Auteur Topic: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podium  (gelezen 2541 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2007, 15:55:13 »
HULDE AAN FOKA ROTTERDAM!!!

Idd blijkt  het zo te zijn dat Pentax te weinig DA lenzen heeft geproduceerd en/of het succes van de K10 heeft onderschat, of.... Hoe het ook zij, acht weken geleden kocht ik bij FOKA in Rotterdam een K10 met kitlens en de DA 50-200mm (én b+w UV-filters) met de bedoeling deze kit uit te proberen in de Pyreneeën. Echter de laatste lens was niet op voorraad en zou binnen twee weken geleverd worden. Je raadt het al: na twee weken geen 50-200. Het antwoord van Foka was dat de lens waarschijnlijk de week er op zou komen. Maar na deze termijn: nog geen lens! Keurig werd mij verteld dat dit een kwestie van overmacht was: Pentax had te weinig DA lenzen geleverd. Maar ik mocht eventueel de koop ontbinden of met een ander merk lens op vakantie gaan. Uiteindelijk heeft men hemel en aarde bewogen en toch nog ergens een 50-200 op de kop weten te tikken zodat ik deze de dag vóórdat ik vertrok naar het zuiden, de lens in ontvangst kon nemen. En dit met de mededeling dat ik nu wel een zeldzaam kleinood in handen had (en... WAT voor een lens, maar dat komt wel een andere keer!!!).

Groet,


Wytze

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2007, 15:55:13 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2007, 12:50:09 »
Revival voor Pentax in Japan  :D

Op een van de andere fora stond deze link:
http://www.dslrphoto.com/

In het eerste artikel staat te lezen dat Pentax niet genoeg nieuwe DA* lenzen heeft gemaakt  :( maar als je verder naar beneden scrolt dan staat daar het verkoop overzicht van camera's in Japan voor Juli..

De Pentax K10D is de enige reflex in die lijst. Niet slecht voor een camera die toch niet als instapper gekwalificeerd wordt.  ;D ;D


plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2007, 01:14:44 »
Nog veel meer prijzen voor de K10D  :). Neem maar aan dat mijn 110 dus ook wel o.k. is.  ::)

Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2007, 13:58:34 »
Citaat
Zeer tevreden over de K10D echter een zonnekap nabestellen is zeer prijzig (verlies door te ruime passing over het objectief van Pentax). Voor dit stukje kunststof moet je 35 euro betalen. Gaat dit met de rest van de onderdelen op gelijk prijsniveau?

En dan levert PENTAX nog standaard een zonnekap mee. Andere merken koop je een lens van 1.000 euro, moet je nog tussen de 30 en 80 euro voor een zonnekap erbij tellen!

Alle originele onderdelen zijn (te) duur... Batterij, zonnekap enz.. Maar..er zijn twee alternatieven. Ten eerste maken andere merken ook standaard zonnekappen en er is altijd nog de tweedehands markt...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Danny

  • Gast
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2007, 17:58:56 »
Vreemd want op de kitlens van mijn K100 zit een zonnekap.


admin

  • Gast
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2007, 17:23:32 »
Een zonnekapje voor 35 euro is inderdaad erg prijzig. Is dit voor de kitlens?

johnny

  • Gast
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2007, 23:30:30 »
Zeer tevreden over de K10D echter een zonnekap nabestellen is zeer prijzig (verlies door te ruime passing over het objectief van Pentax). Voor dit stukje kunststof moet je 35 euro betalen. Gaat dit met de rest van de onderdelen op gelijk prijsniveau?

Dokaprutser

  • Gast
Re: De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podiu
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2007, 21:44:34 »
Het heeft lang geduurd eer dat pentax erkenning kreeg,
en een beetje concurentie voor Nikon en Canon is nooit weg...
Dat houd de technologie in de vooruitgang...

admin

  • Gast
De Pentax K10D schopt Nikon D200 van het Podium
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2007, 14:41:35 »
De Pentax K10D schopt de Nikon D200 van het podium voor beste D-SLR camera voor de Expert. De K10D wint de TIPA Best D-SLR for Experts in 2007. Het heeft lang geduurd voor Pentax terugkwam met een serieuze Spiegelreflex nadat de fotografie digitaal werd. Maar nu dit gebeurd doet Pentax zijn naam eer aan en dringt door tot de top van de Digitale Expert fotografie. "Met een stevig gebouwde kwaliteit body met niet minder dan 72 pakkingen, heeft de Pentax K10D een flinke som aan specificaties: 10MP sensor, image stabilization; 11-point autofocus systeem; sensitivity van 100 to 1600 ISO; high definition RAW mode en JPEG; sensor cleaning systeem en vervangbare viewfinder screens. De ergonomie is een expert ontwerp en maakt de camera uitstekent gereedschap voor de enthousiaste fotograaf. Inclusief de 18-55mm lens komt de camera op een prijs van net onder de 1000 euros. Deze D-SLR is een hoog kwalitatief alternatief voor de duurdere professionele camera bodies."
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2007, 14:41:58 door admin »