Auteur Topic: Professional Imaging 2016 - De reacties  (gelezen 3277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2016, 17:50:25 »
Is er trouwens nog nieuws te melden over de opvolger van de K3 II?
Zit eigenlijk hier op de wachten voor ik de beslissing maak, full frame or not full frame


Is er al iets bekent over de opvolger van de K1 ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2016, 17:50:25 »

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2016, 17:52:01 »
Is er trouwens nog nieuws te melden over de opvolger van de K3 II?
Zit eigenlijk hier op de wachten voor ik de beslissing maak, full frame or not full frame

LordBuksII

  • Gast
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #20 Gepost op: 18 april 2016, 15:01:38 »
Beetje late reactie, maar wil nog even zeggen dat ik de beurs echt top vond! Erg leuk om zoveel van jullie weer eens te zien en te spreken.
Nog leuker natuurlijk dat we dit keer ook echt iets hadden om te laten zien. Reacties waren, terecht, unaniem positief.
Alle tips (of klachten) zijn meegenomen voor overleg naar de volgende beurs.

Heb nu wel zin in de Apenheul...  ;D

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2016, 19:27:54 »
Gemist helaas.
Wel op de fotografica-beurs te Hilversum een paar fullframes van Pentax bekeken  ;)



Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #18 Gepost op: 19 maart 2016, 21:49:44 »
Nieuw ontwerp .. grotere bewegingsvrijheid .. en bere sterk ...
Dat schermpje achterop de ‪#‎Pentax‬ K1 van ‪#‎Ricoh‬ gaat mij echt wel blij maken.

Pentax K-3 
HD PENTAX-D FA 24-70mm F2.8ED SDM WR

 ƒ/2.8   33.0 mm   1/180  iso 280



Back screen Pentax K1 by Arnold De Gans, on Flickr

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2016, 12:02:42 »
De nieuwe K1 camera was natuurlijk hét grote nieuws op de Pentaxstand. Ik vind het een prachtige camera die heerlijk in de hand ligt.
Wel een pak zwaarder dan mijn K3, maar ... :cooll:

Nog een paar sfeerbeelden van de Pentaxstand...



Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2016, 08:33:41 »
Ik heb ook een poosje met de K1 gespeeld en hij voldoet aan mijn verwachtingen ten aanzien van grote, gewicht, handligging en plaatsing van bediening elementen, Heerlijk.
Ook zondergrip vind ik de handligging prima, vergelijkbaar met de K3. Verder natuurlijk mijn Pentax FA glas er opgezet, en de hoeken bekeken, ik zie geen storende afname in beeldkwaliteit, voor zo ver je daar wat over kunt zeggen op 100% op het schermpje van de kamera.
Voor de pixel peeper heb je dan toch een raw bestand, een goede monitor, en een statief nodig :-( dus in dat opzicht is het niet erg dat we de opnamen niet mee mochten nemen :-) gebruikte objectieven FA*80-200 2.8 FA31mm 1.8 FA77mm 1.8.
   
Ik heb mijn fotowinkel opdracht gegeven er een te bestellen (wel natuurlijk met de beurs korting), dus het wachten is begonnen, maar ja we wachten toch al 13 jaar  ;)
   
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2016, 00:14:06 »
Misschien niet helemaal de bedoeling maar hierbij dan toch de door de K1 gegenereerde JPG met de 70-200 2.8* beide opnames uit de hand met 200mm 1/125 sec F4.0 en 800 iso.
Let op dit zijn de onbewerkte volledige resolutie opnames!

Helaas door censuur gedwongen om de opnames te verwijderen. Vreemde gang van zaken maar ach, bij deze.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Tja en dat is dan toch wel weer heel erg mooi allemaal.

Gr. Bob
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2016, 13:35:50 door Bob »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #14 Gepost op: 15 maart 2016, 19:10:36 »
Ik was er zaterdagmiddag en natuurlijk ook een bezoek gebracht aan de Ricoh/Pentax-stand want ik was wel erg benieuwd naar de K-1.
Iemand beschreef het als "thuis komen" en dat onderschrijf ik volkomen. Wat een camera........Ligt goed in de hand en een uitrusting die je bij de concurrentie alleen in het hogere prijsniveau ziet en ik kon het niet nalaten om de camera aan het "achterscherm" vast te houden  :lolk: :lolk:
De K-1 "uitgeprobeerd" met de 15-30, 24-70 en de Fa31mm.......werkt prima en snel. En ik vind de menu-structuur van Pentax nog steeds het lekkerste werken. Ook het extra wieltje bovenop en de ledjes (mn bij de lensmount (*)) vind ik getuigen van een filosofie van Ricoh Pentax om te denken vanuit de mogelijke wensen van een fotograaf.
Ik had mijn Nikon D610 en AF-D 35mm F/2.0 mee en mijn maatje zijn Sony A7II met een Zeis 35mm F/2.8; deze hebben we op de toonbank naast de K-1 met FA31mm gelegd. Ik moet toegeven dat ik de combi van een K-1 en FA 31mm het mooiste vind, maar ook het lekkerste in de hand vind liggen......Jammer dat we er geen foto van hebben genomen ;-(
Ik heb geen spijt van mijn overstap maar was de K-1 eerder gekomen dan was ik zeker niet overgestapt  :angel: :azn: en ja, de K-1 is tempting maar ik stap niet meer over van een FF-dslr systeem naar een ander FF-dslr systeem. Als ik overstap is dat naar "spiegelloos".....


(*)'s avond nog wezen fotograferen in het donker bij Radio Kootwijk en van objectief gewisseld.....zo'n lampje was echt wel makkelijk geweest......


« Laatst bewerkt op: 16 maart 2016, 18:08:20 door EviZ »

Offline davidvh

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • http://www.davidvanhecke.com/
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2016, 11:13:25 »
Even meegeven hoe het in Brussel ging de week ervoor waar ik zelf demo's heb gegeven van de K-1:
alles blijft achter de balie, en op vraag van de bezoeker nemen we het materiaal, de reden hiervoor zijn:
je kan gerichter de juiste info geven "face to face"
je hebt geen "toeristen" die overal aan "prutsen"
het materiaal verdwijnt niet.
Het was niet toegelaten om eigen sd kaartjes te gebruiken in K-1, de reden hiervoor mag duidelijk zijn.

groetjes
David
De foto's zijn er en je neemt ze gewoon.(Robert Capa)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2016, 09:45:23 »
Gisteren waren ze er ook allemaal ... maar uiteraard wel achter de stand ..  los op de balie is vragen om losse vingers...  :police: :police:


Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2016, 09:04:04 »
Zaterdag waren er inderdaad twee lensen niet ..  voor de rest waren alle lensen aanwezig hoor Bob.
Er stonden 1000 dingen rondom de stand ..  maar snap dat je liever een mooi model gezien had dan de heren van de Pentax / Ricoh stand zelf lol snap ik  :evil:

ps
Maar heb jij nu foto's lopen maken met een eigen kaartje in de K1 ?
Dat was niet de bedoeling en vanuit Pentax zeer ongewenst ...  er stond nog pre-productie firmware op en dus mocht er geen eigen kaartje in.

Maandag waren ze dan misschien al aan het opruimen ;C. Er stonden echt weinig objectieven. Maar wederom gelukkig wel alle nieuwe FF exemplaren dus laat ik daar niet te veel over klagen. Een model is leuk maar kost uiteraard meer. Als alternatieve een stil leven neerzetten met wat kleuren en patronen is natuurlijk wat ik bedoel. Op veel andere stands was dit prima voor elkaar.

Voor wat betreft het fotograferen met een eigen kaartje. Geen idee dat het niet mocht. Netjes gevraagd en het was OK dus aan mij ligt het niet. Van de pixelshift resolutie was ik trouwens wel onder de indruk.

Gr. Bob
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2016, 09:09:56 door Bob »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2016, 08:17:49 »
Zaterdag waren er inderdaad twee lensen niet ..  voor de rest waren alle lensen aanwezig hoor Bob.
Er stonden 1000 dingen rondom de stand ..  maar snap dat je liever een mooi model gezien had dan de heren van de Pentax / Ricoh stand zelf lol snap ik  :evil:

ps
Maar heb jij nu foto's lopen maken met een eigen kaartje in de K1 ?
Dat was niet de bedoeling en vanuit Pentax zeer ongewenst ...  er stond nog pre-productie firmware op en dus mocht er geen eigen kaartje in.


Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2016, 21:34:44 »
Vandaag ook naar Professional Imaging geweest. Ondanks de maandag was het er afgeladen.
Beste service was Sony waar ik de K7R II en de GM 24-70 30 minuten mocht gebruiken op de beurs. Een berg opnames gemaakt en een ander systeem is wel even puzzelen.
Bij Pentax zat alles stevig vast aan de balie maar kon er met een kaartje wel wat geprobeerd worden. Bediening is een thuis wedstrijd en de K1 voelt prettig aan icm de 24-70.
Helaas was er rondom de Pentax stand zo goed als niets neergezet om ook maar iets van een vermeldings waardige test opname mee te maken. De objectieven die er waren konden wel gebruikt worden en zagen er stevig maar prima uit.
Met name de 70-200 2,8 kwam ondanks de grootte goed bruikbaar over. De eerste serie opnames met DNG gemaakt en hier kan ik nog wat mee spelen.
Bij de tweede body dit vergeten en helaas dit PEF formaat wordt nog niet in Adobe ondersteund. Dit in tegen stelling tot de A7R II waarbij weer blijkt dat andere leveranciers dit beter voor elkaar hebben.

Overall fijn dat Pentax er stond met een aantal K1 bodies en de nieuwe objectieven maar de stand kon echt beter. De hele range objectiven (of iig meer dan 3!), een kleine opstelling om te fotograferen en beter folder materiaal.

my 2cts, Bob
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2016, 09:05:38 door Bob »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2016, 20:22:18 »
Ik ben gisteren ook geweest, met een coupon van Vulcan (nog dank daarvoor). Ik heb helaas geen forumgenoten gesproken dat ik weet, behalve Mike dan. Hierbij mijn verontschuldigen aan Mark dat ik niet hallo gezegd heb, sorry!

Ik had wel drie lenzen meegenomen om op de K-1 te proberen en dat beviel beter dan ik verwachtte. Ik denk dat mijn volgende camera een K-1 wordt maar ik moet nog wennen aan het aankoopbedrag die flink hoger is dan ik tot nu toe heb uitgegeven aan camera's.
Verliefd op de K-1

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2016, 19:50:46 »
Mijn K3 gaat mij echt niet verlaten...  kan mij geen beter back-up wensen .. wat de K1 mij niet kan geven is lengte met gereduceerd gewicht ...  :angel:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Stout

  • Gast
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2016, 19:42:02 »
Hoeveel forumgenoten stappen over en...wie overwegen het of gaan tevreden door met APS-C?

Ik heb het gevoel dat ik nog lang niet uitgespeeld ben met mijn K-5, K-5IIs en mijn huidige lenzen.
Daar kan ik nog jaren mee vooruit en ben dus voorlopig ook niet van plan om over te stappen.

 

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2016, 17:06:01 »
Hoewel Mark gigantisch zijn best deed, toch besloten om voorlopig de K-1 nog maar even toekomstmuziek te laten blijven. Was wel heel erg blij met het feit dat mijn Sigma 70-200 en 120-400 gewoon FF compatible zijn. En dat de vignettering met de 16-50 en de Sigma 8-16 me nog meeviel.

Uiteindelijk met Dennis (Topgun) een rondje over de beurs gedaan, om toch weer bij de Ricoh/Pentax stand te eindigen voor een babbel met Mark, Mike en Karel en Roos. En ook Lennart kwam nog even langs. Genoeg oude en nieuwe forum bekenden dus. :-)

Edit: oh, en nog een plaatje van gisteren, want naar een fotografie beurs zonder op zijn minst een paar platen te maken, kan natuurlijk niet.

Dennis in gesprek met Mike Muizebelt en in de achtergrond Mark met Karel en Roos.


_K5_66114-A-BW - 1200px by Hans Scholtens, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2016, 18:01:12 door Ghanz »

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2016, 16:49:24 »
Hoeveel forumgenoten stappen over en...wie overwegen het of gaan tevreden door met APS-C?
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2016, 16:39:09 »
Mijn bestelling voor de K1 en Grip zijn ook geplaatst ..  kon die aanbieding van 275 euro korting niet laten schieten ...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2016, 16:13:46 »
Het was wel een dure dag Vulcan.
Ik heb helaas naar je advies geluisterd... :'( :D
Van K3naar K1
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Professional Imaging 2016 - De reacties
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2016, 15:45:45 »
Ik ben zondag geweest, samen met vrouwlief Roos (Mio). Het lijkt wel of de beurs elk jaar groter en beter wordt. Ik heb erg genoten van een uitvoerige demonstratie van Martin Hogeboom en leuke stands en al die fotografie-nerds bij elkaar. Pentax had ook een mooie stand en er was naast de K1 veel voorhanden om vast te houden en/of uit te proberen. Lekker kletsen met o.a. Topgun, Ghanz, Lennart en op de Pentaxstand natuurlijk onze Mark (Lordbuks) en Mike (mmfoto). Erg leuke dag gehad!  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1