Auteur Topic: Lensbaby Burnside 35mm f2.8  (gelezen 684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

newmikey2

  • Gast
Re: Lensbaby Burnside 35mm f2.8
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2021, 13:23:23 »
Deze foto's doen mij denken aan de foto's die je eerder gemaakt hebt met een Helios 44-2 lens met omgedraaide frontlens.
Ten eerste dank aan iedereen voor het commentaar. Ten tweede, die Helios met ongekeerd voorste element gaf hele extreme effecten, bijna oncontroleerbaar. Met deze lens valt meer te sturen hoop ik. Zowel het hoofd-diafragma als de tweede diafragmaring beinvloeden het effect van (bijna) niets tot volledig. Ik verwacht ook bij portretten een mooie grote centrale scherpte met een langzaam verloop naar "creamy" achtergronden en een mooi gld effect op huid en andere texturen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Lensbaby Burnside 35mm f2.8
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2021, 13:23:23 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Lensbaby Burnside 35mm f2.8
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2021, 12:29:16 »
Fijn dat je naast de geplaatste foto's ook hebt aangegeven waar je tegenaan liep bij het creeeren van dit gewenste effect. Bij de eerste foto vind ik het effect heel erg mooi naar voren komen. Die foto vind ik in z'n geheel ook goed geslaagd. Mooi hoe scherp de bloem is geworden en precies in het centrum van de swirl staat. Deze foto's doen mij denken aan de foto's die je eerder gemaakt hebt met een Helios 44-2 lens met omgedraaide frontlens.

Offline Claudio

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
  • Pentax, what else?
Re: Lensbaby Burnside 35mm f2.8
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2021, 20:02:53 »
interessant, bedankt oor het delen van je ervaringen.
als ik naar deze foto's kijk moet ik denken aan de "center point" filter die ik vroeger op mijn ME wel eens gebruikte.
Het is een voorzet filter die een foto liet maken met het centrum mooi scherp en langzaam naar de borden steeds onscherper.
Ik weet niet meer hoe deze filter genoemd wordt........
K5 II, grip, 18-55 WR, Sigma 18-300 HSM, 55-300 ED, ..........ME

newmikey2

  • Gast
Lensbaby Burnside 35mm f2.8
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2021, 11:54:48 »
Had al in geen tijden iets nieuws aangeschaft en was in het verleden wat teleugesteld met andere Lensbaby produkten maar toch nieuwsgierig geworden naar dit geval. CameraNu zeg erover:
Citaat
De Lensbaby Burnside 35 is een uniek objectief met creatieve effecten. Met dit objectief maak je foto's met een helder en scherp middengedeelte, omringd met een subtiele, cirkelvormige bokeh en vignettering. Door de bronsgekleurde knop te verschuiven bepaal je de balans tussen scherpte, bokeh en vignettering. Het objectief is ontworpen voor full frame camera's, maar kan ook worden gebruikt op APS-C modellen wat een brandpuntsafstand van 56mm geeft.

Je moet wel hard werken om die leuke effecten te bereiken, het hangt heel erg van de achtergrond af, de afstand tot het hoofdonderwerp en de afstand tussen hoodonderwerp en die achtergrond. Maar mijn resultaten na een eerste kort wandelingetje met deze lens (en met Noam, de bobtail des huizes als onderwerp af en toe) op zo'n grijze dag als vandaag zijn toch best aardig!