Auteur Topic: Natuur fotografie boeken: welke moet je gelezen hebben?  (gelezen 576 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Natuur fotografie boeken: welke moet je gelezen hebben?
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2021, 14:35:51 »
Heb je hier https://www.natuurfotografie.nl/ al gekeken. Hebben meerdere boeken. Maar ook hun magazine is heel goed

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Natuur fotografie boeken: welke moet je gelezen hebben?
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2021, 14:35:51 »

Offline Alien

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
Re: Natuur fotografie boeken: welke moet je gelezen hebben?
« Reactie #2 Gepost op: 7 april 2021, 12:41:51 »
Hangt er vanaf welke kant je in de natuurfotografie uit wilt gaan. Natuurfotografie is namelijk ook weer breed.........Ik ben zelf zeer gecharmeerd van de boeken die PixFactory uitgeeft. Hieronder een aantal een aantal wellicht minder voor de hand liggend keuzes, waar ik persoonlijk veel aan heb gehad. 

Grip op Creativiteit, ontwikkel jouw eigen style als natuurfotograaf, door Bart Siebelink.
Lees heerlijk weg, veel voorbeelden en opdrachten om jouw eigen style te gaan ontwikkelen inclusief tips.

Praktijkgids Filters, Bob Luijks.
Diverse filters worden besproken en hoe deze gebruik kunnen worden voor natuur- en landschapsfotografie

Flitsen voor Natuurfotografen, Paul van Hoof en Johan van der Wielen
Is niet vanzelfsprekend, maar levert wel mooie resultaten op. Goede uitleg en rijk voorzien van foto's en stap

Een must have voor elke natuurfotograaf is het Handboek Natuurfotografie
Bart Siebelink en Edo van Uchelen.
Alles wat je kan bedenken komt aan de orde van de camera, werkwijzen en verwerking.

Er zijn natuurlijk nog legio andere boeken verschenen van goede natuurfotografen (Denk aan Johan van der Wielen, Bas Meelker, Daan de Vos etc). Het is een kwestie van proberen wat bij jouw past. Veel leesplezier!


K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline dirk_kr

  • Junior Member
  • Berichten: 32
Natuur fotografie boeken: welke moet je gelezen hebben?
« Reactie #1 Gepost op: 6 april 2021, 21:36:58 »
Laatste tijd probeer ik me weer wat meer in de fotografie theorie te storten. Maar waar haal je de info?
Er staat veel op internet, leuke series, tips ed.. (bv. Johan van de Wielen met foto besprekingen, of tips van Tino).
Maar het is ook wel lekker om een boek te hebben waar je wat in kan opzoeken.
Heeft iemand een tip!
K70, k20 Tamron 90mm, Sigma 17-70mm, 170-500mm, Pentax 55-300mm, Pentax 50mm