Auteur Topic: 'Samsung GX20  (gelezen 2312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arverm

  • Gast
Re: 'Samsung GX20
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2008, 18:10:02 »
Citaat

Leuk, ik woonde vroeger aan de kleverparkweg, sinds maart ben ik verhuisd :D
Terug naar mijn roots dus. Vroeger zat daar een Fotovak engel.  Dat is m !! :)

Wauw, en nog met lens ook. Is dit de DA II?    Geen idee
Lees ook iets over "AF Front-/Backfocus instelling".

Is de AF ook werkelijk sneller en nauwkeuriger dan van de K10d? De AF werkt me nu nogal tegen namelijk. Heb ook gelezen over de komst van de K30d, maar dat gaat nog wel een tijdje duren geloof ik.
Op Dpreview staat over de K20d:

Net als bij de K10d?
Heb ik nog niet kunnen ontdekken in de korte tijd dat ik m heb

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: 'Samsung GX20
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2008, 18:10:02 »

Marinus84

  • Gast
Re: 'Samsung GX20
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2008, 21:16:44 »
Citaat

De aanbieding van de GX20 staat op www.digitalwarehouse.nl . Het adres van de Haarlemse vestiging staat rechtsboven in t scherm. Daarnaast hebben ze ook nog een winkel in A'dam. De aanbieding betreft body+kitlens. Maar de prijs van 529,-- euris is altijd nog 160 euri's lager dan de laagste prijs voor een K20D-body!

Leuk, ik woonde vroeger aan de kleverparkweg, sinds maart ben ik verhuisd :D
Terug naar mijn roots dus. Vroeger zat daar een Fotovak engel.

Wauw, en nog met lens ook. Is dit de DA II?
Lees ook iets over "AF Front-/Backfocus instelling".

Is de AF ook werkelijk sneller en nauwkeuriger dan van de K10d? De AF werkt me nu nogal tegen namelijk. Heb ook gelezen over de komst van de K30d, maar dat gaat nog wel een tijdje duren geloof ik.
Op Dpreview staat over de K20d:
Citaat
Autofocus not as fast or consistent in low light as the more expensive competition

Net als bij de K10d?
« Laatst bewerkt op: 16 november 2008, 21:18:41 door Marinus84 »

arverm

  • Gast
Re: 'Samsung GX20
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2008, 20:48:04 »
Citaat
Als Haarlemmer wil ik graag weten welke winkel dat is. Zou graag kijken of ik van mijn K10d een stapje hoger kan. Ben niet zo heel tevreden met bepaalde eigenschappen van de K10d en wil kijken of de GX20 misschien beter bevalt!

Wil alleen een losse body kopen, zijn er misschien mensen die nog weten waar ik op internet een losse body kan kopen? Sowieso ga ik in de winkel even kijken voor de feel.

mvg,
Marinus

De aanbieding van de GX20 staat op www.digitalwarehouse.nl . Het adres van de Haarlemse vestiging staat rechtsboven in t scherm. Daarnaast hebben ze ook nog een winkel in A'dam. De aanbieding betreft body+kitlens. Maar de prijs van 529,-- euris is altijd nog 160 euri's lager dan de laagste prijs voor een K20D-body!

Marinus84

  • Gast
Re: 'Samsung GX20
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2008, 20:12:40 »
Als Haarlemmer wil ik graag weten welke winkel dat is. Zou graag kijken of ik van mijn K10d een stapje hoger kan. Ben niet zo heel tevreden met bepaalde eigenschappen van de K10d en wil kijken of de GX20 misschien beter bevalt!

Wil alleen een losse body kopen, zijn er misschien mensen die nog weten waar ik op internet een losse body kan kopen? Sowieso ga ik in de winkel even kijken voor de feel.

mvg,
Marinus

archie658

  • Gast
Re: 'Samsung GX20
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2008, 19:42:56 »
Citaat
Als "eenzame" Samsung gebruiker vanmorgen in Haarlem de "enige" GX20 gekocht voor slechts € 529,--

Gefeliciteerd! Volgens mij hadden we het er pas nog over, of niet? Goeie prijs (body of kit?). De firmware van beide camera's is overigens niet hetzelfde. Teneur van veel testen: ruis beter onder controle, interface wat minder. En je kunt niet opslaan in PEF, alleen DNG (en die bestanden zijn veel groter).



arverm

  • Gast
'Samsung GX20
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2008, 18:29:24 »
Als "eenzame" Samsung gebruiker vanmorgen in Haarlem de "enige" GX20 gekocht voor slechts € 529,--(tov € 675 voor de Pentax K20d). Ik confronteerde de verkoper met de uitspraak dat dit type tot nu toe vrijwel niet in NL verkrijgbaar is en zo ja tegen de € 900 kostte (Bol.com, etc). Hij zoch t op internet op en verklaarde dat dit wel de grootste consumenten verlakkerij is die er bestond. Samsung hoort nu eenmaal goedkoper te zijn dan Pentax. Het zijn de zelfde camera's maar voor het merk(naam) Pentax dien je nu eenmaal iets meer neer te tellen. In dit geval bijna € 180,-- meer ;D . En dat terwijl naast mij een stelletje een nieuwe Pentax K20D stond aan te schaffen. Verbroedering alom :P

Vanmiddag een beetje kunnen spelen met de GX 20, ondertussen het gezin nog s een keer omstandig uitgelegd waarom het voor het welbevinden en welzijn van de familie noodzakelijk was dat ik deze aankoop deed  ::) :P ;)

Bij de GX10 kreeg je fotosoftware (incl raw-editor) van digimax master. Degelijke maar niet bijster geavanceerde software. Nu heb ik inmiddels Adobe Lightroom voor raw en Elements 6.0 voor de finishing touch in bezit maar vond het toch leuk om te ontdekken dat Samsung Sylkipix Developer 3.0 meelevert voor raw-editing.

Nu is het mij met name te doen om de betere iso-prestaties en dat ga ik dus pas volgende week vrijdagavond ontdekken (Alvin Lee in Tilburg). Dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. Maar alvast wat geprobeerd op iso 1600, 3200 en is toch wel indrukwekkend hoor. Tov de GX10 dan natuurlijk. Het liefst zou ik naar de Nikon D700 over willen stappen maar gezien de huidige kredietcrises zal dat de komende jaren wel niet binnen mijn bereik liggen :'( ::)

Iig kun je de  komende weken wat foto's hier verwachten van het zusje van de K20d


PS het blijft wel vreemd dat, wanneer ik de camera wil registreren op samsung.nl, deze niet voorkomt en ik dus moet uitwijken naar de internationale site. Qua marketing is Pentax al niet sterk maar Samsung compleet ondoorzichtig :-/
« Laatst bewerkt op: 15 november 2008, 18:42:34 door arverm »