Auteur Topic: Reviews en tests Pentax K-3  (gelezen 43051 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #181 Gepost op: 26 juli 2014, 22:31:09 »
Bij Pentax zie ik niet technische voordelen t.o.v. canikony dslr's zoals SLT of een goede video modus met AF.
Ze spelen wel in met WR maar dat is vooral interessant voor een specifieke doelgroep en niet voor de massa.
Als ik een indeling van de markt maak van deze 4 zie ik de volgende ontwikkelingen/kenmerken:

Plus daarbij, de inwendige beeldstabilisatie. Dat is ook wel wat waard (heeft Sony ook).


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #181 Gepost op: 26 juli 2014, 22:31:09 »

Offline drielletje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #180 Gepost op: 26 juli 2014, 19:24:10 »
Photodigitaal, uitgave 49, heeft men besloten om de K3 te onderwerpen aan een test naast de Canon EOS 5D M3, de Nikon D610 en Sony A99, aangaande landschapsfotografie. Toch een leuk compliment voor de K3. Helaas het feit dat hij geen full-frame sensor heeft kost hem punten, voor wat het waard is  ::). Het scheelt dan ook 650 euro tov de Nikon en 1300 en 1700 naast de Sony en Canon. Overigens is het wel een positieve test voor de K3 .

vr gr Sander
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2014, 19:27:36 door drielletje »

Offline karelb

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #179 Gepost op: 10 mei 2014, 10:42:59 »
ik gok nooit  ;D.
ik weet gewoon zeker dat ik het winnende paard koop straks  ;).
de K5 was al behoorlijk om mee te werken , maar de K3 zal dat naar ik aanneem verre overtreffen .
camera K3 + batterygrip + K5 + smc da 300mm F4 + sigma 150-500 mm + conv hd pentax-da 1.4 aw + manfrotto 1 poot 680B + 3p.statief Manfrotto 055XPROB + swinghead Caruba TSH-A1

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #178 Gepost op: 29 april 2014, 18:53:31 »
Ik heb ergens een keer gelezen dat reclame via televisie en radio (massa media) weinig invloed heeft op het koopgedrag van consumenten.
Veel belangrijker is het contact met verkooppunten want deze groep bepaald immers wat er in de schappen ligt.
Canon en Nikon domineren de (Nederlandse) markt op dit gebied vandaar dat je ze ook bij de meeste fotozaken als eerste aangeboden krijgt.
Ook de kwaliteit en eigenschappen van een product kunnen doorslaggevend zijn Sony en Fuji zijn hier een goed voorbeeld van.
Bij Pentax zie ik niet technische voordelen t.o.v. canikony dslr's zoals SLT of een goede video modus met AF.
Ze spelen wel in met WR maar dat is vooral interessant voor een specifieke doelgroep en niet voor de massa.
Als ik een indeling van de markt maak van deze 4 zie ik de volgende ontwikkelingen/kenmerken:

Canon: zet in op filmen met DSLR's
Nikon: zet in op een all-round systeem
Pentax: zet in op medium-format en outdoor fotografie
Sony: innovatieleider -> mirrorless + filmen

De innovatieleider is zeer belangrijk want die veranderd de markt wat in het algemeen inhoud dat oude bedrijven op middellange termijn plaats moeten maken voor nieuwe als ze zich niet aanpassen aan de marktontwikkelingen.
Aangezien deze markt redelijk kapitaalintensief is zie ik niet zo snel toetreders erbij komen maar een machtsverschuiving is goed mogelijk.

Afgaand op deze conclusie, concludeer ik dat ik op het juiste paard gegokt heb ......  :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #177 Gepost op: 29 april 2014, 14:47:34 »
Een duidelijk verhaal Berend, en ik kan dit voor een groot deel ook onderschrijven!
Dit is het reviewtopic, en natuurlijk mag er best links en rechts een zijsprongetje gemaakt worden. 
Maar als we hierover verder willen discussiëren, wil ik toch vragen hiervoor in Alg.discussie een topic aan te maken.
(anders zien we straks door de bomen het bos niet meer)  ;)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

bbwijdieks

  • Gast
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #176 Gepost op: 29 april 2014, 11:51:50 »
Ik heb ergens een keer gelezen dat reclame via televisie en radio (massa media) weinig invloed heeft op het koopgedrag van consumenten.
Veel belangrijker is het contact met verkooppunten want deze groep bepaald immers wat er in de schappen ligt.
Canon en Nikon domineren de (Nederlandse) markt op dit gebied vandaar dat je ze ook bij de meeste fotozaken als eerste aangeboden krijgt.
Ook de kwaliteit en eigenschappen van een product kunnen doorslaggevend zijn Sony en Fuji zijn hier een goed voorbeeld van.
Bij Pentax zie ik niet technische voordelen t.o.v. canikony dslr's zoals SLT of een goede video modus met AF.
Ze spelen wel in met WR maar dat is vooral interessant voor een specifieke doelgroep en niet voor de massa.
Als ik een indeling van de markt maak van deze 4 zie ik de volgende ontwikkelingen/kenmerken:

Canon: zet in op filmen met DSLR's
Nikon: zet in op een all-round systeem
Pentax: zet in op medium-format en outdoor fotografie
Sony: innovatieleider -> mirrorless + filmen

De innovatieleider is zeer belangrijk want die veranderd de markt wat in het algemeen inhoud dat oude bedrijven op middellange termijn plaats moeten maken voor nieuwe als ze zich niet aanpassen aan de marktontwikkelingen.
Aangezien deze markt redelijk kapitaalintensief is zie ik niet zo snel toetreders erbij komen maar een machtsverschuiving is goed mogelijk.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #175 Gepost op: 28 april 2014, 18:08:01 »
Ik weet niet of deze al een keer gemeld is :
http://www.itsjustlight.com/reviews/pentax-k3-dslr-camera-review/
Krijgt een 4.8 op 5 van de reviewer.
Even een quote uit de review: While the price tag may be consumer grade, the Pentax K3 is every inch the professional DSLR camera.  ;C
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #174 Gepost op: 26 april 2014, 13:22:52 »
Ik weet niet of deze al een keer gemeld is :
http://www.itsjustlight.com/reviews/pentax-k3-dslr-camera-review/
Krijgt een 4.8 op 5 van de reviewer.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline VanMar

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 596
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #173 Gepost op: 26 april 2014, 00:12:39 »
Verbazend eigenlijk, hier in Belgie (hopelijk nog lang) hebben wij altijd met bewondering jullie handelsgeest eigenlijk bewonderd.
Kijk maar eens naar het aantal NL sites en hoe vlug jullie op deze boot zaten.
Vraag een offerte in Belgie en dan mag je wel enkele weken wachten eer je een reactie terug krijgt, naar Nederland toe heb ik soms het gevoel dat het antwoord sneller is dan de vraag.
En dan dit........ jullie gaan het toch niet verleren. ;)
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #172 Gepost op: 25 april 2014, 23:27:55 »
bij veel camera merken, bedienen ze
klanten d.m.v. e-mails, aanbiedingen enz.

bij Ricoh-Pentax.nl is het al "eeuwen" doodstil.

registreer mij bij Ricoh-Pentax.uk,
op ongezette tijden komen ze met mails aanzetten.

Daar heb je gelijk in, UK en VS doen veel meer aan mailverkeer en persberichten dan "Pentax Europe".
Ik heb me op MijnPentax gerigistreerd en je zou denken dan regelmatig mail te krijgen als ze iets nieuws lanceren. Maar nee hoor.......
Vreemd, wat je zou toch denken dat een simpel mailtje sturen naar je bestand met gebruikers een "inkoppertje" is.
Dat geeft te denken hoe zij marketing zien...........

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #171 Gepost op: 25 april 2014, 10:35:01 »
bij veel camera merken, bedienen ze
klanten d.m.v. e-mails, aanbiedingen enz.

bij Ricoh-Pentax.nl is het al "eeuwen" doodstil.

registreer mij bij Ricoh-Pentax.uk,
op ongezette tijden komen ze met mails aanzetten.
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8267
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #170 Gepost op: 24 april 2014, 23:25:14 »
Ze zijn iig wel al zover dat DPreview de K-3 een klasse hoger inschaalt dan bijvoorbeeld een Nikon D7100  :lolk: :lolk:

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #169 Gepost op: 24 april 2014, 22:53:17 »
Ook Canon en Nikon hebben voor mijn gevoel meer de voet op de PR-rem staan momenteel.
De TV reclames van Nikon ben ik laatste tijd niet meer tegen gekomen (kijk ook zeer weinig TV, dus daar kan het ook aan liggen  ;)).
Ricoh heeft ooit gezegd van Pentax een "exclusief" merk te willen maken, weet niet of dat echt zo is, maar daar passen geen TV-reclames en dergelijke bij voor mijn gevoel.
Daarnaast zijn ze naar mijn idee net gestart met uitrol van eerste producten zoals zij dat zien (K-3, 645z, lenzen) dus de vraag is of ze met grootscheepse campagne niet wachten tot ze alles op orde hebben (oa meer lenzen, full frame, die voor mijn gevoel met de Photokina gelanceerd gaat worden) en daarnaast heb ik wel eens iets gelezen ove de filosofie van Ricoh om fotografie meer te koppelen aan afdrukken en fotobewerking. Met name waren ze te spreken over de 645 MF camera en accessoires. Wie weet gaan ze daar nog met koppelingen naar andere producten komen als dat gerucht waar is.
We gaan het zien. Ze zijn in ieder geval vele malen meer zichtbaar dan in de tijd van Hoya en de jaren vóór de overname door Hoya.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #168 Gepost op: 24 april 2014, 21:24:45 »
Ricoh is het kapitaal krachtigste bedrijf in Japan / Azië toch? (heb ik mij eens laten influisteren)
Geef ze de ruimte om hun eigen strategie uit te zetten .. ze hebben Pentax niet voor de sier gekocht neem ik aan.

Ja, misschien wel. maar ik zie wel eens cijfers..... :( en dan moet er geschoven worden, budget waar het belangrijk is! wij lopen een beetje achter de crisis aan. maar zoals ik al zei ik weet niet hoe Ricoh Europe hier mee omgaat.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #167 Gepost op: 24 april 2014, 21:22:00 »
Omdat een bedrijf dat een veel grotere omzet heeft meer budget heeft voor PR dan een veel kleiner bedrijf. Meer geld in de firma >>> meer budget. Dat lijkt me toch vrij logisch.
Het gaat niet om de hoeveelheid geld in de firma maar aan de plannen van het bedrijf en de verdeling van de budgetten.  Als je PR belangrijk vindt maak je er geld voor vrij. Die indruk wekken ze niet.

Citaat
En Ricoh timmert toch al veel meer aan de weg dan Hoya en De Beukelaer ooit deed...

Dat was bijna niets, dus elke natte wind is nu meer!

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #166 Gepost op: 24 april 2014, 21:15:17 »
Geef ze de ruimte om hun eigen strategie uit te zetten ..
Ik neem aan dat ze hun strategie klaar hadden vóór ze Pentax overnamen. Ik neem het eigenlijk niet aan maar weet dat wel zeker.

.. ze hebben Pentax niet voor de sier gekocht neem ik aan.

er zijn bedrijven die andere bedrijven opkopen om hun verliezen af te kunnen schrijven.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #165 Gepost op: 24 april 2014, 20:23:10 »
Ricoh is het kapitaal krachtigste bedrijf in Japan / Azië toch? (heb ik mij eens laten influisteren)
Geef ze de ruimte om hun eigen strategie uit te zetten .. ze hebben Pentax niet voor de sier gekocht neem ik aan.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #164 Gepost op: 24 april 2014, 19:28:40 »
Waarom niet?
Omdat een bedrijf dat een veel grotere omzet heeft meer budget heeft voor PR dan een veel kleiner bedrijf. Meer geld in de firma >>> meer budget. Dat lijkt me toch vrij logisch.
En Ricoh timmert toch al veel meer aan de weg dan Hoya en De Beukelaer ooit deed...
 
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #163 Gepost op: 24 april 2014, 18:44:00 »
Oh nee? ......
Je kan van Pentax niet verwachten dat ze net zo groots uit kunnen pakken als Canikon, dat is niet reeël!

Waarom niet?
Als ze de een groter marktaandeel willen hebben zullen ze wel moeten. Onbekend maakt onbemind!

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #162 Gepost op: 24 april 2014, 18:02:20 »
ach Ricoh Pentax.nl zal e.e.a. wel op hun website zetten,
dan wordt het stil.
commerciele acties ondernemen ze niet  :evil:
Oh nee? Paginagrote advertenties in de fotovakbladen, Ricoh/Pentax was aanwezig op Professional Imaging 29-31 maart j.l., ook zullen ze aanwezig zijn op de Foto-Video-Verrekijkerdag in Dwingeloo 10 mei a.s.
Je kan van Pentax niet verwachten dat ze net zo groots uit kunnen pakken als Canikon, dat is niet reeël!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #161 Gepost op: 24 april 2014, 09:48:26 »
Mooie prijs en hopelijk goed voor de naamsbekendheid.
Jammer genoeg maakt Ricoh niet veel geld vrij voor reclame....
Maar ik weet niet hoe Ricoh Europe hier mee omgaat.

ach Ricoh Pentax.nl zal e.e.a. wel op hun website zetten,
dan wordt het stil.
commerciele acties ondernemen ze niet  :evil:
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #160 Gepost op: 24 april 2014, 09:41:08 »
Mooie prijs en hopelijk goed voor de naamsbekendheid.
Jammer genoeg maakt Ricoh niet veel geld vrij voor reclame....
Maar ik weet niet hoe Ricoh Europe hier mee omgaat.

Offline VanMar

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 596
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #159 Gepost op: 24 april 2014, 00:40:28 »
Hopelijk gaat Ricoh hier gepast mee om en maken ze een stevig  budget vrij voor gerichte reclame.
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #158 Gepost op: 23 april 2014, 21:01:10 »
Kijk, dat zijn nou berichten waar je wat aan hebt!  :good:

Inderdaad........ben benieuwd of de 645z begin 2015 nog goed bij de TIPA in het geheugen ligt, anders maakt die qua MF ontwikkeling ook best een kans.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K-3
« Reactie #157 Gepost op: 23 april 2014, 13:09:50 »
Kijk, dat zijn nou berichten waar je wat aan hebt!  :good: