Auteur Topic: Macro I  (gelezen 734 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Macro I
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2020, 21:40:38 »
Jammer, op de één of andere manier zijn de foto's niet meer te zien.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Macro I
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2020, 21:40:38 »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Macro I
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2020, 10:21:04 »
Met de foto stacking technieken is veel mogelijk, maar ik wil geen betaalde software kopen voor macrofotografie. Het gaat om de belichting. Als je een goede flitstechniek hebt, kan je ook prachtige foto's maken; zie video:
https://www.youtube.com/watch?v=BnQKf1JNIdY

Arno

Offline HvdZ

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 136
Re: Macro I
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2020, 17:48:23 »
Het program is niet gratis maar wel leuk om te verkennen. Je kan het gewoon uitproberen  dit is de link https://www.heliconsoft.com/heliconsoft-products/helicon-focus/

Heb er net nog een probeersel op gezet zie plaat 3 van het rupsje ik heb geen idee wat voor soort het is. Maar het gaat om de techniek. Maar ik denk idd dat het met flitser veel mooier kan.

Bedankt voor reactie.

Gr, Hans

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Macro I
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2020, 13:51:03 »
En gelijk de tuin in gedoken waar door de wind alle bloemetjes en blaadje op en neer wuiven. Dus eigenlijk allemaal mislukkingen. Maar deze bloemen-tros van de Seringenboom met bewegings-onscherpte is naar mijn mening toch wel aardig.   

Heb daarna een proef/demo program geïnstalleerd. zie resultaat.           
Het resultaat van het proef/demo programma is goed, maar ik neem aan dat het geen gratis programma is.
Wat betreft de bewegingsonscherpte door de wind, kan het gebruik van een flitser veel goed doen. Het flitslicht is van zeer korte duur, minder dan 1/1000 sec bij een kleine ontlading en de lichtintensiteit is hoog, waardoor een kleiner diafragma kan worden gebruikt; de scherpte/diepte wordt dan wat groter. De bloeiwijze van de Seringenboom was dan hoogstwaarschijnlijk "een plaatje" geweest.

Arno

Offline HvdZ

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 136
Macro I
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2020, 15:44:40 »
Dankzij Arno heb ik mijn Panagor auto macro converter en de smc m 1.7  50mm op de K10D gemonteerd.
En gelijk de tuin in gedoken waar door de wind alle bloemetjes en blaadje op en neer wuiven. Dus eigenlijk allemaal mislukkingen. Maar deze bloemen-tros van de Seringenboom met bewegings-onscherpte is naar mijn mening toch wel aardig.

      Plaat 1
     

Binnen wat minder last van de wind en dan als model de geweldige Spotmatic F die niet zomaar wegwaait  m.a.w. alles heel stabiel en dan wat foto's maken met bovenstaande combinatie die geschikt moeten zijn voor het stapelen.
Heb daarna een proef/demo program geïnstalleerd. zie resultaat.

      Plaat 2
     

Kom dit rupsje van +/- 24 mm op de container tegen. Dus snel statief  K5II Panagor auto makro converter + tussenring 21 mm + SMC 135mm 2,5 en dan hopen dat hij er nog zou zitten.
Nou hij/zij bleef mooi stil zitten heb er een serie van 12 foto's op losgelaten beginnend bij kop en steeds een stapje naar het staartje instellend. Alles met diafragma op 5.6  tijd 1/5 sec iso 200
en dan door Helicon focus 7 halen en samen voegen.

      Plaat 3
         

     

      gr, Hans,
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2020, 17:29:55 door HvdZ »