Auteur Topic: Persoonlijke foto van de maand  (gelezen 1029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Persoonlijke foto van de maand
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2007, 12:26:26 »
Ach, het één sluit het ander niet uit  :)

Ik heb wel een klein fotoprintertje, maar het volgens mij hetzelfde verschil tussen een (kleine) TV en een groot bioscoopbeeld. Allebei heeft het z'n charme, maar het komt wezelijk anders over.

Met name voor mijn kinderen (7 en 10 jaar) druk ik vaak kleine foto's af die ze zelf hebben gemaakt. Bijna altijd dieren (Dierenpark Amersfoort!).

Toch ga ik ook denken over een prikbord voor erbij: in de keuken hangt al een magnetisch whiteboard, daar kan ik ook wel wat mee gaan doen. Bedankt voor de tip!

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Persoonlijke foto van de maand
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2007, 12:26:26 »

lreyns

  • Gast
Re: Persoonlijke foto van de maand
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2007, 12:07:28 »
Harry,

Zelf ben ik niet zo'n "inlijster" van foto's al ben ik er van overtuigd dat en mooie omkadering in de juiste kleur een foto beter tot zijn recht kan laten komen.
Zelf druk ik regelmatig foto's af en worden dan een weekje op het prikbord "tentoongesteld".

Groeten, Lucien

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Persoonlijke foto van de maand
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2007, 22:35:48 »
Hoi Harry,


Hele leuke tip!!! Ga er iets mee doen!! Heb direct twee lijsten die ik recent had gekocht befotoot met twee oude vergrotingen. Je hebt gelijk, oppassen dat je alles maar op die PC laat staan! Nee, af en toe, en het liefst met enige regelmaat, de resultaten aan de muur. En je hebt ook gelijk met: voor het geld hoef je het niet te laten!!!

Groet,


Wytze
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2007, 12:38:42 door Wytze »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Persoonlijke foto van de maand
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2007, 07:01:52 »
Nee, geen forum foto wedstrijd, dan ga je maar naar zoom e.d.  ;D

Simpelweg een mooie wissellijst kopen en per maand één foto uitkiezen en die in een mooi passe partout ingelijst aan de muur.
Ik doe dit nav een opmerking van mijn fotoleraar. Op cursus moeten we de foto's ook altijd "netjes" tentoonstellen. Zijn stelling: als je moeite doet voor een mooie foto, doe dan ook moeite voor de presentatie.

Ik vind dat daar een boel waarheid in zit. Ik drukte, behalve voor de cursus, nooit iets af. Ik heb nu een paar foto's netjes bewerkt en af laten drukken (prijs valt trouwens ontzettend mee), ingelijst en opgehangen. Mijn vrouw en kinderen vinden het prachtig!

Wel als tip: zonder pass partout staat veel "goedkoper" dan met. Koop er drie: wit, creme en zwart en even uitproberen welke het beste staat. Kan een foto echt versterken!

Inmiddels Oma ook voorzien van foto met lijst...

Thuis twee lijsten (maar er komen er meer!): 1 40x50 voor foto's van 20x30 en een kleinere voor foto's van 15x22. Afdrukken op 15x22 kost bij mij nog geen euro... 20x30 iets van 2,50 euro. Drukken hem zonder kleurcorrectie en/of verscherping af.

Moet wel zeggen dat afgedrukt je toch weer meer "fouten" in de foto ziet dan op een scherm ;-)
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2007, 07:03:01 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink