Auteur Topic: n welke stand n  (gelezen 4221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: n welke stand n
« Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2007, 21:49:39 »
bedankt witze, ik vind 35 euro nog wel meevallen.ga morgen dus ff langs de foto zaak. :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: n welke stand n
« Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2007, 21:49:39 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: n welke stand n
« Reactie #14 Gepost op: 5 juli 2007, 21:44:44 »
Beste Johan,

Niet bezuinigen op een filter, hoor! Die van B+W zijn echt de top en praktisch overal verkrijgbaar. Reken voor een 52mm een euro of 35. Niet goedkoop maar je hebt voor dat bedrag geen nieuwe lens!

Groet,

Wytze

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: n welke stand n
« Reactie #13 Gepost op: 5 juli 2007, 21:17:51 »
nee, dat wist ik niet. :( zal morgen er even eentje halen. :)

admin

  • Gast
Re: n welke stand n
« Reactie #12 Gepost op: 5 juli 2007, 21:06:46 »
Ik heb ook een UV filter op al mijn lenzen zitten voor bescherming. Zie wel eens discussies op het net over het negatieve effect van UF filters op de kleuren. Heb er zelf nooit last van want ik weet niet beter :-)

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: n welke stand n
« Reactie #11 Gepost op: 5 juli 2007, 21:03:23 »
Beste fotoshooters,

Jaren geleden heb ik eens een test gelezen over het reinigen van lenzen. Ook over de effecten van (een soort van) microvezeldoekjes. Helemaal precies weet ik de uitkomst niet meer maar ik weet wel dat de schone (!) katoenen zakdoek zeer hoog scoorde. Natuurlijk nooit met chemicaliën of andere schoonmaakmiddelen knoeien en altijd een filtertje voor de lens. Maar ja, dat wisten jullie al!


Groet,

Wytze

admin

  • Gast
Re: n welke stand n
« Reactie #10 Gepost op: 1 juli 2007, 19:05:32 »
Hou de lens goed droog maar schoonmaken met een vochtige doek ontkom je niet aan. Is hij erg vies vraag dan even advies aan een senior fotograaf bij je lokale fotowinkel. Hou hem niet onder de kraan :-) Weet 1 van de andere hier meer van? Ik kom niet verder dan mijn glas schoon te maken met microveseldoekjes.

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: n welke stand n
« Reactie #9 Gepost op: 1 juli 2007, 13:54:42 »
hoe kan ik het beste mijn lens schoonmaken?(er waren gisteren een paar mensen die het nodig vonden om met bier naar ons te gooien, omdat we stonden te fotgraferen >:()dus,mijn glas zit onder de bier.en toestel.en het toestel staat nu in RAW. ;)
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2007, 15:24:24 door johan »

admin

  • Gast
Re: n welke stand n
« Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2007, 11:49:40 »
Mooie kleuren geeft die K10D toch.

Wat die RAW betreft.... je kunt het via het menu zo instellen dat je altijd RAW fotografeerd. Raad ik je echt aan omdat je net zoveel plezier kunt beleven aan de verbetering op de PC als aan het schieten zelf.

Deze foto is bijvoorbeeld aan over- en onderbelichting ontsnapt door uit één RAW file twee belichtingen te halen. De 1 optimaal voor de schaduwpartij en de ander optimaal voor het door de zon beschenen gedeelte en de lucht. Je kunt twisten over of je het mooi vind maar het geeft een veel groter bereik. Ik vind dat mooi omdat het meer overeenkomt met hoe je het in het echt ziet. Je ogen compenseren enorm waardoor je nooit over of onderbelicht ziet. Je kunt dit effect nooit terughalen als je de foto's op je camera als jpg hebt opgeslagen. Je bent dan een groot gedeelte van je bereik al kwijt.


Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: n welke stand n
« Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2007, 11:41:11 »
nog een paar,


dit ging snel


rossi's op naar voren


Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: n welke stand n
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2007, 11:30:19 »
nee helaas. :(ik dacht ,als je op het knopje raw drukke dat ,hij in die stand bleef staan maar dat was niet zo.
maar voor de rest was het een geslaagde dag. mooi weer.een valpartij van Casey Stoner in de geert timmer bocht(in de warm up).
maar in september nieuwe ronde(champcars),nieuwe kansen. :) en in tussen tijd zijn de honden en katten een doelwit.

admin

  • Gast
Re: n welke stand n
« Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2007, 11:13:19 »
Mooi gedaan Johan... heb je ze in RAW geschoten? Zo ja dan heb je erg mooi materiaal om mee te werken. Hier en daar kun je de belichting verder optimaliseren.
Hoe was de TT verder? Ben zelf tot mijn 36ste motorrijder geweest en twee keer naar de TT (beide in de regen :-()
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2007, 11:15:47 door admin »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: n welke stand n
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2007, 20:00:47 »
pffff, wat is het moeilijk om precies de motor in het midden te krijgen. heb een dikke 400 foto's gemaakt.









« Laatst bewerkt op: 30 juni 2007, 20:10:29 door johan »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: n welke stand n
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2007, 10:23:02 »
bedankt,hoop dat de foto's lukken.heb een telelens van tamron 70-300.en de TT-races zijn morgen.en vanavond is de TT_nacht
er zijn ook verschillende bands die dan optreden.als het droog is , ook een paar kliekjes maken. :)

admin

  • Gast
Re: n welke stand n
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2007, 09:33:08 »
Waarschijnlijk te laat want de TT is dacht ik vandaag maar beste is Av met de laagste Fstop (lens helemaal open) om een korte sluitertijd te krijgen. Telelens met lage Fstop is wel een kostbare. Succes, laat je het resultaat hier zien?
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2007, 09:34:18 door admin »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
n welke stand n
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2007, 00:57:44 »
in welke stand, kan ik het beste foto's maken van motoren?ik ga namelijk naar de DUTCH TT in Assen.
iemand suggesties?