Auteur Topic: Mooie Westerschelde  (gelezen 1365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimem

  • Gast
Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2007, 19:21:42 »
Hallo Lucien, trek je a.u.b. weinig aan van het kommentaar van Ruben, hij woont in het hoge limburg, dus bekijkt alles maar dan ook alles vanuit de hoogte..... ;D

De eerste uitvoering vind ik ook de beste, geeft meer diepte terwijl ook het kontrasterende groen van de natuur de foto voller maakt.
Mooi gebied trouwens daar, kan je aardig de vrije tijd in verblijven!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2007, 19:21:42 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2007, 18:15:28 »
Tja, Ruben, Lucien,

Ik weet het ook niet. Hij kan er best mee door, hoor. Ik denk dat het en kwestie van smaak is, ipv gelijk of ongelijk. In elk geval zijn beide foto's de moeite waard. Ik houd een lichte voorkeur voor de eerste, conservatief als ik ben (  :o ) ...


Groet,


Wytze
« Laatst bewerkt op: 9 september 2007, 20:14:48 door Wytze »

Ruben

  • Gast
Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2007, 01:04:43 »
mm is lastig he... nu ik eerst die ene zie en dan deze....

Maar denk dat deze gewoon wat strakker is.

Dat drie delen id.. dat geldt zeker niet voor alle situaties, kan me voorstellen dat het in de bergen of mooie heuvels en dergelijk idd het beste is vaak. Maar water... brede platte strook met veel lucht... gewoon een lekker lage horizon doet het dan ook lekker toch!

lreyns

  • Gast
Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2007, 00:28:27 »
o.k........ op speciaal verzoek van Wytze en om zijn (of dat van Ruben) ge- of ongelijk te demonstreren toon ik hier de aangepaste foto van de Westerschelde.
Op de achtergrond de koeltorens van Doel. Vier kerncentrales waarvan de kleinste geloof ik 3 x het vermogen van Borsele produceert. :o
Ik heb de voorgrond er af gehaald en de wolkenlucht een ietsepietsie dreigender gemaakt.
Die koeltorens zijn trouwens de grootste wolkenmakers bij mij in de buurt >:(






Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2007, 22:00:17 »
Beste Luciën,

Ik ben het niet met Ruben eens. Laat die ondergrond voor wat ie is. Al eerder heb ik geschreven dat een landschapfoto (meestal) uit drie delen hoort te bestaan: voorgrond, middenstuk en achtergrond. Ga je nu de voorgrond weghalen, dan verliest de foto accuut zijn diepte. Misschien zit ik er naast en moet je maar eens doen wat Ruben zegt en vervolgens deze foto plaatsen. Ik ben een flexibel mens, dus geef dan ook eventueel ruiterlijk mijn ongelijk toe   ;) .


Groet,

Wytze

Ruben

  • Gast
Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2007, 23:56:42 »
Mooi hoor Lekkere luchtjes ook!
Bij de laatse zou je kunnen overwegen een stuk van de onderkant af te halen. Misschien wil je graag de beplanting erbij hebben voor het contrast met natuur, maar zonder komt wel krachtigerer en rustigerer over denk ik.

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Mooie Westerschelde
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2007, 22:35:51 »
Beste Zeeuwse Babbelaar  ;),

Ik neem aan dat (een aantal van) deze foto's gemaakt zijn met jouw nieuwe polarisatiefilter. Toch, Lucien? Ik vind het fraaie kiekjes, vooral die eerste. Leuk al die mooie kiezelkleuren (of zijn het gletsjermorenen???  ;D ). In elk geval heb je volgens het boekje de scherptediepte gehanteerd, zodat niet alleen jouw horizonobjecten scherp zijn, maar ook de voorgrond. Ik vind dat je dit soort goed gebruik van genoemde diepte, maar zelden zo doordacht ziet. Foto 3 is vooral erg fraai vanwege de compositie. Hier herken je de goede landschapfoto waarbinnen sprake is van voorgrond, middenstuk en horizon. Die laatste zou ik in Picasa nog ietsiepietsie rechter zetten. Groet,


Wytze
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2007, 22:39:02 door Wytze »

lreyns

  • Gast
Mooie Westerschelde
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2007, 21:38:55 »
Een paar foto's van de mooie Westerschelde. Veel scheepvaart en veel industrie aan Belgische zijde.
Maar mooi...... o zo mooi.....

Geniet er van. :)

Groeten Lucien









« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2007, 21:51:45 door lreyns »