Auteur Topic: reparatie Pentax K3II - waar vind ik de juiste partij die dit kan?  (gelezen 1578 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: reparatie Pentax K3II - waar vind ik de juiste partij die dit kan?
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2020, 11:26:30 »
Netjes
een vriend van mij had geloof ik ook goede ervaringen daar in Hamburg
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: reparatie Pentax K3II - waar vind ik de juiste partij die dit kan?
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2020, 11:26:30 »

antonopp

  • Gast
Re: reparatie Pentax K3II - waar vind ik de juiste partij die dit kan?
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2020, 19:17:35 »
Hallo allemaal,

Wil toch even melden dat de reparatie van mijn K3ii goed verlopen is.

Na wat speurwerk ben ik naar Foto De Leeuw in Haarlem gegaan. Die hadden prima adviezen:
Benader Ricoh/Pentax zelf en vraag naar de haalbaarheid van de reparatie en de partijen die zij konden aanbevelen. Ricoh adviseerden me de volgende partijen: In Foto Rudiger Maerz in Hamburg en PM2S in Voisions-Le-Bretonneux. Opmerkelijk genoeg gaven ook aan dat KameraZiet in Lubeck voor deze reparatie NIET geadviseerd werd.

Heb toen voor Rudiger Maerz in Hamburg gekozen, die op voorhand een prijsindicatie gaven van rond eur 170,-. Camera opgestuurd (via Post.nl als verzekerd pakketje) en door Rudiger Maerz op professionele wijze gerepareerd. Ook communicatie met hen verliep heel soepel. Al met al bleven de kosten net onder de eur 170,- (reparatie, sensor cleaning en retourvervoer van pakket) en was de camera in minder dan 3 weken "uit en thuis".

Dus twee partijen die een pluim verdienen : Foto De Leeuw in Haarlem en Rudiger Maerz in Hamburg.

mvg,
Anton

 

JohnnieS

  • Gast
Re: reparatie Pentax K3II - waar vind ik de juiste partij die dit kan?
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2020, 17:20:59 »
 ::)
Ja mijn ervaringen zijn ook prima ,wel van te voren een prijsopgave vragen
dit om verrassingen te voorkomen, en inderdaad wachttijden kunnen soms de pan uitreizen.
heb ooit eens een Lens laten repareren , heeft 6 maanden geduurd voordat ik hem weer kon gebruiken  :'(

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: reparatie Pentax K3II - waar vind ik de juiste partij die dit kan?
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2020, 17:10:47 »
Vervelend, hij zal al wel uit de garantie zijn. Voor reparatie gewoon naar je fotoboer brengen die stuurt hem naar Pentax waar zij hem precies laten maken zal je een worst zijn als het onder Pentax hun verantwoording gebeurt, toch?
Alternatief is het voorste wieltje niet te programmeren  :(  Mijn ervaring met reparaties aan bodies zijn best wel goed, behalve dat het erg lang duurt, 6 a 8 weken, je kunt overwegen om ter overbrugging een gebruikte body er bij te kopen...

Succes Gert Jan
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

antonopp

  • Gast
reparatie Pentax K3II - waar vind ik de juiste partij die dit kan?
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2020, 15:13:48 »
Hallo allemaal,

Even een hulpvraag...

Heb een Pentax K3ii, eind 2015 aangeschaft. Prima camera voor mij en in combi met Pentax zomms 18-135 en 55-300 PLM meer dan afdoende voor wat ik er mee wil qua fotografie.

Ook nooit problemen mee gehad... tot ik onlangs ontdekte dat het draaiknopje op de handgreep aan de voorzijde het niet meer doet. Welke menu instellingen ik ook kies  (via menu 1/4 Instelling e-knoppen)..... niets.

Daarom overweeg ik de camera te laten repareren. Ben bereid een redelijke reparatiebedrag te betalen, maar .... waar vind ik de partij die dit kan?
Heb wat zitten zoeken op internet: ter reparatie aanbieden via Pentax dealer in NL? Direct naar Pentax in Frankrijk sturen? Of aanbevolen naar partijen in Duitsland?

vraag : wie kan me een partij aanbevelen die dergelijke reparatie kwalitatief goed uit kan voeren?

Over andere alternatieven (andere K3ii kopen, 2e hands of uberhaupt andere Pentax).... dat is voor later.

Al vast bedankt voor reacties.

mvg,
Anton

N