Auteur Topic: Met Sigma 2.8/300 -- NJO-Muziekzomer-Gelderland -- 3 foto's  (gelezen 1545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Met Sigma 2.8/300 -- NJO-Muziekzomer-Gelderland -- 3 foto's
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2019, 12:51:13 »
Dankjulliewel voor de reags!

@Erik:
- Als ik bij #1 meer naar linksonder geheld was, dan was er weer meer opgekomen wat ik er niet op had willen hebben.
- Thnx  :)
- Hier hetzelfde als bij #1, en zelf vind ik de donkere baan wat extra ruimtelijkheid toevoegen dan wel het grafisch interessanter maken...

@Peter:
Ja, dit is wel een goede modus, zo krijg je als gezegd niet die volzin erbij en, inderdaad, de exif blijft zichtbaar met exifreader.

Er worden nu ook foto's van mij geplaatst in de nieuwsbrief van het NJO (Nationaal Jeugd Orkest).


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Met Sigma 2.8/300 -- NJO-Muziekzomer-Gelderland -- 3 foto's
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2019, 12:51:13 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Met Sigma 2.8/300 -- NJO-Muziekzomer-Gelderland -- 3 foto's
« Reactie #3 Gepost op: 4 september 2019, 12:23:56 »
Nou het plaatsen vanuit Flickr is gelukt zo te zien :good:. Voor mij is foto 2 ook de grootste topper van deze serie, mooi dat je nog net een oog van de pianist ziet. Vanaf waar ik nu zit kan ik de Exif-data niet bekijken, zal daar laten thuis eens verder naar kijken. Ben namelijk wel benieuwd naar de instellingen die je in combinatie met de elektronische sluiter hebt gebruikt.

Groet,   Peter

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Met Sigma 2.8/300 -- NJO-Muziekzomer-Gelderland -- 3 foto's
« Reactie #2 Gepost op: 3 september 2019, 20:15:00 »
Mooie serie!
#1 de lege ruimte rechtsboven had wellicht beter linksonder uitgekomen  :)
#2 heerlijke plaat!!!
# 3 mooi die blik maar de compo (te veel op rechts) doet de foto wel wat minder

[...]PS: Vanuit flickr alleen de img-haakjes-gemerkte zin uit de BCC-code geplakt, krijg je niet die hele volzin 'huppeldepup .... on Flickr' erbij.
Dat was jarenlang wel een gebruiks-eis van flickr om foto's die op flickr geplaatst zijn elders te delen. Geen idee of dat nu ook nog zo is.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Met Sigma 2.8/300 -- NJO-Muziekzomer-Gelderland -- 3 foto's
« Reactie #1 Gepost op: 3 september 2019, 20:05:14 »
Nu ik vertrouwder ben met Flickr ook maar weer eens wat plaatsen (kijken of het lukt). Met Foto-emmer lukt dat al lang niet meer gewoon.

Ik wil vooral hier plaatsen rondom het thema van het spul dat ik gebruikt heb.
Hier nu de Sigma 2.8/300mm die ik vorig jaar van een zusterforumgenoot heb overgenomen.
Op de KP (mooie combi met KP+grip).

Deze lens kwam me goed van pas bij het slotconcert van de NJO-Muziekzomer-Gelderland, hier in Orpheus Apeldoorn (festival waar ik al jaren foto's bij gemaakt heb, zie FotoSeq.NL in mijn handtekening met link-door naar MuziekzomerGanger.nl; overigens, NJO = Nationaal Jeugd Orkest).
Lens werkt ook goed bij F2.8.
Deze drie zijn op F3.5 gemaakt, 1/250s, ISO 3200.

En het mooie van de KP is dat met opgeklapte spiegel en elektrosluiter hij vrijwel geruisloos is. Dus ik kon fijn doorfotograferen tijdens de muziek zonder dat het stoorde.
De lens kon ik afsteunen op de reling van het 1e balkon in de grote zaal van schouwburg Orpheus.

Hier de eerste 3 foto's van 6:
NJO met Alexander Romanovsky, pianist in de Paganini-variaties van Sergej Rachmaninov.



#1


#2


#3

Jan.


PS: Vanuit flickr alleen de img-haakjes-gemerkte zin uit de BCC-code geplakt, krijg je niet die hele volzin 'huppeldepup .... on Flickr' erbij.
« Laatst bewerkt op: 3 september 2019, 20:09:43 door Jan-61 »
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR