Auteur Topic: Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000  (gelezen 753 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2020, 08:47:43 »
Welkom op het forum.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2020, 08:47:43 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2020, 17:19:31 »
Hallo Sjoerd, welkom op het forum.

Henk

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2020, 16:44:07 »
Welkom op het forum Sjoerd. Leuk om weer analoog een de gang te gaan en helemaal leuk om zelf te gaan ontwikkelen. Volgens mij gaat er bij dat ontwikkelen een hele nieuwe wereld voor je open. Zelf heb ik ook nog nooit een film ontwikkeld. Lijkt mij wel leuk, maar door tijdgebrek denk ik dat het er daar voorlopig bij mij nog niet van gaat komen.

Veel plezier,   Peter

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2020, 15:20:13 »
Welkom, en niet om je weet weg te jagen maar aan analoge fotografie wordt op dit forum nauwelijks nog iets gedaan.
Dan kijk je beter op https://www.analoogfotoforum.nl/ (overigens opgericht door een oud forum lid van hier).
En voor Nikon, kijk ook eens naar een F100. Op dit analoge toestel werken ook je moderne "G" objectieven, zelfs de stabilisatie in de objectieven werkt nog.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2020, 13:45:56 »
Sjoerd
Welkom op dit leerzame forum, doe er je voordeel mee.
Die K100 is een leuke camera, wat gedateerd, maar je kunt er prima foto's mee maken.
Van die oude analoge camera is vast de lens nog goed. Die kun je prima gebruiken op de k100d.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Sjoerd

  • Gast
Ik ben Sjoerd en heb sinds gisteren een Pentax K1000
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2020, 10:45:46 »
Van de week kocht ik in de plaatselijke kringloopwinkel ((Veendam) een Pentax Super A voor €12,50. Hij zou getest zijn, maar niets was minder waar. Decwinder weigerde opzichtig. En na gepruts met een schroevendraaiertje aan de onderkant had iker weer spanning op. Maar de film werd niet getransporteerd. Die kwaal lijkt mij, na onderzoek op internet, alleen tegen hoge kosten, te repareren. Dus op zoek naar een andere.
En dat dit een Pentax moest worden was mij al duidelijk ( ik heb een Nikon D7100, maar ik heb maar even overwogen om een analoge Nikon aan te schaffen). En zo stuitte ik op een advertentie uit Limburg met de Pentax K1000, vijf lenzen, een telefoonverkeer en nog veel meer. Kortom, ik heb een bod gedaan en sinds gisteren heb ik hem in mijn bezit.
Ik wil mij bezig gaan houden met zwart/wit fotografie. Ik heb een afspraak met de fotowerkplaats in Groningen, om te leren zelf te ontwikkelen en af te drukken.
Mijn analoge ervaring met spiegelreflex: in 1975-1976 een Practica Super TL2 en in 1980/1981 een Olympus OM10. Tot in 1985 het eerste kind geboren werd. Ik heb toen de spullen ingeruild voor een goede klik en klaar camera.