Auteur Topic: 's morgens vroeg  (gelezen 466 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:'s morgens vroeg
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2010, 21:03:04 »
Beide foto's hebben zeker veel sfeer. Hiervoor zou ik ook op de fiets naar m'n werk willen, maar dat zit er voor mij niet in. Helaas. Bij foto 2 zou ik wellicht iets naar achteren zijn gaan staan zodat het hek er in z'n geheel op stond en een extra lijn/dimensie aan de foto zou toevoegen. Of juist iets naar voren zodat het hek er helemaal niet op stond. Nu valt het halve paaltje een beetje uit de toon.
Maar de sfeer zit er goed in.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:'s morgens vroeg
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2010, 21:03:04 »

Buksbeest

  • Gast
Re:'s morgens vroeg
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2010, 21:55:04 »
Foto één is erg mooi! Foto 2 is minder bijzonder.

Gras groener bij de buren? Mist laten optrekken, zon in de rug en goed licht fotograferen, haha! Sorry, maar ik zou het persoonlijk niet doen ;-)
Maar goed, je zou het groene kanaal kunnen isoleren en vervolgens oplichten en misschien wat meer verzadiging...

Offline Johan-Paul

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 486
  • Geslacht: Man
's morgens vroeg
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2010, 21:37:52 »
Gisteren voor de eerste keer weer op de fiets naar het werk (32 km).
Dus vroeg op en om 06.00 uur op de fiets.
Een tocht door open velden, bossen en duinen (die in Brabant).

De eerste foto is tegen de zon in. Waar ik gelijk om raad vraag. Persoonlijk zou ik het mooier vinden als het gras wat groener zou zijn. Hoe kan ik het beste een dergelijke foto maken? Ik heb wat met onder en overbelichten geprobeerd, maar vond deze het mooist.
De tweede foto is met de zon in de rug. De dauw hangt nog boven het grasland, en als je heel goed kijkt zie je rechts een ree.

En als ik 's morgens een aantal reeën heb zien lopen, weet ik weer waarom ik zo vroeg ben opgestaan.
(en nu nog even wachten op een zoomlens).

Johan-Paul


Foto 1 | tegen de zon | DA17-70 | 28 mm | F14 | 100 ISO |



Foto 2 | de zon in de rug | DA17-70 | 53 mm | F5 | 100 ISO |


| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0~F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |