Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door EviZ Gepost op 20 maart 2024, 16:49:41 »
Als het bereik binnen jouw werkveld valt en je kunt leven met de beperkte diafragmaopening dan is het een prima objectief.
Bij Looman is deze nieuw EUR 639. Dan heb je wel nieuw en 5 jaar garantie in plaats van 1 jaar. Of je dat eur 190 waard vindt, is aan jou.
12
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door franck Gepost op 20 maart 2024, 11:49:59 »
sinds februari 2020 heb ik de Pentax K-1 in mijn bezit. Met de lens  D-FA 28-105 mm een prachtige combinatie. Werkt toch veel mooier dan de ook prima werkende K-S2. Maar Full-frame is  een ander gevoel en het fotografeert inderdaad heel anders. geen spijt van mijn aankoop. de K-1 is ook qua kwaliteit net een tank.
Ik heb pas nèt een K-1 . Zag bij Cameranu een gebruikte 28-105 mm . Is 449 een mooie prijs ?
13
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door kareltjepiek Gepost op 13 maart 2024, 22:25:26 »
Vorige week de GPS module aangeschaft.
De bluetooth verbinding van de Pentax K3-III met de Image-Sync app op de telefoon is niet bepaald stabiel :-[.

Dat is verdraaid handig als je wilt bijhouden waar je foto’s precies gemaakt zijn
Wifi op mijn Nikon is ook een geklooi…ik gebruik het niet, teveel gedoe
14
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door DickL Gepost op 13 maart 2024, 15:05:13 »
Helaas kan ik deze dag niet.

Nog een tip voor regio Utrecht: Botanische Tuinen Universiteit Utrecht.
15
Pentax Nieuws en Reviews / Re: Pentax "film-camera" project
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 13 maart 2024, 11:38:16 »
Allen portretstand klopt natuurlijk niet helemaal, want we zeggen ook niet dat onze huidige camera's alleen landscape zijn. als je hem kantelt heb je landscape, zo ook de smartphone. Ik ben vooral ook benieuwd wat ie gaat kosten.

In zekere zin klopt dat wel, maar gegeven is dat er op één frame van een filmrolletje nu twee foto's (naast elkaar) komen.
Als je die dan landscape afdrukt, wordt het beeld wel de helft van een normaal landscape frame.
Vraag is wat dat met de fotokwaliteit gaat doen.
Of ik zie het verkeerd, dat kan natuurlijk ook......  :-\
16
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 13 maart 2024, 11:11:42 »
Vorige week de GPS module aangeschaft.
De bluetooth verbinding van de Pentax K3-III met de Image-Sync app op de telefoon is niet bepaald stabiel :-[.
17
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 13 maart 2024, 11:08:45 »
Top!
Zijn we al met 4 personen.
18
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 11 maart 2024, 11:17:08 »
Laat ik hier weer eens wat nieuw leven in proberen te blazen  :)

Mijn ‘hoofd’ digitale camera is geen Pentax, maar een Nikon D850, toch ik heb ook nog steeds een hele mooie K10D
Daarvoor heb ik de laatste maanden 3 limited objectieven voor gekocht, allemaal gebruikt.
(Nieuw koop ik al jaren geen camera’s of lenzen meer, dat vindt ik zonde van het geld)
Maar ik ben blij met de 21mm, 35mm macro en de 70mm

Blijft verbazingwekkend hoe Pentax die kwaliteit in zulke compacte lenzen heeft weten te bewerkstelligen.

De ccd sensor van de K10D stelt mij ook nooit teleur ondanks dat hij maar 10Mp is

Verder heb ik ook nog een Pentax K 200mm f2.5 gekocht en een 85mm soft
Die laatste is een aparte, ik heb er wat foto’s mee genomen op film en ik ben benieuwd naar de resultaten
Ik koop tegenwoordig ook meestal 2e hands, scheelt idd veel. Die 21 mm staat ook nog op mijn verlanglijstje.
19
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door kareltjepiek Gepost op 10 maart 2024, 20:37:02 »
Laat ik hier weer eens wat nieuw leven in proberen te blazen  :)

Mijn ‘hoofd’ digitale camera is geen Pentax, maar een Nikon D850, toch ik heb ook nog steeds een hele mooie K10D
Daarvoor heb ik de laatste maanden 3 limited objectieven voor gekocht, allemaal gebruikt.
(Nieuw koop ik al jaren geen camera’s of lenzen meer, dat vindt ik zonde van het geld)
Maar ik ben blij met de 21mm, 35mm macro en de 70mm

Blijft verbazingwekkend hoe Pentax die kwaliteit in zulke compacte lenzen heeft weten te bewerkstelligen.

De ccd sensor van de K10D stelt mij ook nooit teleur ondanks dat hij maar 10Mp is

Verder heb ik ook nog een Pentax K 200mm f2.5 gekocht en een 85mm soft
Die laatste is een aparte, ik heb er wat foto’s mee genomen op film en ik ben benieuwd naar de resultaten
20
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 10 maart 2024, 00:42:37 »
Ik denk ook aan te haken, moet nog wel wat proberen te verzetten. Ik haak dus aan, met een klein voorbehoud.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10