Auteur Topic: Aankoop K7  (gelezen 7504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #47 Gepost op: 28 oktober 2009, 16:43:15 »
Je post hoort niet in dit draadje Roeland.. er is een prijstopic voor de K7.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Aankoop K7
« Reactie #47 Gepost op: 28 oktober 2009, 16:43:15 »

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #46 Gepost op: 28 oktober 2009, 14:43:38 »
Op zich is dat een prima vraag natuurlijk en ik denk ook dat het vaker voor zal komen. Nu is de 7 dagen termijn er niet 1 die *denk ik* op grote schaal zal worden gebruikt maar de kans is erg groot dat die camera's (als voorbeeld) weer gewoon de schappen ingaan.

mhj

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #45 Gepost op: 28 oktober 2009, 09:48:55 »
@Patrick 91.

Jij hebt gelijk natuurlijk. Jouw situatie is inderdaad anders. Maar mijn vraag had ik meer in zijn algemeenheid bedoeld.
Hoe vaak krijgen we eigenlijk een tweedehands artikel dat al eerst door een ander is uitgeprobeerd?

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #44 Gepost op: 27 oktober 2009, 21:46:45 »
Weet even niet wat er in post 1 staat maar ik kocht een oude camera met 1800 clicks voor nieuw en de 1e eigenaar liet me weten dat hij de camera heeft omgeruild voor een andere vanwege technische problemen welke door foka ook gezien werden en dus werd hij vervangen voor een nieuwe.. een ander verhaal dan het 7 dagen verhaal dus..

mhj

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #43 Gepost op: 27 oktober 2009, 21:43:36 »
Ik vraag me sowieso af wat er gebeurt met alle toestellen en andere producten die bij internetwinkels worden teruggestuurd binnen de zogeheten afkoelperiode van 7 dagen. Ik vermoed dat die weer als nieuw in de verkoop worden gedaan. Ik denk dat alle webwinkels dat doen.
De geretourneerde spullen worden echt niet afgeschreven of voor  veel minder verkocht.
Wat Foka bij de topic starter heeft gedaan zullen andere webwinkels ook doen denk ik.

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #42 Gepost op: 21 oktober 2009, 20:50:46 »
Ach, de zaak was al opgelost met het ontvangen van de nieuwe camera die wel nieuw was. Dit is dan nog een soort genoegdoening :)
Enkele tientjes inderdaad, dus toch wel leuk.
En veranderen gaat er niets, zelfde als in Belgie natuurlijk! Je uitspraak is wel superleuk. Die ga ik onthouden!

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re: Aankoop K7
« Reactie #41 Gepost op: 21 oktober 2009, 12:41:16 »
Citaat
De tegoedbon is intussen ook echt binnen, dus daad bij het woord.
Als ik er ben wil ik best een glas water drinken met hem om dat nog eens door te nemen, aan de andere kant kost me dat weer tijd en iets toevoegen doet het ook niet echt meer. Denk dat er nog eens excuses komen, dan iets dat fouten gemaakt kunnen worden verolgens dat foka al heel lang bestaat en dat ze tevreden klanten willen. Bij welke reply van mij ook zal het antwoord zijn dat het niet had mogen gebeuren. En toen was mijn glas leeg :)


alleszins leuk om lezen dat je probleem is opgelost, Patrick, en dat je bovendien een tegoedbon hebt gekregen (van toch minstens enkele tientallen euro's, mag ik hopen ....).

en of die winkel daar ook effectief lessen zal uit trekken is moeilijk in te schatten ... In België zeggen we: "Ze dronken een glas, ze deden een plas, en alles bleef zoals 't was ....". Maar dat is dan ook "het verdriet van België", omdat die boutade geldt voor veel domeinen van ons politiek en sociaal-economisch leven ...
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2009, 12:44:21 door y-cam »

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #40 Gepost op: 21 oktober 2009, 11:16:21 »
De tegoedbon is intussen ook echt binnen, dus daad bij het woord.
Als ik er ben wil ik best een glas water drinken met hem om dat nog eens door te nemen, aan de andere kant kost me dat weer tijd en iets toevoegen doet het ook niet echt meer. Denk dat er nog eens excuses komen, dan iets dat fouten gemaakt kunnen worden verolgens dat foka al heel lang bestaat en dat ze tevreden klanten willen. Bij welke reply van mij ook zal het antwoord zijn dat het niet had mogen gebeuren. En toen was mijn glas leeg :)


Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Aankoop K7
« Reactie #39 Gepost op: 21 oktober 2009, 09:41:48 »
Eind goed, al goed Patrick! En ik zou van dat praatje bij een bakje koffie zeker gebruik van maken om de handelswijze (die niet op zichzelf staat!) nog eens door te spreken.

Carel :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

RonHendriks

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #38 Gepost op: 20 oktober 2009, 22:50:10 »
Citaat
En zo werd ik gebeld door foka vanmiddag...
De review was gelezen en mij werd dit keer wel op een juiste manier excuses aangeboden voor de fout die ontstaan was.. fouten worden overal gemaakt, prima, kan ik verder aanvaarden. Verkoper zal nog worden aangesproken.. ook prima.
Als laatste ben ik uitgenodigd om na zijn vakantie langs te komen in de winkel om het er tijdens een kop koffie nog eens over te hebben. Kan ik gelijk de tegoedbon die me morgen met de post zal bereiken besteden. Al had het beter gemoeten vanaf meet aan is dit wel weer een goede oplossing. Een tegoedbon was niet nodig geweest zei ik nog.. en die negatieve review op tweakers had ik nooit geschreven als men klantvriendelijk was geweest. Maar goed, goed opgelost.

Altijd leuk een tegoedbon. Als het je echt tegen staat, wil ik hem wel besteden. :)

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #37 Gepost op: 20 oktober 2009, 22:12:31 »
En zo werd ik gebeld door foka vanmiddag...
De review was gelezen en mij werd dit keer wel op een juiste manier excuses aangeboden voor de fout die ontstaan was.. fouten worden overal gemaakt, prima, kan ik verder aanvaarden. Verkoper zal nog worden aangesproken.. ook prima.
Als laatste ben ik uitgenodigd om na zijn vakantie langs te komen in de winkel om het er tijdens een kop koffie nog eens over te hebben. Kan ik gelijk de tegoedbon die me morgen met de post zal bereiken besteden. Al had het beter gemoeten vanaf meet aan is dit wel weer een goede oplossing. Een tegoedbon was niet nodig geweest zei ik nog.. en die negatieve review op tweakers had ik nooit geschreven als men klantvriendelijk was geweest. Maar goed, goed opgelost.

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #36 Gepost op: 27 september 2009, 12:31:26 »
10.000 al.. dat is niet weinig is zo'n korte tijd!

Ik had het in het park eergisteren, mooie lucht maar ik kreeg hem zo op de foto zoals ik hem zag.. was met de FA 50 1.4 trouwens. Kwam denk ik door lichtmeting op de bomen. Gisteren deed ik kleine test, scherp op bomen achterin de tuin, lucht een donker vlak, toen op de lucht, bomen donker en de lucht met mooie wolken.. heb er bij de 20 nooit zo last van gehad (dacht ik).

Liveview gebruik ik niet trouwens.. wel als ik eens met statief op pad ga.. binnenkort :)
« Laatst bewerkt op: 27 september 2009, 12:33:44 door patrick91 »

RonHendriks

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #35 Gepost op: 27 september 2009, 12:16:30 »
Citaat
Vooral wennen Ron!
Ook heb ik het idee dat de lichtmeting afwijkt van de k20 en dan dat nauwkeuriger gaat.. dat werkt dan wel in mijn nadeel. Ik zit nog heel erg in de testfase met alles... heb ook wel gehad dat ik op het scherm een prachtig scherpe foto zag en dan op de laptop weer minder.
Wat ik wel super vind is die elektronische waterpas.. als hij recht is hou ik hem voor mijn gevoel scheef :)

Die waterpas is ook heel goed voor mij, want van nature loopt mijn aarde scheef. Je kunt scherpte van een foto nooit goed beoordelen op het kleine schermpje. Als je je foto's wat donker vind dan moet je hem gewoon op +1/3de EV overbelichting zetten dan klopt het wat beter. Is overigens niet nodig als je de liveview gebruikt. Voor het testen zou ik zeggen, gewoon klikken, je hebt er meer dan 100.000 gegarendeerd. Overigens is mijn toestel de 10.000 gepasseerd, dus al een aardig oud beestje aan het worden. :)

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #34 Gepost op: 27 september 2009, 08:51:44 »
Vooral wennen Ron!
Ook heb ik het idee dat de lichtmeting afwijkt van de k20 en dan dat nauwkeuriger gaat.. dat werkt dan wel in mijn nadeel. Ik zit nog heel erg in de testfase met alles... heb ook wel gehad dat ik op het scherm een prachtig scherpe foto zag en dan op de laptop weer minder.
Wat ik wel super vind is die elektronische waterpas.. als hij recht is hou ik hem voor mijn gevoel scheef :)

RonHendriks

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #33 Gepost op: 27 september 2009, 01:27:23 »
Citaat
Het is verantwoord, dat zeker :)
Ik denk dat er wel mensen zijn die het wat anoniem wensen te houden, in elk geval zo dat de leverancier ze niet zomaar kan vinden. Aan de andere kant is ook weer niet zo moeilijk omdat je toch altijd een specifiek voorval beschrijft. Of ze moeten 10 gebruikte K7's per week wegduwen maar daar geloof ik dan ook niet in  ::)


Zo dat hebben we dan weer gehad!

En hoe is het nu met de K-7 die je in je bezit hebt? ;)

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #32 Gepost op: 27 september 2009, 00:26:07 »
Het is verantwoord, dat zeker :)
Ik denk dat er wel mensen zijn die het wat anoniem wensen te houden, in elk geval zo dat de leverancier ze niet zomaar kan vinden. Aan de andere kant is ook weer niet zo moeilijk omdat je toch altijd een specifiek voorval beschrijft. Of ze moeten 10 gebruikte K7's per week wegduwen maar daar geloof ik dan ook niet in  ::)


Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Aankoop K7
« Reactie #31 Gepost op: 27 september 2009, 00:19:20 »
Lekker van je af geschrevenPatrick, dat is therapeutisch heel verantwoord! :P
Verder toch geen probleem dat Foka contact met je kan opnemen? Je hebt een heel duidelijke, negatieve ervaring met de zaak gehad. Hopelijk trekken ze er lering uit en sturen ze hun personeel eens naar een goede workshop, of anders de laan uit... :o ;D

Carel
« Laatst bewerkt op: 27 september 2009, 00:19:42 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #30 Gepost op: 26 september 2009, 23:42:58 »
Mail gestuurd en bericht ook in een shopreview gezet op tweakers. Lucht soort van op en ik ben er nu klaar mee.
Nav de shopreview verwacht ik nog wel dat foka contact op gaat nemen. Je moet namelijk een bestelnummer ingeven, foka kan dit inzien. Ik heb ermee ingestemd omdat ik niet vind dat negatieve geluiden maar weggelaten moeten worden omdat men door de leveranvcier gevonden kan worden.

 :P

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #29 Gepost op: 26 september 2009, 13:50:41 »
Dus je bent gewaarschuwd! ;D

Serpiente

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #28 Gepost op: 26 september 2009, 11:51:06 »
Ik hoor alleen maar negatieve geluiden over Foka!

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #27 Gepost op: 25 september 2009, 00:22:41 »
Bedankt Carel, zal dit weekend een mailtje opstellen voor Beuk..

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Aankoop K7
« Reactie #26 Gepost op: 25 september 2009, 00:18:42 »
Inderdaad , dit is diep-triest! Wat blijkt hieruit een minachting voor de inleverende klant en de kopende klant... >:(
Ik heb al vaker negatieve geluiden gehoord over Foka, maar dit slaat alles!

Carel


Adresgegevens van De Beukelaer:

De Beukelaer B.V.
Stationspark 430
3364 DA Sliedrecht
Nederland

Tel + 31 (0) 184 43 30 50
Fax + 31 (0) 184 43 30 59
e-mail: info@debeukelaerbv.nl
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

patrick91

  • Gast
Re: Aankoop K7
« Reactie #25 Gepost op: 24 september 2009, 22:55:33 »
Hoop dat foka via google te vinden is als het om negatieve publiciteit gaat..
Oude eigenaar gesproken, hij had problemen met de focus van het toestel.. hij heeft hem teruggebracht en hij is geruild voor een nieuwe.. en nu komt het: INLEVERDATUM WAS 14 SEPTEMBER... en ik koop dat ding 1 week later.. die is niet terug naar pentax geweest om na te kijken (wat zou gebeuren). Bedrog, oplichting noem het maar op.
Morgen bel ik de medewerker nog even die hem apart had gezet voor me.. wil zijn reaktie nog wel horen.
Ik wil ook pentax NL met dit verhaal benaderen, want dit kan echt niet. Carel, bij wie mag ik me melden?

Hij klikt wel lekker zachtjes deze k7 :)

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Aankoop K7
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2009, 22:05:23 »
Hoi Patrick.

Suc7 met je nieuwe Pentax. Wat betreft Foka ben ik het met je eens, ik zet daar ook geen voet meer binnen (ondanks het feit dat het nog geen 5 minuten lopen vanaf mijn werk ligt) na een akkefietje aldaar en raad ook aan aan iedereen die me vraagt wat een goede fotozaak is Foka te vermijden.

Ik had een Manfrotto 359long lens suport besteld aldaar, die moest besteld worden.
Na een week langsgeweest: "Nee nog niet binnen"
Met steeds langere tussenpozen navragend werd het uiteindelijk 6 maanden (had niet echt haast met de aanschaf), toen keek iemand in het systeem, bleek dat die kl**t***k*n dat ding helemaal niet besteld hadden.
Uiteindelijk naar Kamera Express gegaan, die hadden hem voor dezelfde prijs op voorraad.

Groeten, John.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Aankoop K7
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2009, 20:22:16 »
Het menu is volgens mij wereldwijd in het Nederlands te zetten, maar een NL-camera kan je bij zo'n beetje iedere fotozaak inleveren ter reparatie. Met grijze import moet je altijd naar de zaak terug waar je de camera hebt gekocht. NL-camera = 2 jaar garantie (1jr Pentax + 1 jr De Beukelaer)

@Patrick: l*llig geintje van Foka! Laat s.v.p. weten als een oude eigenaar reageert. Ben eigenlijk wel benieuwd.
 
Carel
« Laatst bewerkt op: 24 september 2009, 20:24:48 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1