Auteur Topic: Digital Camera Utility  (gelezen 905 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Claudio

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
  • Pentax, what else?
Re: Digital Camera Utility
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2020, 19:14:14 »
In het begin vond ik hem iets te ingewikkeld om alleen RAW files te converteren, ik ben daarom overgestapt in eerste instantie naar Irvanview en daarna naar Faststone.
Beide programma's gratis en ook vrij kompleet: het zijn viewers met mogelijkheden om het beeld te verbeteren, croppen, verscherpen e.d.
Persoonlijk vind ik Faststone makkelijker in het gebruik (persoonlijk !) daarom gebruik ik nu deze als standaard viewer. Daarnaast ben ik aan het oefenen met Rawterapee en Gimp; ook vrije programma's en zeer (te) compleet.

Daarom: iets makkelijks (Faststone) voor ABC verbeteringen en omzetting naar JPEG en iets zeer uitgebreid voor bijzondere dingen.
Digital Camera Utility valt (volgens mij) in het midden. 
K5 II, grip, 18-55 WR, Sigma 18-300 HSM, 55-300 ED, ..........ME

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Digital Camera Utility
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2020, 19:14:14 »

newmikey2

  • Gast
Re: Digital Camera Utility
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2020, 13:50:34 »
Waarschijnlijk niets mis mee maar alleen voor Windows en Apple dus ik kan er niks mee.

Offline risseeuw

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 129
  • Geslacht: Man
Re: Digital Camera Utility
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2020, 10:37:11 »
Weet niet of er wat mis mee is maar vind het gewoon niet prettig werken en heb me er daarom ook niet de moeite mee genomen om me er verder in te verdiepen.

k5-II, k70,  K3-III

DA 18-55mm DA 18-135mm DA* 60-250mm DA* 300mm
DFA 150-450mm TC 1.4 DFA macro 100mm F2.8 ED AW

Offline HvdZ

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 136
Digital Camera Utility
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2020, 16:27:34 »
Een vraagje wat is er eigenlijk mis met het Digital Camera Utility van Pentax/Ricoh(Silkypix).
Ik heb namelijk de indruk dat het weinig gebruikt wordt.
Ik moet wel bekennen dat ik ook wel
Corel AfterShot 3 en of Corel PaintShop Pro gebruik om raw naar jpg te transformeren. Of heel snel met IrfanView mits er geen te donkere partijen in de foto zitten.

Gr, Hans,