Auteur Topic: Leek opp fotogebied met wat vraagjes  (gelezen 2054 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimem

  • Gast
Re: Leek opp fotogebied met wat vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2007, 16:17:41 »
Hai, welkom op dit forum!
Natuurlijk zal het vaker gezegd worden om een goed boek te kopen, laten ze allemaal nu ook nog eens gelijk hebben.. ;)
Weet je; je begin ook met autorijden met rijlessen, daarna een theorie en praktijk-examen;  toch?
Sluit je aan bij een fotoclub of volg een cursus, je zal er echt geen spijt van krijgen> Andere mensen hebben andere ideeën maar toch kan je ook daar wat van leren en opsteken. Filter het goede en doe er je profijt mee!  Jawel; ik was ook zo!!! ;D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Leek opp fotogebied met wat vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2007, 16:17:41 »

Pim

  • Gast
Re: Leek opp fotogebied met wat vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2007, 14:59:14 »
Gewoon veel foto's maken en bekijken,kost niets want je hoeft geen rolletjes meer te kopen.
En natuurlijk een goed boek en veel van dit forum gebruik maken voor het stellen van vragen.

Veel succes
Pim.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Leek opp fotogebied met wat vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2007, 12:14:46 »
Ik denk dat je het in eerste instantie dan het beste de groene stand kan gebruiken. Die geeft in 90% van de gevallen een prima resultaat.
Wil je echt gaan fotograferen, dan zal je toch of via zelfstudie een goed boek moeten aanschaffen en hard leren of (mijn voorkeur) een echte cursus moeten gaan volgen....
Er is zoveel mogelijk...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

admin

  • Gast
Re: Leek opp fotogebied met wat vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2007, 21:19:35 »
Welkom op het forum Dennis,

Inderdaad is in jouw geval de sluitertijd het belangrijkste. Je moet de camera dan op Tv zetten zodat je met verschillende sluitertijden kunt spelen. Je bepaald dan zelf of de kinderen bewegen of bevroren op de foto staan. 1/250 bevroren 1/30 veel bewegingsonscherpte. Laat de rest nog maar even aan de camera over :-)

Zet de scherpstelling op Midden en de lichtmeter op de gehele foto. (Evt moet je iets over of onderbelichten om de belichting goed te krijgen). Dat geeft je toch nog iets om op te zoeken in de Manual  :P

Djowi

  • Gast
Leek opp fotogebied met wat vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2007, 20:15:24 »
Hai,

ik ben dennis en ben sinds 1 week de eigenaar van een K10D.
Geweldige camera met vele opties....waarvan ik niet eens weet wat er nou precies mee bedoeldd wordt......

Ik zou graag wat antwoorden krijgen, in jip en janneke taal  :-[ , op mijn vragen, als dat mogelijk is.

Bv, als ik bv mijn kinderen in het zwembad in het zwembad wil fotograferen, op welke stand kan ik die dan het beste zetten, qua sluitertijd, iso en wat er nog meer mee kan.

Of foto's maken van me kinderen die aan het sporten zijn.

Ik heb geen verstand van fotoshop of wat dan ook, dus ik wil eigenlijk meteen de best een mooiste foto kunnen schieten.

Ben er nu achter dat als ik de sluitertijd groter maak, ik "bewegende beelden" krijg en als ik die tijd korter maak ik het ondnerwerp scherp stel tav achtergrond.

Voor de rest begrijp ik er helemaal niets van en heb eigenlijk al een handleiding nodg voor de handleiding....iso, sluitertijd, diafragma, brandpunt etc etc...

WIe kan mij helpen?

groet
dennis