Auteur Topic: Reviews en tests Pentax K-S2  (gelezen 12282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P4pp1ll0n

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2016, 19:13:26 »
Laatst toen ik mijn K3 II opging halen, de K-S2 in de vitrine gezien en wat een super compacte camera
Als ik weer ga backpacken, weet ik wel welke camera ik mee zou nemen, met een compacte (prime) lens heb je een mooie kleine en lichte combi

Ik ben sinds kort geleden overgestapt naar Pentax.
Heb in de loop der jaren, meerdere camera's gehad waarvan ook spiegelreflex (Sony en Nikon)
De laatste camera's waren de toplines onder de bridgecamera's maar toch miste ik scherpte... waardoor ik ben gaan kijken voor een spiegelreflex.
Keuze was niet zo moeilijk want Pentax bied heel veel camera, voor relatief weinig geld.
Mijn keuze was of de nieuwe K-70, of de K-S2...
De K-S2, komt zo goed uit de testen (voor wat het waard is) en vandaar dat ik deze heb.

Ik heb hem nu 3 weken, ben er super blij mee.. en is zeker een aanrader.
Ik heb hem in aanbieding kunnen kopen (Kamera-Express) met een 16-85 lens (goed geteste lens) voor €849,-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2016, 19:13:26 »

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #30 Gepost op: 12 juni 2016, 12:39:13 »
Laatst toen ik mijn K3 II opging halen, de K-S2 in de vitrine gezien en wat een super compacte camera
Als ik weer ga backpacken, weet ik wel welke camera ik mee zou nemen, met een compacte (prime) lens heb je een mooie kleine en lichte combi

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #29 Gepost op: 10 mei 2016, 09:16:26 »
Eindelijk even tijd gehad om de review helemaal te zien.
Verfrissend en keuzes weloverwogen.
Pentax komt er goed uit.
Touchscreen en Wifi is wel een aandachtspunt en de toekomst.
Enfin ik ben een beetje ouderwets, de Wifi op mijn K1 nog helemaal niet bekeken....
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline August

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 151
  • Geslacht: Man
  • Manipulating fotons
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #28 Gepost op: 7 mei 2016, 10:22:09 »
Na revieuwtje van de K-1 gezien te hebben, zag ik een linkje naar deze review staan. Ik denk voor veel mensen erg verrassend

https://www.youtube.com/watch?v=V3UVKYm4KSg

Toe maar, voor de serious beginner en goed voor sport  ;D
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #27 Gepost op: 4 mei 2016, 18:42:11 »
Na revieuwtje van de K-1 gezien te hebben, zag ik een linkje naar deze review staan. Ik denk voor veel mensen erg verrassend

https://www.youtube.com/watch?v=V3UVKYm4KSg

Offline Harold1974

  • Newbie
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #26 Gepost op: 23 maart 2016, 14:17:37 »
@Kees SC, meer is er blijkbaar ook niet. Geen probleem verder.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #25 Gepost op: 23 maart 2016, 14:15:02 »
Is er van de Pentax K-S2 ook een verkoopbrochure te downloaden? Ik kan hem niet vinden.
Ik kom niet verder dan de handleiding en testen....

Offline Harold1974

  • Newbie
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #24 Gepost op: 23 maart 2016, 11:55:06 »
Die had ik al gevonden, maar evengoed bedankt. Blijkbaar is er geen verkoopbrochure (als PDF) beschikbaar.

risseeuw

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #23 Gepost op: 23 maart 2016, 11:40:57 »
Is er van de Pentax K-S2 ook een verkoopbrochure te downloaden? Ik kan hem niet vinden.

Is dit misschien wat voor je?

http://www.ricoh-imaging.nl/nl/product/11576/body/overview/reflex-digitaal.html

Offline Harold1974

  • Newbie
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #22 Gepost op: 23 maart 2016, 11:18:42 »
Is er van de Pentax K-S2 ook een verkoopbrochure te downloaden? Ik kan hem niet vinden.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #21 Gepost op: 15 maart 2016, 13:57:20 »
In dezelfde Focus wordt ook de Nikon D7200 getest en daarbij is men alleen maar positief.
Over de Pentax K-S2 wordt het volgende gezegd:
Zelfs in de Live View-stand klapt de spiegel voor én na het maken van de foto luidruchtig heen en weer – spiegel- en sluitermechanisme zijn blijkbaar gekoppeld –, met alle vertraging, herrie en trillingen van dien.
Huh? In Live View-modus gaat de spiegel zowel vóór als na de opname op en neer? Dit lijkt me grote onzin. Hoe zit dat?

André

Ik denk dat voor Life View AF in de K-S2 er dezelfde opties zijn als bij de overige modellen. Contrast AF - geen spiegel geklapper of fase AF op de oude manier = spiegel omlaag focus -> spiegel weer omhoog. Gewoon je voorkeur instellen op contrast AF als je geen spiegel geklapper wilt. Volgens mij een kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen dus.

Gr. Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline Harold1974

  • Newbie
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #20 Gepost op: 15 maart 2016, 12:59:50 »

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2015, 16:33:06 »
Bij de K5 is het gepruts….
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2015, 11:53:50 »
André
volgens mij Is dat een setting in het menu die je moet veranderen. Heeft te maken met het gebruik van de af voorkeur instelling.
Het gaat mij erom dat er ten onrechte iets negatiefs wordt gezegd over de Pentax-camera.
Ook zou het in- en uitnemen van de SD-geheugenkaart bij Pentax-camera's altijd een gepruts zijn. Volgens mij is het bij Pentax niet anders dan bij andere camera's.
Ach, wat mopper ik. We zijn niet anders gewend dan dat men zo over Pentax oordeelt.  :(

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2015, 22:15:36 »
In dezelfde Focus wordt ook de Nikon D7200 getest en daarbij is men alleen maar positief.
Over de Pentax K-S2 wordt het volgende gezegd:
Zelfs in de Live View-stand klapt de spiegel voor én na het maken van de foto luidruchtig heen en weer – spiegel- en sluitermechanisme zijn blijkbaar gekoppeld –, met alle vertraging, herrie en trillingen van dien.
Huh? In Live View-modus gaat de spiegel zowel vóór als na de opname op en neer? Dit lijkt me grote onzin. Hoe zit dat?

André
[/quotvolgens mij Is dat een setting in het menu die je moet veranderen. Heeft te maken met het gebruik van de af voorkeur instelling.

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2015, 21:36:01 »
In dezelfde Focus wordt ook de Nikon D7200 getest en daarbij is men alleen maar positief.
Over de Pentax K-S2 wordt het volgende gezegd:
Zelfs in de Live View-stand klapt de spiegel voor én na het maken van de foto luidruchtig heen en weer – spiegel- en sluitermechanisme zijn blijkbaar gekoppeld –, met alle vertraging, herrie en trillingen van dien.
Huh? In Live View-modus gaat de spiegel zowel vóór als na de opname op en neer? Dit lijkt me grote onzin. Hoe zit dat?

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline wopie

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2015, 22:23:37 »
en zowaar in de Focus een test van de K-S2
https://focusmedia.nl/review/pentax-k-s2-test.html

redelijk positief!

Offline poziloc

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #13 Gepost op: 30 april 2015, 19:45:04 »
http://www.ephotozine.com/article/pentax-k-s2-dslr-review-27269

 :toppie: review @ePHOTOzine:

Pentax K-S2 Verdict

It must be said that the K-S1 was a very attractive proposition, being a lovely camera to use and it came out of my review highly recommended. But the K-S2 tops that, without a doubt, proving that anything can be improved, no matter how well thought out. The K-S2 is highly impressive and performs flawlessly.

I immediately liked its predecessor, but the K-S2 manages to top that, fitting the hands like a glove and performing superbly in every respect. In many ways I prefer this design to the more expensive K-3, although we have to recognise that there are still some advantages to the more expensive model. In its class, the enthusiast-orientated K-S2 is absolutely superb, and I would very happily use one for the photography I do.




Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

JohnnieS

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #12 Gepost op: 30 april 2015, 17:15:51 »
In de nieuwe Focus staat de test van de K-S2. Nog niet op hun site te zien, dus wil je hem lezen dan is aanschaf van blad nodig.

Maar moet zeggen, begin me steeds meer te ergeren aan de onkunde van die tests. Klacht is het geluid die de spiegel maakt tijdens foto's nemen in live view. Nu heb ik geen k-s2, maar ik neem aan dat live view het zelfde werkt als bij de K-7. Dat je de keus hebt tussen contrast en fase AF. En ja als je de fase AF ook aan laat staan, ja dan gaat spiegel klapperen.
je gaat toch ook geen auto testen, en dan instapt wegrijdt en terug komt en klaagt dat de pedalen zo ver weg staan terwijl je je stoel niet goed hebt gezet.



Tja de meeste Testen moet je met een korreltje zout nemen.
Ik hecht daar totaal geen waarde aan,eerst zelf uitproberen en niet de klets en verkoop praatjes van gesponsorde Testers

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2015, 11:58:22 »
In de nieuwe Focus staat de test van de K-S2. Nog niet op hun site te zien, dus wil je hem lezen dan is aanschaf van blad nodig.

Maar moet zeggen, begin me steeds meer te ergeren aan de onkunde van die tests. Klacht is het geluid die de spiegel maakt tijdens foto's nemen in live view. Nu heb ik geen k-s2, maar ik neem aan dat live view het zelfde werkt als bij de K-7. Dat je de keus hebt tussen contrast en fase AF. En ja als je de fase AF ook aan laat staan, ja dan gaat spiegel klapperen.
je gaat toch ook geen auto testen, en dan instapt wegrijdt en terug komt en klaagt dat de pedalen zo ver weg staan terwijl je je stoel niet goed hebt gezet.


Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8267
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #9 Gepost op: 8 april 2015, 20:33:57 »
https://youtu.be/Ax-kwMIWaek


waar is de youtube-button???

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2015, 14:08:23 »
Wat een vervelende filmpjes. Voor het puur vergelijken van specs is een film toch niet handig?! ::) Er zijn zat sites die het ook voor je op een rij zetten zoals snapsort: T6s vs K-S2.

alleen moet je op die site niet naar de scores gaan kijken.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Reviews en tests Pentax K-S2
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2015, 13:52:19 »
https://youtu.be/xM53iukKijU
Wat een vervelende filmpjes. Voor het puur vergelijken van specs is een film toch niet handig?! ::) Er zijn zat sites die het ook voor je op een rij zetten zoals snapsort: T6s vs K-S2.
Verliefd op de K-1