Auteur Topic: K20D directe concurrent is bekend  (gelezen 2483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lock

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 424
  • was een k10d gebruiker..
Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2008, 02:16:34 »
Volgens mij weet de oude Konica/Minolta gebruiker heus wel waar de Sony DSLR's op gebaseerd zijn. Zo nieuw zijn ze dus ook weer niet....

Eerlijk gezegd zie ik qua kwaliteit eerderde A700 als concurrent. De 350 is een prijsvechter in het klantensegment, maar kan niet tippen aan de k20d.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2008, 02:16:34 »

wimem

  • Gast
Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2008, 16:54:38 »
ssssstttt; ik zal het heel zacht zeggen....

voordat pentax een digitale kamera had gemaakt of er aan dacht om er een te gaan maken,.... had Sony al een digi reflex op de markt... wisten jullie dat? Google eens op sony dsc-d770?
Werd veel ingezet in de journalistieke fotografie toen!

ssssstttt!!! ;)

ptimmers

  • Gast
Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2008, 15:31:10 »
tja dat goede merk maakt ook lenzen voor andere merken dan alleen sony.

De huidige generatie kent sony van bijna alles, en waarom niet als je al je spelcomputer, mp3 speler, mobieltje etc hiervan hebt ook nog een dslr van nemen.

soms gaat de naam boven de kwaliteit, alleen de kenners gaan voor kwaliteit.

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2008, 15:23:18 »
Citaat
Ik wel; Sony is een merk van wereldklasse en faam... heeft zelfs een lens van een goed merk  waar je U tegen mag zeggen en is daarbij een Marktleider van naam...
Laten we eerlijk zijn, iedereen moet tegenwoordig een foto kunnen maken zonder fotgrafische kennis, dus een kind van vier moet de knop kunnen indrukken en met een wereldplaat aan de muur kunnen hangen!
Dus maar vast gaan sparen; met vier jaar krijgt de kleine een Sony, met zestien een bromfiets, met achttien een rijbewijs en met twintig de huwelijksdag.. (of is dat al uit den boze:-) ) Ze weten onderhand wel wat of er in de knip zit, en ook hoe het eruit komt! :-)

De merknaam Sony staat hoger aangeschreven bij de jongere generatie. Mensen die vroeger al een SLR hebben gehad weten dat Sony totaal geen traditie heeft op dit punt. Voor mij persoonlijk zullen ze altijd "die videocamerafabrikant" blijven.

Trouwens: ik wil ook geen TV van het merk "Opel", of een fiets van "Samsung". Geeft toe dat dat gevoelsmatig niet klopt; daarmee hol je de waarde van het merk uit. Ik had liever gezien dat ze de reflexen gewoon de naam "Minolta" hadden laten behouden.

(Waarmee ik niet wil zeggen dat Sony geen goede camera's kan maken. Dat zullen ze vast kunnen, maar het merk staat me dus gewoon niet aan).
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2008, 15:22:05 »
Ik maak me nu nog geen echt zorgen, Sony is nog geen echt grote speler in de fotografie markt.
Waar je je wel zorgen om kan maken is dat Sony middels een marketing strategie als "My little Sony" of zo een complete generatie brainwashed/laat opgroeien met hun apparatuur/producten.
Ik weet niet hoe over 10-15 jaar de foto toestellen eruit zien, maar er loopt dan een hele grote groep die zegt : "even kijken of Sony ook iets heeft" en die daar gewoon voor gaan. Daar kunnen zelfs Canon/Nikon nog problemen mee krijgen.
Naams bekendheid al of niet via marketing is/wordt steeds belangrijker. De massa kijkt naar de naam niet naar kwaliteit of andere zaken, denk maar aan Windows.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

wimem

  • Gast
Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2008, 14:53:20 »
Ik wel; Sony is een merk van wereldklasse en faam... heeft zelfs een lens van een goed merk  waar je U tegen mag zeggen en is daarbij een Marktleider van naam...
Laten we eerlijk zijn, iedereen moet tegenwoordig een foto kunnen maken zonder fotgrafische kennis, dus een kind van vier moet de knop kunnen indrukken en met een wereldplaat aan de muur kunnen hangen!
Dus maar vast gaan sparen; met vier jaar krijgt de kleine een Sony, met zestien een bromfiets, met achttien een rijbewijs en met twintig de huwelijksdag.. (of is dat al uit den boze:-) ) Ze weten onderhand wel wat of er in de knip zit, en ook hoe het eruit komt! :-)

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2008, 09:11:06 »
Ik maak me niet zo'n zorgen: de A350 is een echte camera voor de huis-, tuin- en keukenfotograaf, d.w.z. mensen die van de compactcamera's komen. Kijk alleen al naar de scene modes op de knop bovenop de camera.

De Live View van de A350 vind ik niet echt indrukwekkend: er wordt gebruik gemaakt van een extra beeldsensor in het prismahuis. M.a.w. wat je ziet is niet noodzakelijkerwijs wat je krijgt. Het scherpstelpunt kan door een (kleine) afwijking zo maar ergens anders liggen dan je verwacht.

Wat wel goed is van de Sony is dat het de prijzen van de Pentax K20D hopelijk doet zakken  ;)
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

ptimmers

  • Gast
K20D directe concurrent is bekend
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2008, 08:57:21 »
Op dpreview staat het nieuws dat Sony ook met een nieuwe DSLR komt de A350.

Dit wordt gezien de specs een directe concurrent voor de K20D.
De nieuwe A300 van sony wordt ook weer een concurrent voor de K200D.

Lijkt wel of ze nu iets snel hebben afgemaakt om te zorgen dat ze de markt niet geheel aan Pentax gaan verliezen. Ik moet de specs nog naast elkaar leggen maar volgens mijn quick scan komt Pentax er beter uit.

De live view van Sony ziet er wel stoer uit, je kan namelijk je LCD schermpje bewegen om ook vanuit andere posities goed kan bekijken. Of de nieuwe Pentax dit kunnen kan ik nergens vinden