Auteur Topic: Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery  (gelezen 166649 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1024 Gepost op: 7 juli 2011, 22:53:38 »

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1023 Gepost op: 7 juli 2011, 20:15:48 »
Ik heb de toren van Pisa nog nooit "life" gezien maar zoals de meeste (zo niet alle) mensen weet ik natuurlijk wél dat deze klokketoren al tijdens de bouw is gaan verzakken.
De opname die jij gemaakt hebt is niet alleen gebaseerd op een hele mooie (relatief krappe) uitsnede, maar toont agv. het perfect gekozen camerastandpunt cq. het prima gebruik van de Kathedraal als referentiepunt op een voortreffelijke manier hoe scheef deze toren daadwerkelijk staat. De verticaal op de toren geplaatste vlag onderstreept dit nog eens extra.
Hulde voor jouw keuze qua standpunt, Watze!!

Maar ook in technisch opzicht vind ik dit een hele geslaagde plaat.
Naast een goed gekozen (ruime) DoF vind ik dat je ook qua belichting prima werk geleverd hebt. In de gevel van de Kathedraal en in de toren zit, mede ook vanwege een goed contrast in de plaat, 'n prima doortekening terwijl ook de lucht er prima opstaat.
Complimenten voor deze plaat, Watze.
Gr.  Peter

PS.
Bedankt voor jouw complimenten vwb. mijn toelatingen tot de PPG en vwb. mijn commentaar.



Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1022 Gepost op: 7 juli 2011, 18:50:36 »
Peter: mooie zweverige, dromerige en tegelijk krachtige foto die veel associaties oproept. Gefeliciteerd met deze toelating.

Inmiddels, na een voor mij stille tijd,  is er weer eentje toegelaten:

It's real: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=7545477&subSubSection=20092807&language=EN

gr,  Watze

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1021 Gepost op: 6 juli 2011, 23:09:46 »
Van een serie van 4 zw/w-opnames zijn er inmiddels 2 toegelaten tot de PPG. Eentje zelfs in de Premiere Collection.  :dance:  :dance:

In de Gallery:
Monastery Koningsbosch (http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12382323&subSubSection=20075020&language=EN)

In de Premiere Collection:
Veterinairy School (http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=COLLECTION&subSection=PremiereCollection&subSubSection=20082047&language=EN)
Meesterlijke foto, Peter. Een krachtig beeld met een mooie "vintage"look, versterkt door de Z/W omzetting. Ook heel knap hoe je door het raam nog detail kan zien.
Zoals Erik al zei: een terechte opname in de Collection 8)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1020 Gepost op: 6 juli 2011, 22:34:47 »
Allen van harte gefeliciteerd met de plaatsing van jullie geweldige foto's.

Aan de sterke subtiele analyses en beeldbeschrijving van Peter heb ik weinig toe te voegen, ben steeds weer verrast dat hij de goede en juiste woorden kan vinden voor dit moois.

gr,  Watze

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1019 Gepost op: 6 juli 2011, 22:02:11 »
ik zie net dat er bij mij weer 2 door zijn, slechts in de Gallery  :)

Ready for take off: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=20070538&language=EN
Calocera viscosa: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=20085231&language=EN

Mijn complimenten voor de opname van de Koraalzwam, Chris.
Een prachtig belichte opname waarbij het (avond?) licht perfect "gevangen" is.
De combinatie van een hele passende DoF en de wijze waarop je de compositie hebt opgebouwd, zorgt daarnaast voor 'n hele mooie diepte in de plaat en een prima focus op de Koraalzwam.
De DoF is overigens ruim genoeg om de Koraalzwam er in z'n geheel scherp op te zetten en dat vind ik persoonlijk ook een heel sterk punt van deze opname.
Gr.  Peter



Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1018 Gepost op: 6 juli 2011, 22:01:11 »
 ::)

fjuuuwwww.....!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1017 Gepost op: 6 juli 2011, 21:56:12 »
En die andere, wat is dat voor gruwelijk apparaat zeg ???

grt,

Chris.

Thanks Chris!

En vwb. de opname "Klooster Koningsbosch":
Ziet er vanwege de sfeer misschien gruwelijk uit, maar het is "gewoon" een lier die op één van de zolders van het klooster staat en waarmee, via een katrol, zware spullen omhoog gehesen werden.
Gr.  Peter



Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1016 Gepost op: 6 juli 2011, 21:48:00 »
Héle terechte wat mij betreft Peter! Wát een sfeer ademt die uit zeg, fantastisch. Gewoon echt een geweldige foto!

En die andere, wat is dat voor gruwelijk apparaat zeg ???

grt,

Chris.

EDIT:

ik zie net dat er bij mij weer 2 door zijn, slechts in de Gallery  :)

Ready for take off: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=20070538&language=EN
Calocera viscosa: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=20085231&language=EN
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2011, 21:53:04 door chrizz »

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1015 Gepost op: 6 juli 2011, 20:56:57 »
Terechte entrie in de premiere!

Bij mij is er nog maar weinig beweging in mijn ppg. Ik kan inmiddels wel weer stemmen.

greetz,
Erik

Thanks Erik!

Ik begin overigens het gevoel te krijgen dat het probleem van het niet kunnen stemmen een "plaatselijk" probleem was.
Sinds jouw melding op 23/6 heb ik zelf geen enkel probleem gehad!?



Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1014 Gepost op: 6 juli 2011, 20:41:19 »
Van een serie van 4 zw/w-opnames zijn er inmiddels 2 toegelaten tot de PPG. Eentje zelfs in de Premiere Collection.  :dance:  :dance:

In de Gallery:
Monastery Koningsbosch (http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12382323&subSubSection=20075020&language=EN)

In de Premiere Collection:
Veterinairy School (http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=COLLECTION&subSection=PremiereCollection&subSubSection=20082047&language=EN)

Terechte entrie in de premiere!

Bij mij is er nog maar weinig beweging in mijn ppg. Ik kan inmiddels wel weer stemmen.

greetz,
Erik

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1013 Gepost op: 6 juli 2011, 20:39:32 »
Van een serie van 4 zw/w-opnames zijn er inmiddels 2 toegelaten tot de PPG. Eentje zelfs in de Premiere Collection.  :dance:  :dance:

In de Gallery:
Monastery Koningsbosch (http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12382323&subSubSection=20075020&language=EN)

In de Premiere Collection:
Veterinairy School (http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=COLLECTION&subSection=PremiereCollection&subSubSection=20082047&language=EN)



Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1012 Gepost op: 1 juli 2011, 21:03:45 »
Dank je voor de uitgebreide review, Peter :)

Tja, die vliegjes...volgens mij zijn het niet allemaal vliegjes maar ook stukjes zand/vuil dattie uit z`n verenpak krabt. IMHO hoort het bij de scene en het geeft wat extra dynamiek aan de plaat, zeg maar een beetje beweging. Bovendien is er natuurlijk nog puntje 6 van de inzendingsregels:

Citaat
Photographs should not be overly manipulated with filters and effects unless done in-camera and loaded to the in-camera effects category. Some dodging and burning to reveal an image is allowed, however, it is not acceptable to move around pixels or add or remove elements. Cropping is allowed.

Al betwijfel ik of het opgemerkt zou worden indien ze weggekloond worden.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1011 Gepost op: 1 juli 2011, 20:18:13 »
Prachtige registratie van deze Grutto in 'n hele mooie pose.
Maar ook technisch gezien vind ik deze plaat 'n "hoogvlieger". De voortreffelijke scherpte, dito DoF en prachtige natuurlijke kleuren zijn, naast het effect van het middels 'n goeie belichting mooi vasthouden van het (avond?) licht, belangrijke redenen waarom mij deze plaat enorm aanspreekt.
Daarnaast vind ik ook de positie die je de Grutto in de compo gegeven heb heel goed gekozen. Nét iets uit het midden wat zorgt voor een mooie "evenwichtige" opbouw van de compositie.
Het enige waar ik, zonder dat dit afbreuk doet aan de kwaliteit van de plaat, 'n beetje moeite mee heb, is de aanwezigheid van de (zo te zien) vliegjes/mugjes. Deze zijn dusdanig aanwezig dat ze mijn aandacht vragen en dat komt de rust die van deze plaat uitgaat niet ten goede.
Maar 't is en blijft 'n prachtige plaat, Jacco!
Gr.  Peter



Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1010 Gepost op: 1 juli 2011, 18:26:55 »
Van mij zijn er ook weer een aantal goedgekeurd en volgens mij heb ik er daar 1 van nooit hier op het forum gepost: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=3626150&subSubSection=318815&language=EN

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

gnodde

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1009 Gepost op: 1 juli 2011, 16:41:39 »
Jammer, jij bent de ENIGE van wie ik op m'n werk de foto's niet kan zien....

De IT-dienst op je werk blokkeert w.s. dynamische IP-adressen.

Jan.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1008 Gepost op: 1 juli 2011, 12:42:06 »
Dank je, Chris.
De "pottenbak-foto" staat ook op het forum: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=21714.0

Jan.

Jammer, jij bent de ENIGE van wie ik op m'n werk de foto's niet kan zien.... :-[ Zal vanavond even kijken naar de hele post!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

gnodde

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1007 Gepost op: 1 juli 2011, 12:29:12 »
hele gave Jan!! Ik kan me trouwens niet herinnerende foto 'At the pottery' gezien te hebben, is die ook nieuw?? Mooi hoor!

Dank je, Chris.
De "pottenbak-foto" staat ook op het forum: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=21714.0

Jan.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1006 Gepost op: 1 juli 2011, 10:12:29 »
hele gave Jan!! Ik kan me trouwens niet herinnerende foto 'At the pottery' gezien te hebben, is die ook nieuw?? Mooi hoor! Bij mij is nr. 44 erdoor, stevig op weg naar de 50  :)

Rococo: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=328060&language=EN


@PeterL: ja dat klopt dit is een andere foto van hetzelfde moment, eigenlijk had ik de andere willen plaatsen maar deze zat al zo lang in de roulatie dus ik denk laat maar gaan. Ik vind hem op de ogen van de spin nét niet helemaal lekker scherp zoals het zou moeten...ach, altijd kritisch blijven op je eigen werk toch????

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1005 Gepost op: 29 juni 2011, 20:35:04 »
De foto is een pseudo-HDR. De vlekken op het raam worden veroorzaakt door (buiten de DOF vallende, en dus onscherp) struikgewas buiten.

Jan.

Dacht ik al, Jan.
Mede ook vanwege de al aangegeven prima doortekening in zowel de lichte als de donkere delen van de plaat.
Gr.  Peter



gnodde

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1004 Gepost op: 29 juni 2011, 20:27:32 »
De geranium op de vensterbank valt vanwege de frisse groene kleur van het blad en de intensieve rode kleur van de bloem 'n beetje uit de toon en ik twijfel er zelf nog over of ik er voor gekozen zou hebben om de geranium net buiten de compo te laten vallen of dat ik net iets meer van de geranium had laten zien.
Wat me opvalt aan de plaat is de uitgebalanceerde belichting. Zowel de donkere als de lichte delen staan er met 'n prima doortekening op.
Ik vraag me alleen af waar de "vlekken" op het raam vandaan komen.

De foto is een pseudo-HDR. De vlekken op het raam worden veroorzaakt door (buiten de DOF vallende, en dus onscherp) struikgewas buiten.

Jan.

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1003 Gepost op: 29 juni 2011, 19:59:57 »
toch zijn er de afgelopen weken weer twee door bij mij:

grt,

Chris.

Weer twee fraaie macro's, Chris.
De foto van de Wolfspin had ik natuurlijk al gezien (obv. een andere uitsnede?) en ik blijf respect hebben voor de voortreffelijke scherpte en de prachtige DoF in de plaat.
Ook bij de foto van de vlieg zijn scherpte en DoF absoluut in orde, maar zijn het toch ook vooral de creatieve uitsnede en de diagonaal die de plaat zo aantrekkelijk maken.
Gr.  Peter



Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1002 Gepost op: 29 juni 2011, 19:49:49 »
Nr. 25 is binnen

Jan.

Een mooie en bovenal serene plaat, Jan.
Niet alleen vanwege het tafereel, maar zeker ook als gevolg van de "oude" kleuren in de plaat.
De geranium op de vensterbank valt vanwege de frisse groene kleur van het blad en de intensieve rode kleur van de bloem 'n beetje uit de toon en ik twijfel er zelf nog over of ik er voor gekozen zou hebben om de geranium net buiten de compo te laten vallen of dat ik net iets meer van de geranium had laten zien.
Wat me opvalt aan de plaat is de uitgebalanceerde belichting. Zowel de donkere als de lichte delen staan er met 'n prima doortekening op.
Ik vraag me alleen af waar de "vlekken" op het raam vandaan komen.
Gr.  Peter



gnodde

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1001 Gepost op: 29 juni 2011, 19:04:20 »
Nr. 25 is binnen: Sewing room

Jan.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl