Auteur Topic: Reviews en tests Pentax K70  (gelezen 7558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hansinator

  • Newbie
  • Berichten: 4
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2021, 22:38:07 »
Dat van de resolutie , verschil is me wel duidelijk , ( heb wat ervaring via cctv opgedaan van vidicon buizen t/m ccd opnemers al dan niet met de ir of uv coating of filter plakkertje en van 1/3 ,2/3 tot 1 inch opnemers , Canon objectieven sprongen hier in dit formaat er heel erg uit )

Bij goede objectieven is chromatische abberatie alleen in de hoeken of beeld rand te zien , van 14 naar 24 mp met dezelfde opnemer ( formaat) is te vergelijken met zoom zeg maar. ik zie dus verschil.

deze vervorming heeft ook last van de correcte coating voor Infra rood , en een beetje de back focus tov de opnemer , tegenwoordig word het meeste software matig opgelost , dan is het dus te hopen dat iemand in welke software dan ook de juiste correctie aanbied.
In mijn optiek mankeert het hier een beetje aan. Pentax heeft zeker geen verkeerde objectieven ,verre van dat maar de software oplossing laat wat te wensen over.

Intussen via MP ook een K50 gekocht en heel erg blij mee met een 18-135 mm lens , ook mee oefenen zeg maar ( in deze zie ik mijn K-X terug op steroids ).


word vervolgd..... ( Oh ja , zoek al heel lang een lester dine macro tandarts lens...)
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2021, 22:42:33 door Hansinator »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2021, 22:38:07 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #9 Gepost op: 3 juni 2021, 12:30:11 »
Vergeet niet dat je met de stap van een K20 naar een K70 ook een stap van 14.6 naar 24.2 megapixels hebt gemaakt. Lenzen die bij de K20 nog scherp leken en geen chromatische abberatie leken te hebben, blijken bij de K70 minder scherp te zijn en/of meer chromatische abberatie te vertonen. Als je goede kwaliteitslenzen hebt zou het verschil wat scherpte en chromatische abberatie betreft minimaal moeten zijn.

Groet,   PeterN

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #8 Gepost op: 3 juni 2021, 11:05:42 »

Over de iso waardes heb ik mij verbaasd , geen klachten , maar ik was o.a. een k20 gewend , met prima matglas , catzeye ... nagenoeg perfect met de objectieven die ik heb.

Maar dan op de K70 , ben ik gek , ruis enz en meerdere problemen , chromatishe abberatie die ik op die K20 niet had ,mis ik iets hier  :o

In mijn poging om het prisma matglas uit de k20 in de k70 te verwisselen , kwam ik bedrogen uit , dat werkt niet. ) en helaas wat beschadigd op beide , denk vuile pincet , hoop het wel '
Op YouTube zijn verschillende video's te zien over het verwisselen van het matglas: https://www.youtube.com/watch?v=l5xLU6JDyKk
Als het goed is zijn er nog steeds verschillende matglaasjes te verkrijgen voor Pentax camera's:
https://www.focusingscreen.com/index.php?cPath=25_113&osCsid=5b97e30b13748a1926d0eb836dfedd00

Ruis wijst op het gebruiken van een (te) hoge ISO-waarde; ook onderbelichting kan zorgen voor extra ruis.
Chromatische abberatie wordt m.i. veroorzaakt door het gebruikte objectief; het diafragma kleiner/dichter draaien geeft meestal verbetering; nabewerking zou misschien ook het probleem ondervangen. De standaard JPG opnamen uit de K70 zouden van matige kwaliteit zijn; RAW een stuk beter.

Arno
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2021, 11:12:57 door abakker »

Offline Hansinator

  • Newbie
  • Berichten: 4
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #7 Gepost op: 1 juni 2021, 23:15:44 »
Heb dus  redelijk naief er een via MP gekocht , nix mis mee qua verkoper. redelijke 2 de hands prijs...
Over de iso waardes heb ik mij verbaasd , geen klachten , maar ik was o.a. een k20 gewend , met prima matglas , catzeye ... nagenoeg perfect met de objectieven die ik heb.

Het is erg wennen met deze K70, sommige knoppen worden onbedoeld bediend met vast houden , kijk nog steeds door het occulair zeg maar en in moeilijke posities gebruik ik dan het display.
echt een uitkomst op je buik....

Maar dan op de K70 , ben ik gek , ruis enz en meerdere problemen , chromatishe abberatie die ik op die K20 niet had ,mis ik iets hier  :o

In mijn poging om het prisma matglas uit de k20 in de k70 te verwisselen , kwam ik bedrogen uit , dat werkt niet. ) en helaas wat beschadigd op beide , denk vuile pincet , hoop het wel '

FOEK !

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2016, 13:53:13 »
Bijna nog meer dan bij andere Pentax modellen viel me hier op hoe weinig overtuigend de JPEGs waren in verhouding tot de RAWs.

Als Pentax toch wat zou kunnen doen aan de AF (aantal scherpstelpunten, snelheid, tracking vermogen) en de default JPEG instelingen dan zouden de reviewers nauwelijks meer iets te klagen hebben.

Verder vond ik het een prettige review met een positieve toon.
Verliefd op de K-1

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2016, 10:23:01 »
Simon says "Dpr zilver".....   Leuk maar zet er voortaan wel een linkje bij, zo is het wel erg cryptisch en niet voor iedereen te begrijpen!

Linkje: https://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-70
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline simon

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • kijken met aandacht
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2016, 22:14:42 »
Dpr zilver

Offline poziloc

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2016, 22:37:24 »
https://www.youtube.com/watch?v=2AmAZyZrYHs

Zit er erg hard over na te denken om deze te gaan kopen.
De ks2 is niks mis mee, maar die draadloze remote control vind ik 3x niks.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2016, 12:33:44 »
Hier alle reviews over de Pentax K70....

24 MP APS-C Size CMOS image Sensor AA filter less
Processeur PRIME MII avec un nouveau Circuit Accélérateur
Noise reduction, High Sensitivity up to ISO 102400
Pixel Shift Resolution with Motion Correction
AA Filter Simulator
Dustproof, weather-resistant, -10°C Cold-resistant
Shake Reduction function, gain of 4,5 shutter steps
1/6000 sec. Highest Shutter speed in this class
Vari-angle LCD Monitor, Outdoor View and Night Vision Setting
Hybrid AF at Live View, Built-in Wi-Fi
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Reviews en tests Pentax K70
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2016, 18:36:02 »
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2016, 18:14:12 door EviZ »