Auteur Topic: Input op nieuwe site met Piwigo  (gelezen 688 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Input op nieuwe site met Piwigo
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2021, 12:09:57 »
Graag gedaan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Input op nieuwe site met Piwigo
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2021, 12:09:57 »

newmikey2

  • Gast
Re: Input op nieuwe site met Piwigo
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2021, 17:58:59 »
Even op PC gekeken, ziet er overzichtelijk uit. De tekstjes zijn vrij klein, daar zou je wellicht knoppen van kunnen maken, mits dat mogelijk is in dat programma. De teksten op de foto`s bevatten naast de naam, ook nog een lang nr, wellicht heeft dat een bedoeling, maar ik vind het overbodig en afleidend. Verder is het wel gebruiksvriendelijk.
Goeie punten waarvoor dank. Over de tekstgrootte: ben nog even CSS aan het leren - heb ze iets groter gezet nu. Knoppen van maken gaat mij niet lukken - te dom helaas!  :D
Die bestandsnamen zijn als het ware meegekomen met de download van Flickr - ik moet ze langzaam maar zeker vervangen door gewone titels maar met zoveel foto's wordt dat een lang project - wordt aan gewerkt.

Nogmaals dank dat je even hebt willen reageren, dat helpt enorm!

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Input op nieuwe site met Piwigo
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2021, 17:01:04 »
Even op PC gekeken, ziet er overzichtelijk uit. De tekstjes zijn vrij klein, daar zou je wellicht knoppen van kunnen maken, mits dat mogelijk is in dat programma. De teksten op de foto`s bevatten naast de naam, ook nog een lang nr, wellicht heeft dat een bedoeling, maar ik vind het overbodig en afleidend. Verder is het wel gebruiksvriendelijk.

newmikey2

  • Gast
Input op nieuwe site met Piwigo
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2021, 14:48:00 »
Heb al vorig jarig mijn foto's gemigreerd van Flickr naar eigen webruimte bij Versio - Flickr was zó duur geworden dat het net zo veel kosten om gewoon een eigen site op te zetten. Ik heb een tijd lang lopen te klooien met verschillende album software en ben nu toch weer terug bij af waar ik 10 jaar geleden ook al eens was: Piwigo. Het is open source (dus prima voor mij) en zo oneindig instelbaar dat je ervan gaat duizelen (niet zo geweldig voor mij).

Vooral het themabeheer en het er voor zorgen dat de site er op PC alsook op mobiel goed uitziet is wel een dingetje. Uiteindelijk heb ik een thema bestand zelf moeten aanpassen om het zo te krijgen als ik wou. Jullie zouden me veel plezier doen met commentaar, goed òf slecht is me om het even. Wat kàn er beter, wat moet er beter? De link is http://eu-web.online/photographics/

Je zou deze pagina moeten zien op je PC scherm:



En deze op een telefoon of tablet: