Auteur Topic: K-x gebruikerservaringen  (gelezen 5919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:K-x gebruikerservaringen
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2010, 21:29:16 »
Opmerking 1
Logisch, dat PEF niet geopend kan worden. RAW is camera afhankelijk; met andere woorden PEF's van een k10d, K7, K-x zijn verschillend.
Download dus de laatste Camera Raw versie bij ADOBE; of de laatste versie Adobe DNG converter
Gelukkig geeft Pentax als een van de weinige cameraproducenten ook het universele (adobe) DNG formaat.

Opmerking 2 snap ik niet helemaal, graag een toelichting

opmerking 3
De kitlens, ik neem aan de 18-55, is absoluut niet van een slechte kwaliteit; sterker nog, hij laat de kitlenzen van Canon en Nikon ver achter zich.
Zie hier de kwaliteit van de 18-55;
http://www.pentaxphotogallery.com/home#section=EXIF-LENS&subSection=40&subSubSection=4552194&language=EN

cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:K-x gebruikerservaringen
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2010, 21:29:16 »

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
K-x gebruikerservaringen
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2010, 20:32:37 »
Ik dacht als er eentje is voor de K 7 kan er ook wel eentje af voor de K-x.  ;D

Ben even met me nieuwe aanwinst aan het spelen geweest, en ben al tegen wat dingen aan gelopen:

- kon de foto's in RAW formaat (PEF) niet meer openen en omzetten via PS ?!?!?!!?
( na wat tests, wel als ik in DNG schiet - dus gelukkig opgelost.)

- me teller van de foto's gaat door op de K-x, erg irritant want weet verder niet hoe ik de clicks kan zien...
(misschien heeft iemand een tip ?)

- De kitlens die erbij zit is van weggooi kwaliteit, dus maar zsm vervangen... :-\
( ook werken me tussenringen hier niet op, lens loopt te diep door.)

Ben wel erg blij dat ie zo snel is in vergelijking met me DL2, wegschrijven is heel rap, hij is lekker licht en compact.
Moet wel nog even me draai vinden.


FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.