Auteur Topic: Pentax K-x met Aperture  (gelezen 645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Christian

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Pentax K-x met Aperture
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2010, 21:06:35 »
De instellingen zijn waarschijnlijk correct. Op een reeks van 20 foto's op dezelfde locatie en +- zelfde tijdstip zitten er soms enkele "groene" tussen. Tot nu toe zou het aan de Raw convertor ligen ???. Het schijnt dat sommige Canons daar ok last van hebben.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax K-x met Aperture
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2010, 21:06:35 »

JohnnieS

  • Gast
Re:Pentax K-x met Aperture
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2010, 19:17:38 »
hoeft niet persé aan de Camera te liggen, kan ook een foutje zijn van het programma zelf.
Misschien heb je een instelling niet goed staan? ::)

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:Pentax K-x met Aperture
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2010, 19:06:28 »
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline Christian

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Pentax K-x met Aperture
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2010, 18:52:53 »
Hi,
Ik werk al jaren met Aperture, nu met versie 3. Altijd super tevreden geweest tot ... verleden week. Als ik in Raw fotografeer worden bepaalde foto's totaal onbruikbaar door de groene waas.
Indien ik ze omzet naar Jpeg valt het probleem weg. Ik zie in ieder geval niet waarom bepaalde foto's goed zijn en andere niet.  :(
Ik vermoed dat het hier om een fout in de Raw-module is. Heeft iemand daar ook last van, en vooral kent er iemand de oplossing?
Met mijn K10D heb ik dit probleem niet.
Ik heb dan maar even de trial versie gedownload van Lightroom 3 maar die start gewoon niet op mijn Mac onder Snow Leopard.
Ik krijg altijd de melding :"Er heeft zich een fout voorgedaan bij het wijzigen van modules."  :schaam:
Dit zijn dus 2 problemen voor de prijs van een.
Weet iemand raad ?
Chris