Auteur Topic: K200D auto bracket niet met afstandbediening???  (gelezen 2443 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2008, 12:50:33 »
Geen idee of dit ook bij de K200 zo is maar bij de persoonlijke instellingen van de K20 kun je instellen of je bij bracketing de serie met een druk op de knop wilt laten maken of de ontspanner in gedrukt moet houden. Als deze optie er is zou het probleem opgelost moeten zijn. Daarnaast zou de ontspanknop op de afstands bediening ook gewoon moeten werken.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2008, 12:50:33 »

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2008, 23:24:49 »
Citaat
Zelf te maken?

Jah ik schrok ook van de prijs van dat stomme ding.. 29 euro ofzo... en wat heb ik er aan?? eigenlijk niets.....

wouw, zo goedkoop ?
Een paar jaar geleden was dat ding nog 79 euro ...
Toen heb ik er een zelf gemaakt.
Tegenwoordig kun je op e-bay etc. onder de 10 euro wel wat vinden volgens mij.

De wired remote is veel handiger dan de IR versie, omdat je deze vast kan zetten, voor tijdopnamen op B, en voor de 'trap focus'.

George

4you2see

  • Gast
Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2008, 23:15:26 »
Zelf te maken?

Jah ik schrok ook van de prijs van dat stomme ding.. 29 euro ofzo... en wat heb ik er aan?? eigenlijk niets.....

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2008, 23:08:15 »
Dan zal dat alleen werken met een draadontspanner.
Deze is zelf te maken, of je koopt een goedkope chinese, dit is naar mijn mening te prefereren boven de veeeeeel te dure cs-205 van pentax.


George

4you2see

  • Gast
Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2008, 22:59:36 »
het probleem is gewoon dat ik auto bracket en afstandbediening instel via het FN menu. Het is dus of afstandbediening direct of 3 seconden of keuze van transport auto bracket of single of multi. Ik vind het maar raar dat een afstandbedieningfunctie valt onder transportfunctie, maar naar mijn mening is dit de enige plek.
Ook meerdere foto's achter elkaar maken, zonder belichtingaanpassing (onderbelicht, overbelicht of normaal) is dus gewoon niet mogelijk!!!

Een andere oplossing zou dus zijn om de camera te zetten op timer want je camera wil je toch zo stil mogelijk houden, hij staat al op statief e.d. maar helaas, ook dat kan niet, ook de continue opname staat onder FN menu, alsook timer opname. Ik kan dus niet voor beide kiezen. Al met al??!?!?!

Het lijkt mij toch niet meer dan normaal, om echt scherpe foto's te kunnen maken dat je ofwel kan kiezen voor timer ofwel afstandbediening maar dan nog wel de mogelijkheden hebt om 1 foto te schieten, continueopnames te maken of auto bracketing...

Of, ken ik nou echt mijn camera te slecht en kan je dat ergens anders instellen?

4you2see

  • Gast
Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2008, 22:30:09 »
de mijne is draadloos.. dus ir idd...

had geprobeerd om hem ingedrukt te houden maar neej... zal het nogmaals proberen.

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2008, 22:06:27 »
Citaat

Kom tot mijn hele grote verbazing achter het feit dat je met de K200D geen auto bracket foto's kan maken met je afstandbediening????


Het is toch niet zo dat je met je afstandbediening maar 1 fotootje kan maken???


Welke afstandbediening, IR of draadontspanner ?

met mijn k10d (ik heb geen k200d) kan ik met de draadontspanner een autobracket doen, maar ik moet de knop wel ingedrukt houden.

George


4you2see

  • Gast
K200D auto bracket niet met afstandbediening???
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2008, 20:49:55 »
Afgelopen weekend een fotoshoot gehad. Eigen doelstelling: HDR foto's maken. Alle bekende regels, iso 100, statief, auto bracket, afstandbediening...

Kom tot mijn hele grote verbazing achter het feit dat je met de K200D geen auto bracket foto's kan maken met je afstandbediening????

Ik hoop dat ik de functionaliteit over het hoofd heb gezien en dat er iemand is die mij kan vertellen hoe ik dit kan realiseren!
Het is toch niet zo dat je met je afstandbediening maar 1 fotootje kan maken???

Hoor het graag van jullie?!