Auteur Topic: parfum op handgreep  (gelezen 1088 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robert

  • Newbie
  • Berichten: 3
Re: parfum op handgreep
« Reactie #21 Gepost op: 28 november 2023, 18:53:23 »
Qua plakkerig rubber heb ik zelf goede ervaringen met de wereldberoemde ontvetter van de Wibra, Dasty; ik heb een spuitflacon, op een zachte tandenborstel spuiten en raggen maar.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: parfum op handgreep
« Reactie #21 Gepost op: 28 november 2023, 18:53:23 »

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #20 Gepost op: 9 augustus 2023, 14:54:28 »
SUPER!

Veel plezier met je schone camera!

Heel erg bedankt!!  :)

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #19 Gepost op: 9 augustus 2023, 10:21:23 »
SUPER!

Veel plezier met je schone camera!

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep (opgelost)
« Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2023, 12:30:51 »
Op het Duitse Pentxforum hebben ze het over WD40 met een doek aanbrengen. Gaat wel hoofdzakelijk om plakkerige bodies.

Weggooien is de laatste oplossing, maar misschien heb je hier wat aan: https://snelleven.net/products/zelfklevende-lederen-hersteller-snijbare-bankreparatie?sku=18055703618109036309961365&utm_source=google&utm_medium=shopline-feed&gclid=CjwKCAjw8ZKmBhArEiwAspcJ7hglQUwYIReqoNmdGUZq8C2xI9XdlU7LFzOO1kx9RBlBDrD-ZmkiexoCLhUQAvD_BwE

WD-40 is tegenwoordig een merk. Bedoel je de olie?

Geestig id om het over te plakken met nieuw materiaal. Dat kan inderdaad een laatste redmiddel zijn,...

Ja, die WD-40, al heb ik vanwege de vettigheid wel mijn vraagtekens....

Ik heb het gewassen met allesreiniger en gespoeld per water,... dat een paar keer herhaald. Pure allesreiniger op een doekje en flink poetsen. Ook een schoon doekje met water flink poetsen. Het moet echt weggenomen worden dus vandaar de herhalingen met een nieuw doekje (in stukken geknipt geel vaatdoekje). Anders blijf je met de verontreinigde zeep met de vrijkomende parfum poetsen. Het is waarachtig schoon nu! Ik kan de camera gebruiken! :-)
Bedankt voor het meedenken en de tips! (Ik had hem toch bijna weggegooid hé).
Hartelijke groet,
Evert

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2023, 15:44:07 »
Op het Duitse Pentxforum hebben ze het over WD40 met een doek aanbrengen. Gaat wel hoofdzakelijk om plakkerige bodies.

Weggooien is de laatste oplossing, maar misschien heb je hier wat aan: https://snelleven.net/products/zelfklevende-lederen-hersteller-snijbare-bankreparatie?sku=18055703618109036309961365&utm_source=google&utm_medium=shopline-feed&gclid=CjwKCAjw8ZKmBhArEiwAspcJ7hglQUwYIReqoNmdGUZq8C2xI9XdlU7LFzOO1kx9RBlBDrD-ZmkiexoCLhUQAvD_BwE

WD-40 is tegenwoordig een merk. Bedoel je de olie?

Geestig id om het over te plakken met nieuw materiaal. Dat kan inderdaad een laatste redmiddel zijn,...

Ja, die WD-40, al heb ik vanwege de vettigheid wel mijn vraagtekens....

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2023, 15:43:06 »
Ik lees dat het probleem zich voornamelijk voordoet op Nikons en daar is after sale wat meer te koop dan Pentax. Dus of je nieuwe bekleding kunt kopen is de vraag. Ik lees ook behandeling met kleurloze nagellak, maar dat vind ik nogal heftig.

Misschien is dit een oplossing: http://www.teleskopen.nl/?page_id=469.

De link werkt niet, ik ben wel benieuwd wat je wilde laten zien,...

https://www.dutchdigitalworks.nl/

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2023, 11:57:43 »
Ik lees dat het probleem zich voornamelijk voordoet op Nikons en daar is after sale wat meer te koop dan Pentax. Dus of je nieuwe bekleding kunt kopen is de vraag. Ik lees ook behandeling met kleurloze nagellak, maar dat vind ik nogal heftig.

Misschien is dit een oplossing: http://www.teleskopen.nl/?page_id=469.

De link werkt niet, ik ben wel benieuwd wat je wilde laten zien,...

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #14 Gepost op: 1 augustus 2023, 11:57:10 »
Op het Duitse Pentxforum hebben ze het over WD40 met een doek aanbrengen. Gaat wel hoofdzakelijk om plakkerige bodies.

Weggooien is de laatste oplossing, maar misschien heb je hier wat aan: https://snelleven.net/products/zelfklevende-lederen-hersteller-snijbare-bankreparatie?sku=18055703618109036309961365&utm_source=google&utm_medium=shopline-feed&gclid=CjwKCAjw8ZKmBhArEiwAspcJ7hglQUwYIReqoNmdGUZq8C2xI9XdlU7LFzOO1kx9RBlBDrD-ZmkiexoCLhUQAvD_BwE

WD-40 is tegenwoordig een merk. Bedoel je de olie?

Geestig id om het over te plakken met nieuw materiaal. Dat kan inderdaad een laatste redmiddel zijn,...

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2023, 22:23:08 »
Op het Duitse Pentxforum hebben ze het over WD40 met een doek aanbrengen. Gaat wel hoofdzakelijk om plakkerige bodies.

Weggooien is de laatste oplossing, maar misschien heb je hier wat aan: https://snelleven.net/products/zelfklevende-lederen-hersteller-snijbare-bankreparatie?sku=18055703618109036309961365&utm_source=google&utm_medium=shopline-feed&gclid=CjwKCAjw8ZKmBhArEiwAspcJ7hglQUwYIReqoNmdGUZq8C2xI9XdlU7LFzOO1kx9RBlBDrD-ZmkiexoCLhUQAvD_BwE


Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2023, 14:12:53 »
Tjee, vervelend probleem! Hopelijk vind je toch een oplossing!

dank je,... wellicht een andere camera :-)

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2023, 14:12:04 »
Ik lees dat het probleem zich voornamelijk voordoet op Nikons en daar is after sale wat meer te koop dan Pentax. Dus of je nieuwe bekleding kunt kopen is de vraag. Ik lees ook behandeling met kleurloze nagellak, maar dat vind ik nogal heftig.

Misschien is dit een oplossing: http://www.teleskopen.nl/?page_id=469.

Nee nagellak gaat mij ook te ver,.. dan houd het op denk ik,... trouwens, zit daar niet weer parfum in???

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2023, 14:09:47 »
Alcohol of verdunde schoonmaakazijn?

Staat in mijn lijst van probeersels :-) "Ik heb ontvetten geprobeerd, baksoda papje met elektrische tanden borstel, azijn, parfumvrije handzeep, alcohol 99.9, afwasmiddel met tandenborstel".
 en alles minstens 2 keer,....

Offline risseeuw

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 129
  • Geslacht: Man
Re: parfum op handgreep
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2023, 16:25:04 »
Alcohol of verdunde schoonmaakazijn?
k5-II, k70,  K3-III

DA 18-55mm DA 18-135mm DA* 60-250mm DA* 300mm
DFA 150-450mm TC 1.4 DFA macro 100mm F2.8 ED AW

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2023, 07:29:37 »
Ik lees dat het probleem zich voornamelijk voordoet op Nikons en daar is after sale wat meer te koop dan Pentax. Dus of je nieuwe bekleding kunt kopen is de vraag. Ik lees ook behandeling met kleurloze nagellak, maar dat vind ik nogal heftig.

Misschien is dit een oplossing: http://www.teleskopen.nl/?page_id=469.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2023, 07:53:45 door Kees SC »

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: parfum op handgreep
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2023, 08:06:18 »
bekleding er af halen en er andere bekleding op plakken? (heb ze een twee drie niet voor ogen wat dan wel)
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: parfum op handgreep
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2023, 23:40:50 »
Tjee, vervelend probleem! Hopelijk vind je toch een oplossing!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2023, 16:26:00 »
En, is de geur weg?

Ik had nagellak remover zonder aceton gekocht, maar daar bleek weer parfum in te zitten,... gek word ik van die parfum oorlog. Ik heb vanochtend andere remover gekocht waar geen parfum op de ingrediënten staat. Gek genoeg stinkt die weer heel erg naar aceton. Omdat die remover met parfum naar snoepjes stinkt wordt het weer moeilijk om dat te verwijderen denk ik. Wat is dat toch met die handgreep gevoeligheid? Ik heb nu veel geprobeerd, maar het lijk niet zomaar gedaan, of er moet een verborgen wondermiddeltje bestaan? Ik heb ontvetten geprobeerd, baksoda papje met elektrische tanden borstel, azijn, parfumvrije handzeep, alcohol 99.9, afwasmiddel met tandenborstel, gekmakend is dit. Ik wil de camera zo graag gebruiken,...

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: parfum op handgreep
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2023, 15:34:28 »
En, is de geur weg?
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2023, 14:08:39 »
Ik heb het met Pentax nooit gehad (gaat het om een K10D?) maar wel met 2 Nikons: plakkerig en een weeïge geur, óók aan de handen. Vies en geen lekkere parfum!
Ik heb de buitenkant van de camera voorzichtig gereinigd met een doek en nagellakremover
zonder aceton! Daarna was het beide weg.
Ik denk dat het een reactie is van het gebruikte materiaal met zon, warmte of iets anders.
Succes

Hoi Kees,
Die ik weggegooid heb was een K100D. Die ik nu heb (2 K100D supers verder zonder problemen) is een K-50. Precies dezelfde geur als die K100D destijds. Voor mij echt onbruikbaar. Het is wel schoon dus niet plakkerig maar die geur aan je handen,....
Ik dacht aan dat iemand producten gebruikt zou hebben aan de handen en daardoor de handgreep 'besmet' zou hebben.
Zal de nagellak remover (zonder aceton) proberen! Bedankt voor de tip!

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: parfum op handgreep
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2023, 08:27:39 »
Ik heb het met Pentax nooit gehad (gaat het om een K10D?) maar wel met 2 Nikons: plakkerig en een weeïge geur, óók aan de handen. Vies en geen lekkere parfum!
Ik heb de buitenkant van de camera voorzichtig gereinigd met een doek en nagellakremover
zonder aceton! Daarna was het beide weg.
Ik denk dat het een reactie is van het gebruikte materiaal met zon, warmte of iets anders.
Succes

Offline AutonomY

  • Junior Member
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
  • Al m'n oude lenzen in actie met m'n K100D Super!
parfum op handgreep
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2023, 13:44:55 »
Beste forumleden.
Ik had al eens een gebruikte camera gekocht maar die bleek na ontvangst erg te ruiken naar parfum. Het ding heb ik uiteindelijk weggegooid. Nu heb ik weer een gebruikte mooie camera gekocht maar weer die parfum op de rubberen handgreep. Als ik het in m'n handen heb gehad moet ik m'n handen wassen. Is dit iemand ooit overkomen en wat doe je eraan? Schoonmaken en luchten helpt niet.