Auteur Topic: Reviews en tests Pentax 645Z  (gelezen 17107 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #46 Gepost op: 4 augustus 2014, 07:01:45 »
Tja .. waar de schoen wringt is dat hij het allemaal brengt als algemeen feit terwijl het puur zijn eigen beperkte kennis en mening is.

Maar het filmpje is ver voor de release van de 645Z uitgebracht dus meer als een pre-release-review is dit filmpje niet.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #46 Gepost op: 4 augustus 2014, 07:01:45 »

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #45 Gepost op: 4 augustus 2014, 07:01:45 »
Tja .. waar de schoen wringt is dat hij het allemaal brengt als algemeen feit terwijl het puur zijn eigen beperkte kennis en mening is.

Maar het filmpje is ver voor de release van de 645Z uitgebracht dus meer als een pre-release-review is dit filmpje niet.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #44 Gepost op: 3 augustus 2014, 22:57:10 »
Is ook geen door Pentax uitgebracht filmpje .... dus als Promotie moet je het niet zien . maar meer als  "fan video" ...

Nee, maar het draagt bij aan de status van de camera en die wordt er hier niet beter van. De 645Z zou niet zo geschikt zijn voor trouwreportages, net de markt waar die en heel geschikt voor is en waar er nog geld wordt uitgegeven.

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #43 Gepost op: 3 augustus 2014, 22:57:10 »
Is ook geen door Pentax uitgebracht filmpje .... dus als Promotie moet je het niet zien . maar meer als  "fan video" ...

Nee, maar het draagt bij aan de status van de camera en die wordt er hier niet beter van. De 645Z zou niet zo geschikt zijn voor trouwreportages, net de markt waar die en heel geschikt voor is en waar er nog geld wordt uitgegeven.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #42 Gepost op: 3 augustus 2014, 22:53:45 »
Dit filmpje is toch wel ongeveer het ergste. Wordt gebracht met deskundigheid en zit nog vol onwaarheden ook nog. Daar gaat weinig promotie van uit:

htts://www.youtube.com/watch?v=bS9s88Npy7A


Is ook geen door Pentax uitgebracht filmpje .... dus als Promotie moet je het niet zien . maar meer als  "fan video" ...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #41 Gepost op: 3 augustus 2014, 22:53:45 »
Dit filmpje is toch wel ongeveer het ergste. Wordt gebracht met deskundigheid en zit nog vol onwaarheden ook nog. Daar gaat weinig promotie van uit:

htts://www.youtube.com/watch?v=bS9s88Npy7A


Is ook geen door Pentax uitgebracht filmpje .... dus als Promotie moet je het niet zien . maar meer als  "fan video" ...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #40 Gepost op: 3 augustus 2014, 21:44:35 »
Als ik toch zoveel geld zou uitgeven aan een camera zou ik voor de Canon 1DX gaan :)
Al moet je natuurlijk kijken, waarvoor je de camera gaat gebruiken

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #39 Gepost op: 3 augustus 2014, 21:44:35 »
Als ik toch zoveel geld zou uitgeven aan een camera zou ik voor de Canon 1DX gaan :)
Al moet je natuurlijk kijken, waarvoor je de camera gaat gebruiken

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #38 Gepost op: 3 augustus 2014, 20:27:14 »
Ja, dat filmpje is ook van voor de lancering en die Tony..... kijk maar ens naar zijn andere filmpjes..... ???

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #37 Gepost op: 3 augustus 2014, 20:27:14 »
Ja, dat filmpje is ook van voor de lancering en die Tony..... kijk maar ens naar zijn andere filmpjes..... ???

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #36 Gepost op: 3 augustus 2014, 18:43:28 »
Dit filmpje is toch wel ongeveer het ergste. Wordt gebracht met deskundigheid en zit nog vol onwaarheden ook nog. Daar gaat weinig promotie van uit:

https://www.youtube.com/watch?v=bS9s88Npy7A

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #35 Gepost op: 3 augustus 2014, 18:43:28 »
Dit filmpje is toch wel ongeveer het ergste. Wordt gebracht met deskundigheid en zit nog vol onwaarheden ook nog. Daar gaat weinig promotie van uit:

https://www.youtube.com/watch?v=bS9s88Npy7A

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #34 Gepost op: 3 augustus 2014, 11:17:25 »
We hebben nu wel een machine die niet in je buis past..... die doet A3 full collor dubbelzijdig..... 900 per minuut
Hier worden oa fotoalbums mee gemaakt.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #33 Gepost op: 3 augustus 2014, 11:17:25 »
We hebben nu wel een machine die niet in je buis past..... die doet A3 full collor dubbelzijdig..... 900 per minuut
Hier worden oa fotoalbums mee gemaakt.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #32 Gepost op: 3 augustus 2014, 11:14:54 »
Deze misschien?
http://www.ricoh.nl/producten/grootformaat/Large-Format-Display/Pro-L4160.aspx?view=specification
Gaat tot 160 cm breed. Is geen fotoprinter zoals wij die thuis hebben staan.  ;D

grtz, Andre
Ik mag het niet zeggen.....maar da's geen Ricoh :schaam:

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #31 Gepost op: 3 augustus 2014, 11:14:54 »
Deze misschien?
http://www.ricoh.nl/producten/grootformaat/Large-Format-Display/Pro-L4160.aspx?view=specification
Gaat tot 160 cm breed. Is geen fotoprinter zoals wij die thuis hebben staan.  ;D

grtz, Andre
Ik mag het niet zeggen.....maar da's geen Ricoh :schaam:

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #30 Gepost op: 2 augustus 2014, 13:56:00 »
Maar ze leggen het niet 'lekker' uit vind ik ook. Dat filmpje maakt mij niet meteen enthousiast.

Precies dit is wat ik bedoel. Ik wil horen over de onbegrensde mogelijkheden die je kunt gaan verkennen met die mooie nieuwe dure camera.

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2014, 13:56:00 »
Maar ze leggen het niet 'lekker' uit vind ik ook. Dat filmpje maakt mij niet meteen enthousiast.

Precies dit is wat ik bedoel. Ik wil horen over de onbegrensde mogelijkheden die je kunt gaan verkennen met die mooie nieuwe dure camera.

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #28 Gepost op: 2 augustus 2014, 13:52:47 »
Zou zomaar kunnen en een printje van 2 meter ziet er toch net iets indrukwekkender uit als de mededeling dat je er wel een print van 70cm uit kunt maken.

Op het filmpje praten ze over een kwaliteitsprint van 300 dpi als ik het goed hoor. Als ik ga rekenen is dat ongecropt zelfs meer dan 350 dpi...
Dat is toch wel iets anders dan 'gewoon' een print van 70 cm.
Maar ze leggen het niet 'lekker' uit vind ik ook. Dat filmpje maakt mij niet meteen enthousiast.
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #27 Gepost op: 2 augustus 2014, 13:52:47 »
Zou zomaar kunnen en een printje van 2 meter ziet er toch net iets indrukwekkender uit als de mededeling dat je er wel een print van 70cm uit kunt maken.

Op het filmpje praten ze over een kwaliteitsprint van 300 dpi als ik het goed hoor. Als ik ga rekenen is dat ongecropt zelfs meer dan 350 dpi...
Dat is toch wel iets anders dan 'gewoon' een print van 70 cm.
Maar ze leggen het niet 'lekker' uit vind ik ook. Dat filmpje maakt mij niet meteen enthousiast.
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #26 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:24:15 »
Deze misschien?
http://www.ricoh.nl/producten/grootformaat/Large-Format-Display/Pro-L4160.aspx?view=specification
Gaat tot 160 cm breed. Is geen fotoprinter zoals wij die thuis hebben staan.  ;D

grtz, Andre

Zou zomaar kunnen en een printje van 2 meter ziet er toch net iets indrukwekkender uit als de mededeling dat je er wel een print van 70cm uit kunt maken.

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #25 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:24:15 »
Deze misschien?
http://www.ricoh.nl/producten/grootformaat/Large-Format-Display/Pro-L4160.aspx?view=specification
Gaat tot 160 cm breed. Is geen fotoprinter zoals wij die thuis hebben staan.  ;D

grtz, Andre

Zou zomaar kunnen en een printje van 2 meter ziet er toch net iets indrukwekkender uit als de mededeling dat je er wel een print van 70cm uit kunt maken.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #24 Gepost op: 2 augustus 2014, 11:32:48 »
Deze misschien?
http://www.ricoh.nl/producten/grootformaat/Large-Format-Display/Pro-L4160.aspx?view=specification
Gaat tot 160 cm breed. Is geen fotoprinter zoals wij die thuis hebben staan.  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #23 Gepost op: 2 augustus 2014, 11:32:48 »
Deze misschien?
http://www.ricoh.nl/producten/grootformaat/Large-Format-Display/Pro-L4160.aspx?view=specification
Gaat tot 160 cm breed. Is geen fotoprinter zoals wij die thuis hebben staan.  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #22 Gepost op: 1 augustus 2014, 22:54:29 »
Ricoh heeft geen fotoprinters....

Ze hebben toch een printer die van die 2 meter (of zo) brede kleuren kan printen. Die zag ik op de laatste photokina in gebruik. Even geen idee welk model.

RonHendriks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax 645Z
« Reactie #21 Gepost op: 1 augustus 2014, 22:54:29 »
Ricoh heeft geen fotoprinters....

Ze hebben toch een printer die van die 2 meter (of zo) brede kleuren kan printen. Die zag ik op de laatste photokina in gebruik. Even geen idee welk model.