Auteur Topic: Aanschaffen K7 of nieuw objectief  (gelezen 3432 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maximK200

  • Gast
Re:Aanschaffen K7 of nieuw objectief
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2011, 23:06:54 »
Ik heb hem vandaag eens gaan bekijken, in de winkel waar ik mijn K200 destijds kocht.
http://www.studio73.be/photo/photo-cameras/pentax-k-7-body

Nou ja de K5 is beter, maar zo moe tje elk jaar een nieuwe kopen. Ik geef toe dat het hetzelfde verhaal is dan destijds mijn K200,
het waren ook de laatste. Maar toch vond ik die K200 veel beter bij me passen dan die Kx en Kr'en. Ik overwoog nog de laatste K10 bij Mediamarkt,
maar met mijn ervaringen met mediamarkt vond ik dat geen goed idee, zeker niet als je een toonzaalmodel moet nemen.

Nu denk ik dat het verschil groter zal zijn tussen K200D en K7, dan de K7 en K5.
Ik las dat er toch veel problemen zijn met de K7 op het forum, terwijl ik over K200, K20 en K5 minder lees.

Heeft de K7 dan zoveel kinderziektes?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Aanschaffen K7 of nieuw objectief
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2011, 23:06:54 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Aanschaffen K7 of nieuw objectief
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2011, 23:01:16 »
Hangt ook van het prijskaartje van de K-7 af

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Aanschaffen K7 of nieuw objectief
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:59:00 »
Ik zou voor de K-5 gaan. Het is zo zonde als je na enige tijd weer beter wil en je nieuwe K-7 wil omruilen voor de K-5. Daarna kan je je geheel concentreren op de lenzen. Maargoed een ander zal misschien wel anders adviseren...  ::)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

maximK200

  • Gast
Aanschaffen K7 of nieuw objectief
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:40:30 »
Beste collega fotografen,

Ik bezit momenteel een K200D, die ik nu 30 oktober 3 jaar bezit. Ik ben nog zeer tevreden van het toestel. Er zijn een paar slijtage spoortjes, maar dat is normaal, zo is het occulair beschermkapje is los.

Maar ik vond het tijd voor iets nieuws te kopen. Ik had gedacht aan de K7. Sommigen zeggen dat het niet de moeite is,
maar de verschillen zijn toch ENORM lijkt mij, ook veel gebruiksgemak, nieuwe snufjes, nieuwe functies die het fotograferen meer mogelijkheden bieden en aangenamer maken. Langs de andere kant denk ik, een nieuw objectief kan ook een nieuw leven in het toestel blazen. Het is uiteindelijk het oog van de camare, en een nieuw objectief kan wonderen doen heb ik me laten vertellen. Hier had ik dan gedacht aan een Tamron 28-75XR/XD f2.8 lens, ideaal voor macro, portret en mijn treinen. Zeer scherp lensje.

Langs de andere kant, die lenzen gaan niet lopen, de K7 wel. De K7 staat momenteel erg gunstig van prijs en ik voel me klaar voor de overstap naar een semi-prof toestel.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? zijn er nog die dezelfde overstap overwegen?

Groetjes,

Maxim