Auteur Topic: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4  (gelezen 2787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guido_Franssens

  • Gast
Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2008, 18:53:56 »
Er is ergens een TC die wel af heeft omdat die toevallig de SDM kontakten (vroeger power zoom) ingebouwd had.

Veeeeeeeel belangrijker dan AF is de kwaliteit. Je gaat verlies hebben en dat beperk je best. Ik heb de Sigma 1.4 APO en die doet het goed met de DA* 300 wel geen AF.

Stel je van AF met tc niet teveel voor zeker niet met een 2X. Dat kan nog wel werken met een 300/2.8 maar niet met een 300/4.

Mijn DA* 300/4 kocht ik bij Tekade in Duitsland, stukken goedkoper en in voorraad, momenteel 927,- Ik heb 27 euro port betaald naar BelgIë. De lens was op drie dagen bij me thuis.
http://www.tekade.de/index.php/cat/c303_Pentax.html/page/2

Niet alle lenzen zijn bij Tekade goedkoper, de DA* 300 dus wel.

Guido
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2008, 18:55:31 door Guido_Franssens »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2008, 18:53:56 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2008, 14:50:16 »
De laatste voorraad van Fotolooman staat sinds dinsdag bij mij thuis  ::)
Ik heb van Guido of Peter (asahiflex) ooit gelezen dat ze een Kenko TC hebben die werkte met de Pentax SDM lenzen. De Sigma APO kunnen problemen geven, iets met uitstekend glas of zo, en die zou ik zeker eerst in de winkel uit proberen.
Of die nieuwe pentax TC een heftig prijskaartje krijgt is helaas afwachten  :(

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Ruud

  • Gast
Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2008, 14:40:26 »
Fotolooman.nl €939 (tijdelijk niet in voorraad)

Batistma

  • Gast
Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2008, 14:16:10 »
Beste...,

Vandaag kersvers aangemeld bij dit forum en mijn vrije dag aangewend om een keuze te maken voor een nieuwe telelens. Die is inmiddels bepaald, het wordt de Pentax DA*300mm F4. (goedkoopste t.n.t. 979,- bij digitalwarehouse, of weet iemand nog een scherpere prijs?). Maar ik wil er dus ook een converter bij.
Een zoektocht over het net leverde o.a. de optie van de Sigma AF 1.4 EX DG APO Pentax (189,-) of dezelfde in 2x (229,-) op. Het blijft onduidelijk of de AF werkt met de Pentaxlens erop, maar waarschijnlijk niet. Verder vond ik bij de pentaxwebstore ( http://www.pentaxwebstore.com/detail/PTX+30943 ) dezelfde types maar ook géén AF. Het is dus de keuze; óf wachten op de nieuwe converter van Pentax (met heftig prijskaartje??), óf direct starten met een MF-converter.
Tenzij iemand ons de gouden tip aanlevert over een TC die wél AF werkt met pentaxlenzen.

Groet, Marcel.

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2008, 11:37:29 »
Citaat
Pentax heeft een converter aangekondigd voor de SDM lenzen, zeg maar alle DA* lenzen. Er is nog geen echte datum genoemd, maar de verwachting is dat ie eind van het jaar beschikbaar moet zijn. Het is alleen nog niet bekend of het een 1.4 of 1.7 of 2.0 TC wordt.
Mischien wordt er over een paar weken tijdens de Photokina wat meer informatie vrijgegeven.
Heb sinds gisteren ook de DA* 300 en wil daar ook deze TC op gaan gebruiken, even wachten dus maar.  ::)

grtz, Andre

Ik wacht met je mee Andre en mocht je wat weten hoor ik het graag van je.

Gr. Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2008, 11:03:53 »
Pentax heeft een converter aangekondigd voor de SDM lenzen, zeg maar alle DA* lenzen. Er is nog geen echte datum genoemd, maar de verwachting is dat ie eind van het jaar beschikbaar moet zijn. Het is alleen nog niet bekend of het een 1.4 of 1.7 of 2.0 TC wordt.
Mischien wordt er over een paar weken tijdens de Photokina wat meer informatie vrijgegeven.
Heb sinds gisteren ook de DA* 300 en wil daar ook deze TC op gaan gebruiken, even wachten dus maar.  ::)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

ErikThiele

  • Gast
Re: Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2008, 10:40:57 »
Ook ik ben een gebruiker van een DA*300/4. Bij gebruik van een Kenko 1,5 TC werkt de AF helaas niet. Een andere optie is de Tamron 1.4 TC maar hier heb ik geen ervaring mee.

gr Erik

Aleph

  • Gast
Tele converter voor m'n nieuwe DA* 300 F4
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2008, 08:28:22 »
Hallo,

ik ben nieuw hier als poster, maar lees al een tijdje mee. Nu zit ik met een kleine vraagje met betrekking tot mijn nieuwe Pentax DA*300mm F4 objectief (toplens trouwens).

Ik wil hier een 1.5x of 2x teleconverter bij hebben, maar nou begreep ik van de winkel dat die niet bestonden (tenminste, niet van Pentax zelf, en ook niet van Sigma).

Sigma zou ze wel hebben, maar dan alleen eentje die zonder de AF van de lens werkt  :-/ en laat ik die AF voor de sport fotografie zou net nodig hebben. Misschien dat de AF vanwege de high-speed AF drive moeilijk aan het werk te krijgen is?

Anyway, ik hoorde ook ergens iets over een Kenko teleconverter. Heeft hier iemand ervaring mee?

Elke informatie is meegenomen!

thanks,
Alef