Auteur Topic: 2009: drie nieuwe pentax modellen  (gelezen 2822 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spencer

  • Gast
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #21 Gepost op: 27 december 2008, 14:14:45 »
Citaat
On the Pentax roadmap for 2009, the SLR quality arrow jumps up "much higher" above the K20D--a bigger step up than the one from the K10D to the K20D--said John Carlson, Pentax's product manager for imaging systems.

bron: cnet.com

Het lijkt me trouwens een goede strategie om te focussen op weather-sealing, omdat in tegenstelling tot de andere merken Pentax dit wel heeft op scherp geprijsde camera's.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #21 Gepost op: 27 december 2008, 14:14:45 »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #20 Gepost op: 14 december 2008, 20:18:43 »
Citaat
Volgens Yvon Bourge kunnen we komende dinsdag al iets verwachten op camera-gebied van Pentax.

greetz,
Erik
ik denk zelf dat de Pentax SMC DA 60-250mm F/4 SDM en de DA 55mm F1.4 SDM dan in de winkel liggen. ;)

we zullen tot dinsdag moeten wachten

Serpiente

  • Gast
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #19 Gepost op: 14 december 2008, 13:25:38 »
Citaat

Hmm.. als er voor de kerst een GPS upgrade komt telt dat *niet* mee voor de drie aangekondigde modellen. In de text stond "next year". Of lees ik nu te letterlijk?
Ik denk dat je met een GPS update niet meer toestellen gaat verkopen. Daarom kunnen ze het beter in de nieuwe generatie doen. Iemand met een K20d koopt een GPS tracker van een paar tientjes. De ander koopt een K20d omdat die dan goedkoper is.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #18 Gepost op: 14 december 2008, 12:54:49 »
Citaat
Alleen GPS is niet voldoende.. Daar kan alleen Canon mee wegkomen.

Hmm.. als er voor de kerst een GPS upgrade komt telt dat *niet* mee voor de drie aangekondigde modellen. In de text stond "next year". Of lees ik nu te letterlijk?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Serpiente

  • Gast
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #17 Gepost op: 14 december 2008, 12:09:30 »
Alleen GPS is niet voldoende.. Daar kan alleen Canon mee wegkomen.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #16 Gepost op: 14 december 2008, 11:07:16 »
Op de engelstalige fora is de geruchtenmachine goed op gang gekomen. Zelfs het hardnekkige APS-H (1.3 crop) gerucht is weer van stal gehaald.
Op dezelfde fora wordt ook bericht dat de engelse importeur verwacht dat de nieuwe camera nog voor déze kerst in de winkel ligt.
Enfin, we zien wel wat het wordt.
Hopelijk iets moois en vernieuwends ......

greetz,
Erik

Atmikes

  • Gast
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #15 Gepost op: 14 december 2008, 09:51:10 »
GPS ondersteuning lijkt me een mooie aanvulling voor de Exif, hopelijk komen ze toch met iets waar we echt op zitten te wachten  ;)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #14 Gepost op: 13 december 2008, 21:34:32 »
Volgens Yvon Bourge kunnen we komende dinsdag al iets verwachten op camera-gebied van Pentax.

Ik ben benieuwd...... volgens sommigen zou dit wel eens de K20D super kunnen zijn (met gps-ondersteuning).

greetz,
Erik

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #13 Gepost op: 13 december 2008, 09:26:29 »
PMA Las Vegas: 3 t/m 5 maart 2009....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #12 Gepost op: 12 december 2008, 11:41:58 »
Wat mij het meest logische is:
- een K30D
- een K200D super
- een K-m super

Dan hebben ze in alle lijnen een update. Voor de K200D en Km een minor, voor de K20 naar K30 een grotere stap.
Zou dat niet het meest logische zijn?
De K30D in het voorjaar (PMA), de K200 midden jaar en K-m (is het jongst) voor kerst 2009...

Maar goed, ik weet het ook allemaal niet :)

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Pruimpit

  • Gast
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #11 Gepost op: 12 december 2008, 11:40:38 »
Citaat

Voor mij hoeven ze een opvolger van de K20D ook niet kleiner of lichter te maken. Omdat de camera qua gewicht en grootte lekker in de hand lag, is het voor mij zelfs één van de redenen geweest om destijds over te stappen naar Pentax en een K10D (en later K20D) te kopen.

Toch lees je vaak dat personen die reeds tientallen jaren met camera's van Pentax fotograferen de K10D/K20D vrij groot vinden. Misschien dat Pentax naar deze vaste klanten geluisterd heeft? Het oude topmodel, de iSTD, was toch behoorlijk wat kleiner dan de K10D/K20D.



Wim

Als het ideale cameraformaat zou bestaan, dan is dat het formaat van de ME. Hou niet zo van grote camera's, maar wel van full frame.

Een compacte FF DSLR camera. Weet niet of dat technisch goed mogelijk is. Als het kan, dan zou dit een gat in de markt zijn!

In tegenstelling tot Canikon heeft Pentax nog geen enkele cijfers gebruikt!!!

Offline WM

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 135
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #10 Gepost op: 12 december 2008, 11:24:25 »
Citaat

Ik zou heel teleurgesteld zijn als het formaat zou wijzigen! Ik heb bijvoorbeeld de grip gekocht toen hij nog aardig aan de prijs was, maar belangrijker: ik heb de K10D boven de Nikon D80 verkozen op "het in de hand liggen". De Canon 400D viel voor mij meteen af gezien de omvang.
Voor de mensen die klein en licht willen is er de K-m, semi-prof modellen als Kx0D die weather sealed zijn, zijn bijna altijd logger en zwaarder...
 

Voor mij hoeven ze een opvolger van de K20D ook niet kleiner of lichter te maken. Omdat de camera qua gewicht en grootte lekker in de hand lag, is het voor mij zelfs één van de redenen geweest om destijds over te stappen naar Pentax en een K10D (en later K20D) te kopen.

Toch lees je vaak dat personen die reeds tientallen jaren met camera's van Pentax fotograferen de K10D/K20D vrij groot vinden. Misschien dat Pentax naar deze vaste klanten geluisterd heeft? Het oude topmodel, de iSTD, was toch behoorlijk wat kleiner dan de K10D/K20D.



Wim
K20D | D-BG2 en RC F | AF-540 FGZ | DA* 16-50 mm f/2,8 | DA* 50-135 mm f/2,8 | DA* 300 mm f/4 | DFA 100 mm f/2,8 Makro 1:1

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2008, 11:12:42 »
Citaat
Ik denk dat de K30D dus kleiner gaat worden dan dat de K20D nu is.
Wim

Ik zou heel teleurgesteld zijn als het formaat zou wijzigen! Ik heb bijvoorbeeld de grip gekocht toen hij nog aardig aan de prijs was, maar belangrijker: ik heb de K10D boven de Nikon D80 verkozen op "het in de hand liggen". De Canon 400D viel voor mij meteen af gezien de omvang.
Voor de mensen die klein en licht willen is er de K-m, semi-prof modellen als Kx0D die weather sealed zijn, zijn bijna altijd logger en zwaarder...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline WM

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 135
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2008, 11:07:55 »
Citaat
Het essentiële stuk tekst is m.i het volgende:

".............. Next year, we are planning to launch some three types, including minor design change versions, of single-lens reflex (SLR) cameras. With a desire to offer cameras which will demonstrate our advantages, as announced in the Photokina held in Germany, we will relaunch ourselves next year as a manufacturer of all-weather cameras which are strong outdoors, highly water-resistnat, splash-proof, and dustproof, small and light, easily portable and tough (durable)."

Wat zou de ware betekenis hiervan zijn? Ik hoop toch niet dat Pentax overstapt op een micro-4/3 achtig systeem????

greetz,
Erik

Ik denk dat de K30D dus kleiner gaat worden dan dat de K20D nu is.


Wim
K20D | D-BG2 en RC F | AF-540 FGZ | DA* 16-50 mm f/2,8 | DA* 50-135 mm f/2,8 | DA* 300 mm f/4 | DFA 100 mm f/2,8 Makro 1:1

Serpiente

  • Gast
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2008, 20:35:56 »
Citaat

Hmm de K20D is de opvolger van de K10D. Als er inderdaad een K30D uitkomt, dan sla je dus twee generaties over. Zeker financieel een goede optie. Als de K30D echt een stap naar boven is (en niet een K20D super), ga ik waarschijnlijk voor de bijl :) Anders doe ik met je mee en wacht net zo lang tot er wel stappen worden gemaakt...

Nouja ik heb de k10d pas een half jaar. Je krijgt er niet veel meer voor, dus gebruik ik hem helemaal af. Ik denk dat ik nog eerder voor de K40d zal gaan.

Maarja als FF gemeengoed is, dan is dat ook nog de vraag. Extreem hoge ISO zonder ruis is wel erg interessant.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2008, 20:28:03 »
Citaat
ik sla deze generatie toch over.. Ik vind de k10d goed. De opvolger moet echt veel beter worden. Dan moet ik wat generaties wachten of switchen.

Volgens mij gaan ze op dezelfde voet verder.. opzich niet verkeerd, mits de AF sneller is, 5fps en stiller. Ik wil eigenlijk wel richting de sportfotografie gaan.

Hmm de K20D is de opvolger van de K10D. Als er inderdaad een K30D uitkomt, dan sla je dus twee generaties over. Zeker financieel een goede optie. Als de K30D echt een stap naar boven is (en niet een K20D super), ga ik waarschijnlijk voor de bijl :) Anders doe ik met je mee en wacht net zo lang tot er wel stappen worden gemaakt...

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2008, 20:24:58 »
Citaat
nou, volgens mij wat de mensen op dpreview ook zeggen.

updates van de huidige modellen.

k20d met gps
een 200 super
en een k30

maar goed het blijven geruchten en speculatie en ik zie het wel als het zover is

Ik zou het graag willen, maar ik heb toch een andere leesbril :)
Dit is volgens mij meer wishfull thinking, dan hard evidence.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Serpiente

  • Gast
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2008, 20:18:19 »
ik sla deze generatie toch over.. Ik vind de k10d goed. De opvolger moet echt veel beter worden. Dan moet ik wat generaties wachten of switchen.

Volgens mij gaan ze op dezelfde voet verder.. opzich niet verkeerd, mits de AF sneller is, 5fps en stiller. Ik wil eigenlijk wel richting de sportfotografie gaan.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2008, 20:22:10 door Serpiente »

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #3 Gepost op: 9 december 2008, 22:20:54 »
nou, volgens mij wat de mensen op dpreview ook zeggen.

updates van de huidige modellen.

k20d met gps
een 200 super
en een k30

maar goed het blijven geruchten en speculatie en ik zie het wel als het zover is
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: 2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2008, 22:14:00 »
Het essentiële stuk tekst is m.i het volgende:

"Essentially, the products we are now producing and selling were developed last summer or autumn, with a roadmap that lacked strategy in my view. As I said in the previous meeting, we remade a completely new roadmap for the next fiscal year in accordance with the "scrap & build" policy: creating unique cameras of a new and
different field, and releasing and commencing the marketing of interchangeable lenses at the same time as new cameras. As for new products for this year, a new single-lens reflex camera K-m model (an entry level high-end model) was launched about two weeks ago, while new compact digital cameras have also been released on a quarterly basis. Next year, we are planning to launch some three types, including minor design change versions, of single-lens reflex (SLR) cameras. With a desire to offer cameras which will demonstrate our advantages, as announced in the Photokina held in Germany, we will relaunch ourselves next year as a manufacturer of all-weather
cameras which are strong outdoors, highly water-resistnat, splash-proof, and dustproof, small and light, easily portable and tough (durable)
."

Wat zou de ware betekenis hiervan zijn? Ik hoop toch niet dat Pentax overstapt op een micro-4/3 achtig systeem????

greetz,
Erik

sMatt

  • Gast
2009: drie nieuwe pentax modellen
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2008, 20:45:57 »