Auteur Topic: k200  (gelezen 2876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

havikco

  • Gast
Re: k200
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2008, 21:17:41 »
Beste Ad,

verschil tussen een normale 18-250  en een DA 18-250 is volgens mij:

DA is een aanduiding die Pentax gebruikt voor lensen die gemaakt zijn voor digitale camera's met een cropfactor.
Met een normale 18-250 bedoel je zeker een lens van een andere firma zoals Tamron.

Ter aanvulling:
SMC-DA= AutoFocus, op dSLR's op iedere stand te gebruiken, kleinere beeldcirckel geen diafragma ring en werkt alleen volledig op dSLR's of op Analoge camera's maar dan met vignetering op bepaalde lengte's/diaframa's.

Vond op internet trouwens dit citaat:

        Good news for Pentax DSLR owners who are craving for an all-around zoom lens like the Nikon 18-200mm or the Tamron 18-250mm. Speaking of Tamron, it appears that the new smc DA 18-250 f/3.5-6.3 ED AL [IF] is in fact the AF 18-250mm F3.5-6.3 Di II LD Aspherical (IF), which raises some questions regarding the famous smc coatings applied by Pentax.  ;)


« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2008, 21:31:40 door havikco »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: k200
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2008, 21:17:41 »

Offline ad

  • Newbie
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: k200
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2008, 23:32:27 »
Hallo Henk,

Nog niets gekocht.....
Ik ga denk ik binnenkort maar eens op Urk kijken.
Goede reviews over deze zaak gelezen.
leuke aanbiedingen.

Bedankt voor de reactie!

groet,

Ad.

HK

  • Gast
Re: k200
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2008, 12:39:19 »
Wat mosterd na de maaltijd...

Het klopt dat de standaard lens wat aan de lawaaiige kant is, maar dan wel vergelijk met een SDM of vergelijkbaar klasse objectief van de concurrenten. Maarja, daar is het ook een kitlens voor.

Witbalans, kan ik nog te weinig over zeggen, maar er is weinig dat niet recht te trekken is in Lightroom of Photohop.
Zelf vindt ik de witbalans niet slechter of beter dan bij vergelijkbare modellen (Olympus, Canon) die ik bij vrienden heb gezien.

K200D is een mooi model om mee te beginnen. CameraNu heeft nu een mooie aanbieding (100 euro minder dan waar ik hem voor heb) en ik ben heel tevreden over die gasten.
Maar misschien dat anderen ook meegaan in die aanbieding?

Overigens zijn AF objectieven ook fluisterstil te krijgen hoor .. gewoon met de hand bedienen als je schrikkerige dieren wilt fotograferen.

Grt

Henk

Offline ad

  • Newbie
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: k200
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2008, 08:23:24 »
Hallo Andre,

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik ga op zoek naar een scherpe aanbieding......

We ontmoeten elkaar ongetwijfeld weer op dit geweldige forum.

mvg

Ad

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: k200
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2008, 11:57:26 »
Hi Ad, over die 18-250 zijn al een paar keer discussies geweest, kijk o.a hier even:
18-250, Pentax of Tamron
Wat die punten betreft die je in de reviews noemt:
 - de automatische witbalans wil nog wel eens vreemde resultaten opleveren met kunstlicht. Dat kan je naderhand met fotobewerking recht trekken of met handmatige witb balans instelling.
- lawaaierig met AF lenzen is flauwekul, de K200 ondersteunt SDM en die lenzen zijn snel en fluisterstil.

Ik heb altijd het idee dat Pentax een camera maakt voor fotografen net zoals sommige automereken een rijders-auto maken  ;)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline ad

  • Newbie
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
k200
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2008, 10:53:24 »
Goede morgen,

Ik heb me net geregistreerd..... en kom gelijk maar met een paar vragen....

Jaren heb ik -met veel plezier- met een Ricoh kr-10 S gefotografeerd.
De Ricoh was analoog, ik heb een sony s 60 aangeschaft.
Na drie jaar plaatsjes schieten wil ik weer foto's gaan maken.

Dat kan door of in te stappen in de Canon/Nikon trein en mee te rijden, omdat iedereen dat doet....... eos450d enz,enz......

Pentax spreekt me aan. Niet alleen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Je hebt -echt- een fototoestel in handen....  

Ik overweeg een k200 aan te schaffen. In een van de reviews kwam ik naast veel positieve punten het volgende tegen:
""
Grote kleurafwijking met kunstlicht en automatische witbalans
•Lawaaierig met AF-lenzen "geen SDM"
""

Wil een ervaren gebruiker reageren?

En..
Wat is het verschil tussen een gewone 18-250 mm en een DA 18-250 mm f 3,5 - 6,3 lens?

Alvast hartelijk dank voor de reacties,
mvg,

Ad.