Het Nederlandstalig Pentaxforum
Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: HANSBEUS op 30 juli 2019, 17:09:03
-
Graag wil ik hier een vette pluim aan Sigma Benelux te Houten uitdelen!
Mijn Sigma 150-500, die ik gebruikt in Canada heb gekocht, werkte op de K-1 II niet; de camera "bevroor" en was enkel uit te zetten door de accu of het objectief te verwijderen.
Op mijn K-5 II heeft hij het altijd goed gedaan.
Na contact met Sigma kon ik de lens opsturen voor een gratis firmware update en nieuwe mount-ring.
Vandaag, na een weekje, de lens weer terug ontvangen, franco en goed verpakt, vergezeld van de reparatie factuur ten bedrage van € 0,00.
Dat is nog eens service met een hoofdletter "S", chapeau!
-
Dat is zeker een dikke pluim waard, daar kunnen veel andere firma's een voorbeeld aan nemen. Deze goede service is trouwens geen incident, ik lees zeer regelmatig dit soort berichten over Sigma.
-
Dat is zeker een dikke pluim waard, daar kunnen veel andere firma's een voorbeeld aan nemen. Deze goede service is trouwens geen incident, ik lees zeer regelmatig dit soort berichten over Sigma.
Daarom ook wel jammer dat ze niet meer voor K-vatting produceren.
Jan.
-
Is de werking ook nog steeds correct op de K5?
m.vr.gr.
Hans,
-
En ook op de K-5 II functioneert hij als vanouds.
Hans.
-
Prima service! :toppie:
-
Service van Sigma is idd prima. Moet ergens ook wel met reverse enginering, denk ik.
Had hetzelfde met mijn oude 15-500 (nikon-vatting) die werkte na een firmware update van de camera ook niet meer. Objectief was 5 jaar oud en zonder kosten geupdate.
Tegenwoordig heb ik de 150-600 (C) en kan ik de updates zelf uitvoeren ;)