2010, 23:15:36 »
Henry, mooi hoor. foto 1  :good: netjes gedaan.

mvg Kees.

Buksbeest

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2010, 23:05:51 »
Hey!

Leuk gedaan! Goed uitgelicht ook.

Slechts 2 dingetjes:
Blijf met je fikken van de Photoshop Brushes af! Haha. Grapje hoor! Maar ik zie duidelijk retouche streepen. Beetje zonde van de foto!
Ik begrijp het wel hoor: Waarschijnlijk was zwart net niet zwart? Probeer eens bij je kanalen te klikken op het RGB kanaal, terwijl je de CTRL toets ingedrukt houd. Nu zijn al je hooglichten (Alles boven de 128, van de 256 waardes lichtwaardes) geselecteerd. Druk dan met je selectietool op de rechtermuisklik, op een selectie en draai dan je selectie om.
Nu heb je alle donkere partijen (Alles waardes onder de 128) geselecteerd. Als je nu met je curven die wat donkerder maakt, wordt zwart dieper zwart zonder ten koste te gaan van je hooglichten.

Ben benieuwd!

En verder: Stofzuigen! Zo'n foto valt of staat met de hoeveelheid zichtbaarstof  ;)

Henry21

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2010, 23:00:02 »
Zeggen ze ook fotografisch niets?  ??? Qua belichting o.i.d.?

(ik houd ook niet van kerst hoor :P)

RonHendriks

  • Gast
Re:Kerstballen in strobist style
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2010, 22:53:45 »
Owja, en als rechterlicht heb ik dit gebruikt (hoofdlicht): http://twitpic.com/3ihj8h  ;-) Werkt perfect!
Dat ziet er wel geinig uit. We moeten weer aan de pringles dus.

De kerstballen zeggen mij niks.

Henry21

  • Gast
Kerstballen in strobist style [Update]
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2010, 22:42:59 »
Afgelopen woensdag heb ik mijn flitsertjes binnengekregen, en daar moest natuurlijk mee gespeeld worden...  :D

Hier enkele foto's die ik ermee gemaakt heb.

Foto 1 - 75mm - 1/50 - ISO400 - f/7.1


Foto 2 - 55mm - 1/50 - ISO400 - f/7.1


Foto 3 - 55mm - 1/50 - ISO400 - f/7.1


En Foto 4 - 55mm - 1/50 - ISO400 - f/7.1



Reacties en verbeterpunten voor een volgende keer zijn hartelijk welkom!

Owja, en als rechterlicht heb ik dit gebruikt (hoofdlicht): http://twitpic.com/3ihj8h  ;-) Werkt perfect!
« Laatst bewerkt op: 30 december 2010, 11:07:13 door Henry K20D »