Auteur Topic: Ervaringen Tamron AF 70-200mm F2.8 Di LD MACRO  (gelezen 1930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmikes

  • Gast
Re: Ervaringen Tamron AF 70-200mm F2.8 Di LD MACRO
« Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2008, 18:56:45 »
Nu de DA* 60-250 F4 in aantocht is voor een dikke 1000 euro, begin ik mij eerlijk gezegd toch weer meer naar dit objectief te richten.

Goedkoper, iets lichter en ietwat lichtsterker, de kwaliteit zou gelijkaardig zijn aan die van de befaamde 28-75 f2.8 en dat doet het wel voor mij.

Veel informatie is er over deze lens nog niet echt maar de enkelen zijn wel zeer positief.
Vooral de korte min. scherpstelafstand van 1 meter lijkt me goed meegenomen  :)

iemand die ondertussen ervaring heeft met dit objectief ?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ervaringen Tamron AF 70-200mm F2.8 Di LD MACRO
« Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2008, 18:56:45 »

Offline Alexander

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 122
Re: Ervaringen Tamron AF 70-200mm F2.8 Di LD MACRO
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2008, 11:57:41 »
Bedankt voor je reactie! Ik zag dat de lens al op kieskeurig stond dus nam aan dat ie al verkrijgbaar was, helaas dus. Sigma komt inderdaad met een zelfde soort lens zag ik maar deze zou HSM krijgen (USM bij Canon). En ook een F2.8 en ongeveer dezelfde prijs als de Tamron lens. Momenteel heb ik ook nog geen geld voor de lens, hopelijk over een paar maanden en dan hopen dat ze onderhand uit zijn. Ik heb ook naar de APO lens gekeken die je aanhaalt, maar ik wil toch een lichtsterkere lens en ik mag toch hopen dat de door mij genoemde Sigma en Tamron lenzen kwalitatief wat beter zijn dan de APO als je kijkt naar het verschil in prijs. ::)








Offline huisfotograaf

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 272
  • Pentax, sinds 1974.
Re: Ervaringen Tamron AF 70-200mm F2.8 Di LD MACRO
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2008, 15:31:22 »
Nou, dat zal niet meevallen, want hij is voor Pentax nog niet leverbaar. Alleen de Canon versie wordt tot nu toe aangeboden. Ook heeft de Tamron geen SDM. Sigma komt ook met een dergelijk objectief dat alleen SDM heeft. Allebei zijn ze wel loodzwaar, iets van 1200 tot 1300 gram. Tel daar nog even een body bij en je loopt zo met 2 kilo om je nek. Het Pentax alternatief wordt een 60-250mm f/4. Dus niet echt lichtsterk. Bovendien staat dit objectief al heel lang op stapel, maar is nog steeds niet verkrijgbaar. Het gerucht gaat dat het misschien deze herfst op de markt komt. Wat Pentax wel heeft is een mooie zoom van 50-135mm f/2,8. De besprekingen hiervan zijn tamelijk lovend.
Voor de rest val je terug op op oudere objectieven die tweedehands worden aangeboden, of natuurlijk de goedkopere maar ook minder lichsterke objectieven van Pentax, Sigma of Tamron.
Een populair model is de APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO, waarmee je ook nog leuk dichtbij kunt komen (1:2). De kwaliteit hiervan is alleszins redelijk te noemen, hoewel boven de 200mm bij grote diafragma's de scherpte aan de randen flink terugloopt. Dat wordt dus nog even flink zoeken. Succes!

Offline Alexander

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 122
Ervaringen Tamron AF 70-200mm F2.8 Di LD MACRO
« Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2008, 13:57:07 »
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit objectief? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar omdat ik in de toekomst op zoek wil naar een (lichtsterke) zoomlens. Weet iemand misschien goede alternatieven?

Ik ben benieuwd! Bedankt alvast :)