Auteur Topic: Aankoop K7  (gelezen 7508 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Aankoop K7
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2009, 10:55:47 »
Als het goed is, is daar helemaal niks mis mee. Misschien dat je even moet vragen om een Nederlands boekje erbij. De garantie van Pentax moet ook gewoon in orde zijn. Wellicht is het menu niet in het Nederlands?

Citaat
Een europees model.......kan iemand mij vertellen wat daar dan mis mee is?
Omdat ik bij jou net te laat was met het kopen van de K20D en mijn eigen camera al verkocht heb ben ik ook voor een nieuwe aan het kijken en inderdaad digitalstreet is de goedkoopste (staat wel bij met nederlands menu)

Hoor het wel

Johan
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Aankoop K7
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2009, 10:55:47 »

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Aankoop K7
« Reactie #21 Gepost op: 24 september 2009, 10:52:09 »
bedankt voor het verhaal, Patrick. Die doude douche voor FOKA is zeer terecht!
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

kdj4

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2009, 05:46:52 »
heel kort voorbeeld,

voorbeeld 1,
digitalstreet koopt al hun pentax spul in uit engeland en geeft dan 1 jaar garantie. kost body 1035 euro.

voorbeeld 2,
cameranu.nl koopt al hun pentax spul in bij pentax nederland 2 jaar grantie. kost de body 1069 euro.



gr kees.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2009, 05:49:16 door kdj4 »

Offline Emilio Santos

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 754
  • Geslacht: Man
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
Re: Aankoop K7
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2009, 00:07:25 »
Gefeliciteerd met je K7 ;)
Wat een verhaal zeg van die tweedehandse camera :o. Maar goed dat
je het meteen ontdekt hebt.
Veel plezier met je NIEUWE k7 ;)

Groet,
Emiel
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #18 Gepost op: 23 september 2009, 23:30:10 »
Ik heb de grip nog niet maar zonder blijven zitten is geen optie.. zijn mijn handen te groot voor (tov de camera dan).

RonHendriks

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #17 Gepost op: 23 september 2009, 18:20:29 »
Wat een geluk, twee camera's voor dat geld. Ben ook benieuwd naar de grip, die heb ik ook nog niet.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re: Aankoop K7
« Reactie #16 Gepost op: 23 september 2009, 13:03:11 »
toe maar, mijnheer heeft er gelijk een grip bij gekocht ... Wil ik eigenlijk ook wel ... Hoeveel heb je die betaald?

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #15 Gepost op: 23 september 2009, 12:59:36 »
Sterk niet zozeer.. is gewoon oplichting.. heb de oude eigenaar ook mailtje gestuurd.. wil wel eens weten hoe het zit.

Tuurlijk ga ik plezier aan de camera beleven, grip eronder voor de grip en dan is het prima verder.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re: Aankoop K7
« Reactie #14 Gepost op: 23 september 2009, 12:45:44 »
sterk verhaal ...

Alleszins veel plezier met je K-7: 't is echt een fijne camera, hoor.

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #13 Gepost op: 23 september 2009, 12:01:54 »
ZO, terug van foka (voor de laatste keer).
Ik heb natuurlijk een nieuwe nu, dat lijkt me duidelijk. Bandje zat nog om de doos dit keer. Ik wil geen 2e hands camera, ik wilde een nieuwe en betaalde er ook voor.
Verkoper die me gisteren de camera verkocht nam hem aan, zeiniets, pakte de bon, tikte wat in, liep naar grijze meneer achter de balie, mompelde wat en pakte een nieuwe doos. Maakte hem open en zei "dit ziet er beter uit" Ik zei dat ik de accu wilde omruilen want ik wil niet weer 6 uur wachten.. oke. Doos + bon in een tas en het zaakje werd naar me toegeschoven.
Dus ik vraag wat hij er zelf van vind, verweer: u had met iemand gebeld en die heeft hem voor u weggezet, ik rekende alleen af. Heb om excuses moeten vragen die ik uiteindelijk kreeg.
Dit waren mijn laatste voetstappen bij FOKA ROTTERDAM binnen, een koude douche!

Natuurlijk zet ik hetzelfde bericht op het andere forum en op tweakers.
Morgen nog even een belletje doen met de man die hem heeft klaargezet.. die is er nu niet zo leerde navraag.

En nu de strap er weer aandoen en het menu weer in! En mijn eigen copyrightinfo erin zetten ;D


Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re: Aankoop K7
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2009, 11:02:57 »
Citaat
Dat is niet netjes! Ben benieuwd hoe dat kan, zeker als ie als nieuw verkocht is.


Hmmmm....

2ehands camera dus, mag wel 20 % van de prijs af, geluksvogel ;)
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Aankoop K7
« Reactie #11 Gepost op: 23 september 2009, 10:57:53 »
Citaat
.. shuttercount van 1792... even bellen dus.

Edit: ik word even teruggebeld.. zelf de naam van de vorige eigenaar zie ik staan (opanda, copyright info).
Dat is niet netjes! Ben benieuwd hoe dat kan, zeker als ie als nieuw verkocht is.
Verliefd op de K-1

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #10 Gepost op: 23 september 2009, 10:19:26 »
390 minuten opladen van de accu is is best lang :) maar ik heb netjes gewacht to het lampje niet meer brandde... gisterenavond even zitten bladeren in de menu's.. vanmorgen foto gemaakt, even in photeme kijken.. shuttercount van 1792... even bellen dus.


Edit: ik word even teruggebeld.. zelf de naam van de vorige eigenaar zie ik staan (opanda, copyright info).
« Laatst bewerkt op: 23 september 2009, 10:50:54 door patrick91 »

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #9 Gepost op: 22 september 2009, 21:43:34 »
Konijn: waarschijnlijk NL, wisten ze zo even niet zeker, mocht er geen NL handleiding zijn dan zou die kostenloos worden nagezonden. Garantie ook geen probleem want dat loopt via nijntje.
Foka gebeld en die gingen mee met de prijs.. dus daar opgehaald.
Nogmaal een bedankje aan Emilio dus!

Eerste indruk, waarschijnlijk herkenbaar, het lijkt wat speelgoedachtig allemaal.. testen komt natuurlijk nog.. ::)

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2009, 05:06:21 »
Dan zal ik voordat ik hem vanmiddag ga ophalen konijn even bellen of het een NL model is.. bedankt voor de tip!
Overigens is het zo dat als ik die prijs bij foka doorgeef ik hem daar ook wel voor die prijs meekrijg.

Thanks!

Offline Emilio Santos

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 754
  • Geslacht: Man
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
Re: Aankoop K7
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2009, 00:27:39 »
Hoi Patrick,

bij Fotokonijnenberg kost de K7 body €1029.- ;)

Grtz,
Emiel
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

RonHendriks

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2009, 20:35:53 »
Bij www.cameranu.nl kost de K-7 1069 euro en de K20D 587 euro.

Europees model betekend bv geen nederlandstalige handleiding in de doos. Vaak alleen een cd of download. Het boekje is wel handig als je in de KxxD serie nog niks hebt. Garantie kan lastig zijn omdat het langer kan duren. Moet eerst worden opgestuurd naar de plek waar het vandaan komt en dan weer naar reparatie. Digitalstreet neemt vaak spullen af via pentax engeland of weer een andere tussenhandelaar. Als het boek je niks uitmaakt en het ding niet stuk gaat is er uiteraard niks mis mee. Of je trouwens 1 jaar of zoals bij Pentax NL 2 jaar garantie hebt moet je ook even navragen.

Waarom niet even wachte op de K-x, die heeft aardig wat van de K20D dingen en ook weer wat K-7 inhoud. Hier past voor zover ik het weet wel geen grip op.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2009, 20:36:17 door RonHendriks »

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2009, 16:30:51 »
K7 is 1414 bij digi2. ...

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Aankoop K7
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2009, 13:17:23 »
Digi2U is een grote internet-aanbieder met een kleine zaak in Holten. Afhalen kan daar ook, maar bestellen via Digi2U.nl is vaak goedkoper dan kopen in hun winkel. Dus wel even erbij zeggen: kopen via internet.
Service daar is okay.

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2009, 12:47:57 »
Wat ik ervan begrepen heb is dat de garantie wel eens lastiger kan verlopen als er iets mis is. In het geval van de k20 zou ik even bellen met digitalstreet, wellicht dat dat wel gewoon een NL model is. Misschien valt het allemaal wel mee hoor mar voor de 30 euro verschil op de K7 heb ik dan liever een aankoop bij een winkel hier in de buurt.
Overigens: 567 bij digital street
666! Bij kameraexpress
578 bij foka (maar niet op voorraad)
569 bij digi2u (en op voorraad)

Ik zou street en digi gewoon even bellen, laat ze anders uitleggen wat het verschil is!

En helaas was je net te laat inderdaad. Handelen via internet-marktplaats is soms snel en soms wat vaag, dus iemand wilde hem op zeker kopen (met voor mij een mooie ruil erbij met een FA 50 1.4 die ik wilde hebben) dus dat heb ik gedaan.

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re: Aankoop K7
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2009, 12:07:32 »
Een europees model.......kan iemand mij vertellen wat daar dan mis mee is?
Omdat ik bij jou net te laat was met het kopen van de K20D en mijn eigen camera al verkocht heb ben ik ook voor een nieuwe aan het kijken en inderdaad digitalstreet is de goedkoopste (staat wel bij met nederlands menu)

Hoor het wel

Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

patrick91

  • Gast
Aankoop K7
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2009, 11:48:17 »
Goed, mijn k20 verlaat het huis na dit berichtje.. de K7 moet worden aangeschaft. Ik heb digitalstreet gebeld, ze zijn met 1035 de goedkoopste aanbieder.. maar navraag leerde me dat het een Europees model is.. niet NL dus.
Kameraexpress gebeld, daar staat hij op de site "niet op voorraad" en op mijn vraag wanneer hij weer verwacht wordt kreeg ik een zeer vriendelijk "ik zou het niet weten" voor deze meneer terug naar de schoolbanken want netjes te woord staan is niet gelukt.
Bij foka zag ik de body niet in de lijst staan, wel met objectieven, gebeld, keurig te woord gestaan door een mevrouw en inmiddels is hij gereserveerd voor 1069.
 ::)