Auteur Topic: Reviews en tests Pentax K-3  (gelezen 43051 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #131 Gepost op: 14 januari 2014, 22:32:31 »
http://youtu.be/mc3zvHdHKzM

Wat een spreker is die man wat een spreker is die man is een man die ouwehoeren kan  :D  :D :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #131 Gepost op: 14 januari 2014, 22:32:31 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #130 Gepost op: 14 januari 2014, 22:23:54 »
Als ik één minuut van een filmpje van hem heb gezien ben ik al volledig het spoor bijster.
Die man moet naar mijn idee al moeite hebben om zichzelf te volgen...... :evil:

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #129 Gepost op: 14 januari 2014, 22:22:44 »
Quote van het jaar

A picture thats not printed, is not a photograph : - Ed (photouniverse)

Ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg andere dingen te doen met een foto waarbij een printer niet voorkomt. Zo'n opmerking vind ik het blijven vasthouden aan het verleden. Tegenwoordig kan er veel meer mee gedaan worden. (vroeger trouwens ook met dia's en dergelijke)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #128 Gepost op: 14 januari 2014, 22:17:04 »
Quote van het jaar

A picture thats not printed, is not a photograph : - Ed (photouniverse)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #127 Gepost op: 14 januari 2014, 20:39:58 »

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #126 Gepost op: 14 januari 2014, 20:39:12 »

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #125 Gepost op: 4 januari 2014, 14:50:06 »
Nou!  :nocheer:

Hoe het al begint: "Pentax had het in het aps-c topsegment moeilijk om mee te komen met de marktleiders. Met de nieuwe Pentax K-3 pakt Pentax in deze prijsklasse verrassend goed uit, op heel veel fronten."
Wtf....K5, K5II(s) wint overal awards en superhoge scores op reviews!
Bijv.:
Top 10 Best Digital SLRs 2013 (ePHOTOzine):  1. Nikon D800(e) direct gevolgd op een gedeelde 2de plaats de Pentax K3, K5II(s), K50..... Need i say more?
Oké, zie ook de vele Gold Awards van Pentax cameras op Dpreview...

Andere reviewsites mogen dan positief zijn over bvb de K-5, maar ik snap het ergens wel. Ok, het komt voornamelijk aan op de autofocus, maar voor mij - en ik denk voor heel veel andere fotografen - is dat toch een kritisch aspect. Helemaal nu Pentax echt mee wil doen. Tot de K-3 is AF-layout al "eeuwen" hetzelfde, de K-5 heeft last van frontfocussing bij weinig licht, tot de K-3 hadden we geen tracking autofocus, en de SDM lenzen zijn traag. Daar loopt Pentax achter. Snelheid van lenzen en tracking met een veelheid aan AF-punten zijn al iets van 5 jaar gemeengoed bij Canon en Nikon en niet bij Pentax. Dat valt niet te ontkennen. En zelfs de K-3 schijnt nog niet zo goed te kunnen tracken als de concurrentie. Nu is dat ook logisch; het is immers de eerste Pentax camera met die technologie, en de lenzen zijn nog traag. Maar daar heb je het al: het is de eerste Pentax, terwijl C en N het 5 jaar geleden al hadden.

Het is dat Pentax op een APS-C platform heeft dat wat heel veel andere dingen betreft zich kan meten met de professionele lijn van Canon en Nikon. Als ze dat niet hadden, had ik waarschijnlijk geen Pentax camera meer.

edit: Overigens liep Pentax volgens mij ook op flitsgebied achter. P-TTL belichting is lang niet zo betrouwbaar als de Canon en Nikon systemen. De K-3 zou daar ook beter in moeten zijn. Misschien komt het niet eens naar voren in een camerareview, want hoeveel reviews gebruiken externe flitsers? Maar Pentax liep dus ook hierin gewoon achter.

edit 2: video, zelfde verhaal... En misschien vinden jullie het niet belangrijk (ik ook niet), maar er zijn mensen die het wel heel belangrijk vinden.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2014, 14:58:59 door starbase218 »
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #124 Gepost op: 3 januari 2014, 21:56:46 »
Weet niet of deze al is genoemd: http://www.photoreview.com.au/reviews/dslr-cameras/advanced/pentax-k-3

Conclusion
In the current marketplace, where sales of DSLR cameras are declining, the K-3 provides a welcome combination of innovative technology, excellent performance and a competitive price tag. Photographers looking for a new camera body on which to base a system should start their search with this camera.

Although lacking the depth of lens choices provided by market leaders Canon and Nikon, Pentax has assembled a lens line-up that caters well for most shooting situations. And there are very capable lenses from third-party manufacturers that will fill any gaps without compromising imaging performance or the camera's functionality.

We found the K-3 one of the nicest cameras to use of the DSLRs we've reviewed this year in terms of general handling comfort. It was also one of the top imaging performers for still photography. In terms of value for money, there isn't a camera to match it when it comes to user-adjustable controls and functions; hence our Editor's Choice nomination.

The K-3 is being offered as a body only for AU$1399, with the Pentax-branded 18-55mm WR (weather-resistant) lens for AU$1599 and with the extended-range 18-135mm WR lens for AU$1799.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #123 Gepost op: 3 januari 2014, 21:46:57 »
http://www.dpreview.com/news/2014/01/02/best-gear-of-2013-the-results-are-in/1

En de DPreview "best gear 2013" hebben "we" ook binnen!

Dat zat er wel in  :D :D
Toch wederom een mooie opsteker.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de K-3 momenteel in verkoop aantallen loopt...........

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #122 Gepost op: 3 januari 2014, 21:30:24 »
http://www.dpreview.com/news/2014/01/02/best-gear-of-2013-the-results-are-in/1

En de DPreview "best gear 2013" hebben "we" ook binnen!


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #121 Gepost op: 27 december 2013, 23:12:50 »
De K-3 heeft een prijs gewonnen van Imaging Resource (samen met de K-50). Een opsteker voor Ricoh Pentax.
http://www.us.ricoh-imaging.com/about/press/320

In addition, Imaging Resource has also recognized the PENTAX K-3 with two awards; Camera of Distinction in the enthusiast DSLR category and a Technology of Distinction accolade for its innovative and industry-first selectable anti-aliasing filter. When describing the PENTAX K-3’s venerable feature set, the knowledgeable Imaging Resource writers said “This is a true, no-excuses premium DSLR that stands toe to toe with anything on the market, while besting many on features and capability - And its switchable antialiasing filter technology is absolutely unique.”

Elevating standard performance, the PENTAX K-3 boasts a 24 megapixel APS-C CMOS sensor, incredibly fast 8.3 fps (frames per second) frame rate, innovative selectable anti-aliasing (AA) filter technology and outstanding HD video performance; all while giving demanding photographers dual card slots for quick and easy image recording and seamless wireless remote capture and image transfer capabilities.

“The PENTAX K-3’s advanced features and revolutionary technology represent our dedication to producing innovative products that present new opportunities for Ricoh Imaging to deliver more creative freedom to the consumer,” said Brian McIntosh, Director of Marketing, Ricoh Imaging.

Offline jozef de groof

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Jozef
    • fotomap
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #120 Gepost op: 24 december 2013, 12:27:12 »
Heb juist mijn K3 zilveren uitvoering LE afgehaald bij fotograaf
ziet er goed uit ,ben benieuwd naar gebruik en resultaat
Pentax K3 Silver Ed,Pentax K20, Ist.D, 2x Z.1P,Tokina Atx-pro 28-70mm/2.6 & Afx 80-400mm/4 ,Mc17mm/3.5, Smc Fa18-35mm/4 ,A135mm/1.8,f24-50mm/4,fa50mmmacro/2.8 PX 10-17mm

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #119 Gepost op: 23 december 2013, 18:00:54 »
In Zoom wordt best wel aandacht besteed aan de K3

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #118 Gepost op: 23 december 2013, 11:29:07 »
Qua reclame budget om flutbladen als ZOOM in de lucht te kunnen houden........
Daar loopt Pentax achter op Canon inderdaad  :D.

Wie weet, trekt het nog bij  :evil:
In de laatste Zoom.nl:




Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #117 Gepost op: 21 december 2013, 19:33:30 »
Voorlopig ben ik niet van plan om over te stappen op de K3
Met mijn K5 II kan ik voorlopig goed uit de voeten en zie niet de toegevoegde waarde van de K3

Ben benieuwd wat er na de K3 (op APS-C gebied) gaat komen.

lreyns

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #116 Gepost op: 21 december 2013, 12:19:16 »
Ondertussen op 32,3%  8)

Het lijkt er op dat veel mensen dit een prima camera vinden, heb het nog niet kunnen testen... Staat, vlak naast me, verschrikkelijk degelijk ingepakt...   :'(

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #115 Gepost op: 20 december 2013, 23:24:19 »
Ondertussen op 32,3%  8)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #113 Gepost op: 14 december 2013, 15:22:24 »

Hoe het al begint: "Pentax had het in het aps-c topsegment moeilijk om mee te komen met de marktleiders. Met de nieuwe Pentax K-3 pakt Pentax in deze prijsklasse verrassend goed uit, op heel veel fronten."

Qua reclame budget om flutbladen als ZOOM in de lucht te kunnen houden........
Daar loopt Pentax achter op Canon inderdaad  :D.

Serpiente

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #112 Gepost op: 14 december 2013, 11:09:16 »
Nou!  :nocheer:

Hoe het al begint: "Pentax had het in het aps-c topsegment moeilijk om mee te komen met de marktleiders. Met de nieuwe Pentax K-3 pakt Pentax in deze prijsklasse verrassend goed uit, op heel veel fronten."
Wtf....K5, K5II(s) wint overal awards en superhoge scores op reviews!
Bijv.:
Top 10 Best Digital SLRs 2013 (ePHOTOzine):  1. Nikon D800(e) direct gevolgd op een gedeelde 2de plaats de Pentax K3, K5II(s), K50..... Need i say more?
Oké, zie ook de vele Gold Awards van Pentax cameras op Dpreview...
Als er bij stond 'qua verkoopcijfers' dan was er niets aan gelogen. Maar goed, dat staat er niet. ;)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #111 Gepost op: 14 december 2013, 10:42:30 »
wat een geweldig uitgebreide en grondige review is dat!! :no:
Nou!  :nocheer:

Hoe het al begint: "Pentax had het in het aps-c topsegment moeilijk om mee te komen met de marktleiders. Met de nieuwe Pentax K-3 pakt Pentax in deze prijsklasse verrassend goed uit, op heel veel fronten."
Wtf....K5, K5II(s) wint overal awards en superhoge scores op reviews!
Bijv.:
Top 10 Best Digital SLRs 2013 (ePHOTOzine):  1. Nikon D800(e) direct gevolgd op een gedeelde 2de plaats de Pentax K3, K5II(s), K50..... Need i say more?
Oké, zie ook de vele Gold Awards van Pentax cameras op Dpreview...
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #110 Gepost op: 13 december 2013, 14:25:19 »
wat een geweldig uitgebreide en grondige review is dat!! :no:

Offline DickL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 760
    • Mijn Flickr albums
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #109 Gepost op: 13 december 2013, 12:47:18 »
Als een pro Canikonblad blad positief is, dan moet ie wel goed zijn.

http://zoom.nl/artikel/reviews/22381-review-pentax-k-3.html
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Serpiente

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #108 Gepost op: 8 december 2013, 22:53:02 »
Hij bedoelt gewoon aan te geven dat die mensen die met gewend waren met de K-5 en K-5 II (s) JPEGS op 400 Iso of hoger te schieten, dat die met een K-3 de mist ingaan. Als ze de NR gewoon op de fabrieksinstelling laten staan. Die instelling is bij K-3 heel anders dan bij de K-5 (II + s).

Hij heeft in ieder geval de moeite gedaan om zijn eerste  bevindingen later verder te onderzoeken en te analyseren. En ook aan het eind aan te geven dat de K-3 prima werkt, als je voor JPEG de auto NR op uit zet.
jpg dus  ;)

Offline Klaas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 346
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #107 Gepost op: 8 december 2013, 22:39:29 »

Hele filmpje doorgeworsteld, maar begrijp nog steeds niet wat die nu precies wil zeggen......

Het gaat toch alleen maar om de JPEG foto's, niet om de RAW foto's?
Of begrijp ik hem verkeerd?
Hij bedoelt gewoon aan te geven dat die mensen die met gewend waren met de K-5 en K-5 II (s) JPEGS op 400 Iso of hoger te schieten, dat die met een K-3 de mist ingaan. Als ze de NR gewoon op de fabrieksinstelling laten staan. Die instelling is bij K-3 heel anders dan bij de K-5 (II + s).

Hij heeft in ieder geval de moeite gedaan om zijn eerste  bevindingen later verder te onderzoeken en te analyseren. En ook aan het eind aan te geven dat de K-3 prima werkt, als je voor JPEG de auto NR op uit zet.
Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1