Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Overig / Re: Roos
« Laatste bericht door PeterN Gepost op 9 juni 2021, 22:30:18 »
Een prachtige foto geworden. Die verzadigde rode kleur zo tegen een zwarte achtergrond doet het erg goed, de roos spettert zo gewoon van het beeld af. De roos heb je trouwens erg mooi belicht.

Groet,   PeterN
12
Landschappen en Natuur / Re: Of je het nu natuur moet noemen maar...
« Laatste bericht door Alien Gepost op 9 juni 2021, 17:20:03 »
Oef die Lupine (eerste foto) is echt een toppertje! Mooi gevangen met dat licht tussen de bloemen
13
Dieren / Re: bladluis op slaapmutsje
« Laatste bericht door Alien Gepost op 9 juni 2021, 17:17:03 »
Prachtige foto, met een mooie zachte overgang in kleuren.
14
Overig / Roos
« Laatste bericht door Alien Gepost op 9 juni 2021, 17:15:33 »
Even wat prutsen om de Sigma 70mm onder de knie te krijgen.
Mijn interpretatie van een druppels op een roos.
15
[TKA] Te koop aangeboden / Re: Opruiming
« Laatste bericht door Micha D. Gepost op 8 juni 2021, 16:23:05 »
18-250 verkocht :).
16
« Laatste bericht door PeterN Gepost op 8 juni 2021, 12:23:55 »
Prachtige foto geworden. Je onderwerp steekt mooi scherp af tegen de heerlijk rustige achtergrond. Leuke titel trouwens voor deze foto.

Groet,   PeterN
17
Dieren / Re: Na al het macrogedoe
« Laatste bericht door PeterN Gepost op 8 juni 2021, 12:20:43 »
Zo te zien werkt de Irix ook goed voor niet macro onderwerpen, je fotomodel staat er weer mooi op.
18
Pentax Nieuws en Reviews / Re: Reviews en tests Pentax K70
« Laatste bericht door Hansinator Gepost op 7 juni 2021, 22:38:07 »
Dat van de resolutie , verschil is me wel duidelijk , ( heb wat ervaring via cctv opgedaan van vidicon buizen t/m ccd opnemers al dan niet met de ir of uv coating of filter plakkertje en van 1/3 ,2/3 tot 1 inch opnemers , Canon objectieven sprongen hier in dit formaat er heel erg uit )

Bij goede objectieven is chromatische abberatie alleen in de hoeken of beeld rand te zien , van 14 naar 24 mp met dezelfde opnemer ( formaat) is te vergelijken met zoom zeg maar. ik zie dus verschil.

deze vervorming heeft ook last van de correcte coating voor Infra rood , en een beetje de back focus tov de opnemer , tegenwoordig word het meeste software matig opgelost , dan is het dus te hopen dat iemand in welke software dan ook de juiste correctie aanbied.
In mijn optiek mankeert het hier een beetje aan. Pentax heeft zeker geen verkeerde objectieven ,verre van dat maar de software oplossing laat wat te wensen over.

Intussen via MP ook een K50 gekocht en heel erg blij mee met een 18-135 mm lens , ook mee oefenen zeg maar ( in deze zie ik mijn K-X terug op steroids ).

word vervolgd..... ( Oh ja , zoek al heel lang een lester dine macro tandarts lens...)
19
« Laatste bericht door newmikey2 Gepost op 7 juni 2021, 22:32:23 »
Super!
20
Dieren / bladluis op slaapmutsje
« Laatste bericht door dirk_kr Gepost op 7 juni 2021, 19:59:37 »

[/url]IMGP2108 by Dirk Vastenhoud, on Flickr
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10