Auteur Topic: Marco @ Delfsail  (gelezen 2140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Marco @ Delfsail
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2009, 15:55:29 »
Idd qua afstand wat te ver weg, daardoor krijg je uiteindelijk veel foto's die op elkaar gaan lijken. Wel goed scherp op die afstand en de kleuren komen goed over. Is lastig, maar erg leuk deze fotografie.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Marco @ Delfsail
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2009, 15:55:29 »

RonHendriks

  • Gast
Re: Marco @ Delfsail
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:45:45 »
Je staat net te ver weg. Is zo'n 250mm toch niet toereikend. Wel mooi sfeerplaatje van hetgeen er op het podium gebeurd.

arverm

  • Gast
Re: Marco @ Delfsail
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:35:05 »
Kijk maar uit .... t is verslavend  ;D ;D ;D

Probeer iets eerder te komen zodat je wat meer vooraan kunt staan. Je hebt een tele-/zoomlens dus e mag gerust aan de zijkant gaan staan. Dan heb je een goeie hoek om foto's te maken.

Succes  :)

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: Marco @ Delfsail
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2009, 20:32:03 »
hoi arjan, bedankt voor je reactie. zal eens experimenteren met photoshop elements7.
zal de komende dagen nog meerdere foto's maken van de popsterren. :) (VanVelzen, Belle Perez, Jannes en vrijdag in Assen Ilse de Lange(vuelta)) vindt het trouwens wel leuk om te doen, concert fotografie. ;)

arverm

  • Gast
Re: Marco @ Delfsail
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:45:07 »
Goh.... mijn eerste gedacht was toen ik dot topic opende: "welke forummer die Marco heet is in DelfSail geweest" ;D ;)
En je verwacht dan toch ook foto's van grote zeilschepen.  8-) en niet van Marco Borsato.   ;) ;D

Maar leuke foto's van die afstand en ook goeie kleuren

foto 1: jammer dat zijn hand voor zijn gezicht zit
foto 2: mooie pose, goed gecaptured. wellicht moet je proberen m wat te croppen zodat je iets minder publiek aan de onderkant hebt
foto3: is ookk leuk maar haalt het toch niet bij 2

Het "uitgebeten" licht op zijn gezicht (valt eigenlijk nog best wel mee in deze situatie; alles is nog redelijk herkenbaar) kun je verminderen door met photoshop elements (en in andere editors zullen wel soortgelijke functies zitten) de menufunctie "Verbeteren-Belichting aanpassen-Schaduwen/Hooglichten" te kiezen en dan met de schuifknopjes werken.
Daarnaast zou ik nog proberen wat ruis te verminderen: Neatimage doet dat altijd heel netjes.

succes

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Marco @ Delfsail
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2009, 12:30:01 »
1)


2)


3)


ik stond op zo'n 100 meter van het podium.heeft iemand nog tips voor een filter om het licht uit het gezicht te halen?